Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Πραγματοποιήθηκε η επίσημη έναρξη του επιμορφωτικού προγράμματος για εκπαιδευτικούς Teach.In.G για δεύτερη χρονιά

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2022 στην εμβληματική αίθουσα του ΕΚΠΑ «Ίριδα» (Ιπποκράτους 15 εντός Πανεπιστημιακής Λέσχης) η επίσημη έναρξη του προγράμματος Teach.In.G (Teachers’ Capacities Buiding for the inclusion of migrant and refugee children in Greece, Url: https://teach-in-g.cce.uoa.gr/) με τη συμμετοχή πολλών εκπαιδευτικών από διαφορετικές εκπαιδευτικές βαθμίδες που έχουν στις τάξεις τους παιδιά με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν, επίσης, μέλη ΔΕΠ και ΕΔΙΠ από το ΕΚΠΑ που είναι εισηγητές στο πρόγραμμα, καθώς και υποψήφιοι διδάκτορες ή εν ενεργεία εκπαιδευτικοί απόφοιτοι μεταπτυχιακών του ΕΚΠΑ που αναλαμβάνουν την εποπτεία των επιμορφούμενων.

Την εκδήλωση χαιρέτισε ο Πρύτανης του ΕΚΠΑ, Καθηγητής Μελέτιος-Αθανάσιος Δημόπουλος αναφέροντας  ότι είναι η  δεύτερη χρονιά υλοποίησης ενός επιτυχημένου προγράμματος  επιμόρφωσης  εκπαιδευτικών  (την προηγούμενη  χρονιά  ολοκλήρωσαν με επιτυχία την παρακολούθησή του 400 εκπαιδευτικοί) σε μια προσπάθεια συμπερίληψης και δημιουργίας καλύτερων εκπαιδευτικών συνθηκών για όλα τα παιδιά που φοιτούν στο  ελληνικό δημόσιο σχολείο. Στη συνέχεια ο Πρύτανης αναφέρθηκε στο Μνημόνιο Συνεργασίας ΕΚΠΑ- Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Ασύλου που υπεγράφη τον Σεπτέμβριο 2022 για την εκπαίδευση ευάλωτων ομάδων, τονίζοντας ότι αυτό κατέστη δυνατό με βάση τη μέχρι τώρα εμπειρία και την τεχνογωσία της ομάδας του ΕΚΠΑ από προηγούμενες συνεργασίες με την Unicef, διεθνή οργανισμό υψηλού κύρους ή άλλους φορείς από την Κοινωνία των Πολιτών. Οι συνέργειες αυτές θα φέρουν νέες δυνατότητες συμμετοχής της επιστημονικής κοινότητας του Ιδρύματος σε εκπαιδευτικές δράσεις με κοινωνικό πρόσημο.

Ο Πρύτανης τόνισε, επίσης, πως όλα αυτά ενισχύουν την εξωστρέφεια του Ιδρύματος και τον τρόπο με τον οποίο η ακαδημαϊκή κοινότητα θέτει προς το κοινό καλό τόσο το ακαδημαϊκό της ανθρώπινο δυναμικό όσο και την τεχνογνωσία της για τη διαχείριση ευάλωτων ομάδων μέσα από ψυχοπαιδαγωγικές και γλωσσολογικές πρακτικές. Κατόπιν και αναφορικά με το Πρόγραμμα ο κ. Δημόπουλος ανέφερε ότι φέρνει στο προσκήνιο τη συνεργασία που αναπτύσσεται στους κόλπους του Ιδρύματος ανάμεσα  σε διαφορετικά τμήματα και σχολές (Τμήμα Φιλολογίας και Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής για την Προσχολική Ηλικία) και επιστήμονες με διαφορετικές θεωρητικές αφετηρίες και επιστημονικές διαδρομές, ενώ ταυτόχρονα κάνει πράξη τη δια βίου εκπαίδευση με τη σφραγίδα και την επιστημονική εγκυρότητα του Πανεπιστημίου  θωρακίζοντας με υψηλού επιπέδου  προσόντα το εκπαιδευτικό δυναμικό της χώρας.

Συνεχίζοντας τον χαιρετισμό του ο Πρύτανης αναφέρθηκε στην αίθουσα της εκδήλωσης, την αίθουσα Ίριδα, έναν ιστορικό χώρο του ΕΚΠΑ, τονίζοντας τις άοκνες προσπάθειες των πρυτανικών αρχών και των προσώπων που συνέβαλαν σε αυτές για την ανακαίνιση του χώρου αυτού και την αναδημιουργία μιας εμβληματικής αίθουσας για το Ίδρυμα. Όπως ανέφερε ο κ. Δημόπουλος, η ιστορική αίθουσα λειτουργεί και πάλι, καθώς επανήλθε ο χώρος, μετά από χρόνια όπου δεν είχε γίνει κάποια παρέμβαση, στην αρχική του μορφή, με απόλυτο σεβασμό στα αρχικά   σχέδια της αίθουσας, αλλά με σύγχρονες εγκαταστάσεις. Η συνολική επιφάνεια της αίθουσας είναι 370 τετραγωνικά μέτρα ενώ το ύψος της αγγίζει τα 12 μέτρα. Η αίθουσα Ίρις αποτελεί έργο του αρχιτέκτονα Αλέξανδρου Νικολούδη, όπως άλλωστε και ολόκληρη η Πανεπιστημιακή Λέσχη η οποία ανεγέρθη το 1927. Πιο συγκεκριμένα η αποκατάσταση που πραγματοποιήθηκε περιλάμβανε τεχνικές εργασίες επισκευής και συντήρησης καθώς και ηλεκτρολογικές εργασίες.

iris8a 2022 12 18 at 11.30.09 copy 1

Τέλος, ο Πρύτανης ανέφερε πως οι εργασίες στην Ίριδα, μαζί με τις εργασίες που έγιναν στο Παλαιό Χημείο και ήδη προχωρούν στο Νέο Χημείο, καθώς και οι εργασίες στο Μαράσλειο και σε άλλα κτήρια (Ακαδημίας, Σοφοκλέους κ.λπ.) αποτελούν σημαντικές παρεμβάσεις για την ουσιαστική αναβάθμιση των υποδομών του ΕΚΠΑ, μια προτεραιότητα που έθεσαν εξαρχής ψηλά οι Πρυτανικές Αρχές και την υλοποιούν με συγκεκριμένες προγραμματικές δράσεις, ενισχύοντας σημαντικά την “πανεπιστημιούπολη του κέντρου”. Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη εργασίες συντήρησης, αναβάθμισης ή/και δημιουργίας νέων υποδομών σε όλα τα σημεία παρουσίας του ΕΚΠΑ, ενώ υλοποιούνται και μεγάλες προμήθειες εξοπλισμού.

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα:

Tο πρόγραμμα συνολικής διάρκειας 400 ωρών για 9 μήνες υλοποιείται για δεύτερη συνεχή χρονιά από το ΕΚΠΑ μέσα από το ΚΕΔΙΒΙΜ με τη χρηματοδότηση της Unicef για τις γεωγραφικές περιφέρειες Αττικής, Εύβοιας, Βοιωτίας, Κυκλάδων και μικρών Δωδεκανήσων και προσφέρει 650 θέσεις επιμορφούμενων.

Στόχος του είναι η υποστήριξη εκπαιδευτικών που απασχολούνται ή επιθυμούν να απασχοληθούν σε τάξεις με παιδιά ή εφήβους με προσφυγικό ή μεταναστευτικό υπόβαθρο. Ειδικότερα, επιχειρείται:

  • Η εξοικείωση των επιμορφούμενων με τις γλωσσικές και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης ομάδας-στόχου,
  • η επιμόρφωσή τους σε σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις για την αντιμετώπιση των δυσκολιών από τη συμπερίληψη του συγκεκριμένου μαθητικού κοινού εντός του περιβάλλοντος της σχολικής τάξης και
  •  η γνωριμία τους με καινοτόμα πολυτροπικά υλικά για την αποτελεσματικότερη στήριξη  της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Το πρόγραμμα Teach.in.G. by teach4integration υλοποιείται για 2η συνεχόμενη χρονιά. Ο πρώτος κύκλος του υλοποιήθηκε το 2021-2022. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα διάρκειας 9 μηνών/400ωρών και αποτελεί μετεξέλιξη των 2 προηγούμενων επιμορφωτικών κύκλων (60 ωρών και 90 ωρών, αντίστοιχα) που υλοποίησε το ΕΚΠΑ μέσω του ΚΕΔΙΒΙΜ (2018-2019, 2019-2020) σε συνεργασία με την Unicef για να υποστηρίξει εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται με την εκπαίδευση (τυπική ή μη) παιδιών ή/ και εφήβων με προσφυγικό ή μεταναστευτικό υπόβαθρο.

Κάθε κύκλος καλύπτει μια περίοδο εννέα μηνών, συνδυάζει ποικιλία εκπαιδευτικών τρόπων για την υλοποίησή του (σύγχρονος διά ζώσης, σύγχρονος εξ αποστάσεως, ασύγχρονος, μελέτη και αναστοχαστική εργασία) και στηρίζεται από δύο τμήματα του ΕΚΠΑ, το τμήμα Φιλολογίας με επιστημονική υπεύθυνη την Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Μαρία Ιακώβου και το τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία σε συνεργασία με το Εργαστήριο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Παιδαγωγικής Παρέμβασης και ακαδημαϊκή υπεύθυνη την Καθηγήτρια Αλεξάνδρα Ανδρούσου. Αποτελεί ένα ολιστικό επιμορφωτικό πρόγραμμα για  τη γλωσσική και ψυχοπαιδαγωγική διαχείριση εκπαιδευτικών που εργάζονται ή θα εργαστούν με πολύγλωσσες και πολυπολιτισμικές ομάδες μαθητών και μαθητριών.

Τo Teach.in.G. συνδυάζει βιωματικές αναφορές με τις θεωρητικές τους αφετηρίες, παρουσιάζει καλές πρακτικές και αποτελεσματικά παραδείγματα δράσεων και παρεμβάσεων στο πεδίο προωθώντας διαδικασίες αναστοχασμού και ενδυνάμωσης

Η ολοκλήρωση της παρακολούθησης του προγράμματος, οδηγεί στην απονομή Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης (Diploma) στην “Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών: Γλωσσική και Ψυχοπαιδαγωγική Διαχείριση Πολύγλωσσων και Πολυπολιτισμικών Τάξεων” από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιου Αθηνών. Το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 συμμετείχαν ενεργά 421 επιμορφούμενοι/ες και δόθηκαν 391 Πιστοποιητικά.

ΕΚΠΑ © 2024. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος

Μετάβαση στο περιεχόμενο
EN