Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Συμμετοχή της Δρ. Μαρθας Γεωργίου (ΕΔΙΠ Τμ. Βιολογίας Ε.Κ.Π.Α.) σε διεθνή συλλογικό τόμο

Ο διεθνής συλλογικός τόμος με τίτλο “A Moral Inquiry into Epistemic Insights in Science Education. Personal and Global Perspectives of Socioscientific Issues” εκδόθηκε πρόσφατα από τον εκδ. οίκο Springer υπό την επιστημονική επιμέλεια του διακεκριμένου ακαδημαϊκού Δρ. Dana L. Zeidler με ελληνική εκπροσώπηση από τη Δρ. Μάρθα Γεωργίου, ΕΔΙΠ Τμ. Βιολογίας ΕΚΠΑ, ύστερα από πρόσκληση του επιμελητή. Ο Δρ. Dana L. Zeidler είναι Καθηγητής με αντικείμενο την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες στο Κολέγιο Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου της Νότιας Φλόριντα των ΗΠΑ και πρόεδρος του Τμήματος. Έχει αναπτύξει ένα διεθνές ερευνητικό πρόγραμμα με επίκεντρο τα κοινωνικοεπιστημονικά ζητήματα, υιοθετώντας μια κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση στη διδασκαλία και τη μάθηση σχετικά με το πώς ηθικά και δεοντολογικά ζητήματα μπορούν να αποτελέσουν μέσο για την προώθηση της διαμόρφωσης επιστημολογικής επιτήδευσης και χαρακτήρα κατά την επιδίωξη του επιστημονικού εγραμματισμού.

Στο συγκεκριμένο τόμο παρουσιάζονται οι προσωπικές απόψεις του επιμελητή (Part I) αλλά και οι οπτικές σημαντικών εξειδικευμένων επιστημόνων και ακαδημαϊκών (Part II) από 17 διαφορετικές χώρες όλων των ηπείρων (ΗΠΑ, Αυστραλία, Νότια Αφρική, Σουηδία, Πορτογαλία, Κύπρος, Ηνωμένο Βασίλειο, Τουρκία, Ταϊβάν, Λίβανος, Ισπανία, Νότιος Κορέα, Κίνα, Βραζιλία, Καναδάς, Ελλάδα). Η Δρ. Μάρθα Γεωργίου, συνεισέφερε ένα κεφάλαιο στο συλλογικό τόμο. Στο κεφάλαιο αυτό συνοψίζεται όλη η ελληνική έρευνα γύρω από τα κοινωνικοεπιστημονικά ζητήματα, όπου εξειδικεύεται η κα Γεωργίου. Έτσι, αναπτύσσονται περιπτώσεις έρευνας σε διαφορετικές βαθμίδες εκπαίδευσης και σε διαφορετικά αντικείμενα των Φυσικών Επιστημών με ανάλογα συμπεράσματα. Εκτός της τυπικής εκπαίδευσης, γίνεται αναφορά και στην αξιοποίηση των κοινωνικοεπιστημονικών ζητημάτων στη μη τυπική εκπαίδευση, όπως αυτή αποτυπώνεται στον ελληνικό χώρο, όπως για παράδειγμα τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Μουσείου Ζωολογίας για τα οποία έχει την επιστημονική ευθύνη η κα Γεωργίου. Επιπλέον, επιχειρείται μία σύγκριση των ερευνητικών δεδομένων της Ελλάδας με αυτά της αδελφής χώρας Κύπρου που καταδεικνύει πώς οι πολιτισμικές διαφορές μπορούν να επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τα ίδια ηθικά προβλήματα. Συζητούνται οι εκπαιδευτικές πολιτικές των δύο χωρών και, μέσω μιας σε βάθος εξέτασης των Προγραμμάτων Σπουδών των Φυσικών Επιστημών, δίνεται έμφαση στην ενσωμάτωση και εφαρμογή των κοινωνικοεπιστημονικών ζητημάτων στα νέα ελληνικά Προγράμματα Σπουδών Φυσικών Επιστημών (με παραδείγματα κυρίως από τη Βιολογία) για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τέλος, παρουσιάζονται προτάσεις για το πώς οι παιδαγωγικές πρακτικές που συνδέονται με την έρευνα στα κοινωνικοεπιστημονικά ζητήματα μπορούν να χρησιμεύσουν ως μοχλός πίεσης για την παρακίνηση των μαθητών προς τη σκέψη για ηθικές αρχές που υπερβαίνουν τα συγκεκριμένα πλαίσια.

Ο τόμος, που είναι διαθέσιμος μέσω της διεύθυνσης https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-63382-9 , συγκεντρώνει όλη τη σύγχρονη πληροφορία γύρω από το παιδαγωγικό πλαίσιο των κοινωνικοεπιστημονικών ζητημάτων, όπως καταγράφεται από τους συγγραφείς και αποσκοπεί στον εμπλουτισμό των πρακτικών ενίσχυσης επιστημονικού εγγραμματισμού τονίζοντας σε κάθε διάσταση την άρρηκτη σχέση επιστήμης και κοινωνίας.

978 3 031 63382 9

ΕΚΠΑ © 2025. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος

Μετάβαση στο περιεχόμενο
EN