Την Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2023 πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Ιστορίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) ημερίδα με θέμα «Η εφαρμογή του Μάρκετινγκ στις οικοτουριστικές επιχειρήσεις», υπό την αιγίδα του Εργαστηρίου Ολοκληρωμένου Μάρκετινγκ Επικοινωνιών του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών του ΕΚΠΑ.
Την εκδήλωση χαιρέτισαν ο Πρύτανης του ΕΚΠΑ, Καθ. κ. Μελέτιος Αθανάσιος Δημόπουλος, ο Κοσμήτορας της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, Καθ. κ. Νικόλαος Ηρειώτης, και ο Διευθυντής του Εργαστηρίου Ολοκληρωμένου Μάρκετινγκ Επικοινωνιών, Καθ. κ. Γεώργιος Τσουρβάκας.
Η ημερίδα διοργανώθηκε με αφορμή την ολοκλήρωση του έργου «Ενίσχυση της διαδραστικότητας των οικοτουριστικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων με σκοπό την προώθηση του οικοτουρισμού», με Επιστημονικά Υπεύθυνη την Δρ. Ιωάννα Υφαντίδου. Το έργο χρηματοδοτήθηκε από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.) στο πλαίσιο της δράσης «2η Προκήρυξη Ερευνητικών έργων ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ για την ενίσχυση Μεταδιδακτορικών Ερευνητών/τριών», με φορέα υποδοχής το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Η Δρ. Υφαντίδου παρουσίασε τα αποτελέσματα της ανάλυσης περιεχομένου οικοτουριστικών ιστοσελίδων, καθώς και τα αποτελέσματα από τα πειράματα eye tracking και τις συνεντεύξεις εν δυνάμει τουριστών, που δείχνουν ότι στις ιστοσελίδες τουριστικού περιεχομένου θέλουν το περιεχόμενο να είναι ξεκάθαρο, να υπάρχει σωστή αναλογία φωτογραφιών και κειμένου, να δίνονται πληροφορίες για τον προορισμό πέραν των δραστηριοτήτων της επιχείρησης, και να υπάρχει προσωποποιημένη τιμολόγηση.
Ακολούθησε ομιλία από τον Δρ. Αντώνιο Γιαννόπουλο, Επικ. Καθ. του Τμήματος Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ & Τουρισμού του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδας, με θέμα «Υπερ-τουρισμός: Control-Alt-Delete!» όπου οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να δουν τα αποτελέσματα του υπερ-τουρισμού, ενώ ακούστηκαν προτάσεις για τον τρόπο αντιμετώπισης του φαινομένου.
Τέλος, ο κ. Νίκος Παπάκης, Ορκωτός Ελεγκτής Λογιστής στην Εταιρεία BDO Greece, έκλεισε την εκδήλωση με μία παρουσίαση για την «Περιβαλλοντική και Πράσινη Λογιστική», απαριθμώντας του λόγους για τους οποίους μεγάλες επιχειρήσεις υιοθετούν δράσεις προστασίας του περιβάλλοντος και πώς αυτό μεταφράζεται σε κέρδη για την ίδια την επιχείρηση.