Νέα & Ανακοινώσεις

Το «καλάθι των μαθητών» ως επιδερμική επούλωση αμυχής στο πληγωμένο σώμα της εκπαίδευσης και στην παραπαιδεία | Άρθρο της Αν. Καθ. ΣΕΦΑΑ ΕΚΠΑ Κωνσταντίνας Γογγάκη στο Έθνος

Το «καλάθι των μαθητών» ως επιδερμική επούλωση αμυχής στο πληγωμένο σώμα της εκπαίδευσης και στην παραπαιδεία | Άρθρο της Αν. Καθ. ΣΕΦΑΑ ΕΚΠΑ Κωνσταντίνας Γογγάκη στο Έθνος
2f3333da 4245 4b52 9a2a 6e20750c23fa

Κι εκεί που περιμέναμε τις εξαγγελίες της νέας και ανανεωμένης κυβέρνησης, ήρθε η πανηγυρική ανακοίνωση για το «Καλάθι των μαθητών και των σχολικών ειδών». Τι καινοτομία κι αυτή! Και τι ανακούφιση από το βάρος των σχολικών υποχρεώσεων μιας οικογένειας! Τσάντα, τετράδια, στυλό, μαρκαδόροι, σε φθηνότερες τιμές, συνιστούν μια μεγάλη γενναιοδωρία από την πολιτεία!…

Στο πλαίσιο του συνήθους επιδοματικού εντυπωσιασμού και της μεγαλοστομίας, το καλάθι προβάλλεται σαν σπουδαία παροχή. Δεν αποτελεί, όμως, παρά μια ανεπαίσθητη και ασήμαντη αμυχή στο γεμάτο ουλές σώμα της εκπαίδευσης. Γιατί, αν σκεφτεί κανείς το σύνολο των εξόδων που πρέπει να καταβάλλει μια οικογένεια κάθε χρόνο κατά τη σχολική ζωή του παιδιού της, ο κάλαθος είναι μάλλον «των αχρήστων».

Ας το πρόσφερε, τουλάχιστον, η κυβέρνηση αυτό το μικρής ωφέλειας «καλάθι», εντελώς δωρεάν, σε κάθε μαθητή, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Ένα δωράκι στα παιδιά, με δυο-τρία σχολικά είδη, που έτσι, συμβολικά, θα τους ευχόταν καλή χρονιά. Δεν πρόκειται δα και για κάποιο μεγάλο έξοδο. Μπροστά π.χ. στα δημόσια χρήματα που διατέθηκαν γενναιόδωρα από τα ταμεία του κράτους για τις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές, το ποσό για κάποια σχολικά είδη θα ήταν μηδαμινό, ενώ θα προκαλούσε κι ένα χαμόγελο στη μαθητιώσα νεολαία.

Το να παρουσιάζεται, όμως, το «καλάθι των μαθητών» ως δήθεν επίτευγμα, είναι σαν αλληθωρισμός από τα πραγματικά προβλήματα της παιδείας και από την παραπαιδεία. Έχει μήπως υπολογίσει η κυβέρνηση τα χρήματα που ξοδεύονται για έναν μαθητή, ώσπου να τελειώσει το σχολείο και τις σπουδές του; Έχει συνυπολογίσει το κόστος των φροντιστηρίων, των ιδιαίτερων μαθημάτων, της εξωσχολικής δραστηριότητας – όπου η ξένη γλώσσα, η μουσική, ακόμη και ο αθλητισμός αγοράζονται; Και έχει συνειδητοποιήσει οτι σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης δεν υπάρχει το καθεστώς της παραπαιδείας, το οποίο στην Ελλάδα έχει αναχθεί σε κάτι κοστοβόρο αλλά απαραίτητο;

Για ποιο λόγο, όμως, το παράδοξο και απαράδεκτο ηθικά καθεστώς της παραπαιδείας ακμάζει στη χώρα μας; Η απάντηση είναι: «επειδή η εκπαίδευση στην Ελλάδα αντιμετωπίζεται ως κάτι παραπεταμένο στον κάλαθο των αχρήστων». Αντί για μια γενική παιδεία που να εξάπτει τις συνειδήσεις με αρχές, κριτική και γνώση, οι μαθητές διαχωρίζονται στους «επισκέπτες», που φεύγουν απ’ το σχολείο έχοντας μείνει ανέπαφοι από όσες αξίες θα έπρεπε να τους διέπουν. Το δεύτερο είδος μαθητών κυριαρχείται από τον ανταγωνισμό, ο οποίος τους ωθεί σε επιλογές ατομικής σκοπιμότητας.

Καμία από τις δύο κατηγορίες μαθητών δεν εμβαθύνει, και δεν αγαπάει την μάθηση για τη μάθηση. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές, εξαρτημένοι από τα πιεστικά δεδομένα μιας ξεπερασμένης μορφής εκπαίδευσης, προσαρμόζονται στο τέλος, και εγκαταλείπονται στην ανέμπνευστη καθημερινότητα. Έτσι, όμως, αντί να λύσουν το πρόβλημα, γίνονται κι οι ίδιοι μέρος του προβλήματος.

Βεβαίως υπάρχουν ποιοτικές εξαιρέσεις, και από πλευράς μαθητών και από τους διδάσκοντες. Αν, όμως, το κυρίαρχο στοιχείο της εκπαίδευσης είναι ο ανταγωνισμός, που αποβλέπει στην επαγγελματική αποκατάσταση, το σχολείο αποδυναμώνεται ως χώρος μάθησης και γίνεται αισθητό ως μια υποχρεωτική βαρεμάρα. Τα φροντιστήρια κι η παραπαιδεία επαγρυπνούν, και αρπάζουν τους μαθητές, όχι για να καλύψουν τη γνώση που δεν προσέλαβαν απ’ το σχολείο, αλλά για να υποδείξουν ως πληροφορία την κρίσιμη ύλη των εξετάσεων. Έτσι, οι μαθητές «κερδίζουν» τον χρόνο που έχασαν στο σχολείο μη παρακολουθώντας τον (βαρετό ενίοτε) καθηγητή, χάνοντας όμως τον ελεύθερο χρόνο τους (Georges Mauco, Phychanalyse et education, 1967).

Στον φαύλο αυτό κύκλο της γενικευμένης και νοσηρής παθητικοποίησης, οι νέοι όχι μόνο δεν αποκτούν κάποια βαθιά γνώση, αλλά θυσιάζουν την εφηβεία και τα καλύτερα χρόνια τους. Θυσιάζονται σε μια εκπαίδευση άνευρη, παρωχημένη, που γυρίζει γύρω-γύρω από τον εαυτό της. Και σε μια χώρα, που παρά την πλούσια της παράδοση, αδυνατεί ν’ αφυπνιστεί και να αφυπνίσει δια της παιδείας, ή να αναγνωρίσει την εκπαίδευση ως πρωταρχική αξία. Η κυβέρνηση, όμως – λες και αλληθωρίζει – δεν βλέπει τίποτα απ’ όλα αυτά, αλλά επικεντρώνεται στο δευτερεύον ή κι οκτεύον – όπως τα κοφίνια με τα σχολικά είδη – εν κενώ ουσίας…

Και ποια είναι η «ουσία», που καλείται η κυβέρνηση να δει, αντί του επουσιώδους; Οι αδυναμίες που προξενεί στους νέους το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα, δηλαδή: Μειωμένη κρίση, δυσκολία στην αποτύπωση των σκέψεων, έλλειψη ικανότητας για άρθρωση συνεχούς λόγου, δυσκολία ελέγχου και λογικοποίησης της σκέψης τους χωρίς χάσματα και χωρίς αντιφάσεις, αδυναμία σχηματισμού μη λογικών αφαιρέσεων ή κατανόησης γραπτών κειμένων εκτός από τα υποτυπώδη (Jean-Claude Filloux, Psychanalyse et education: nouveaux reperes? 2003; Κάτσικας-Θεριανός, Η εκπαίδευση της αμάθειας, 2005).

Το σώμα, επομένως, της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, είναι τραυματισμένο, και χρήζει ουσιαστικής και όχι επιφανειακής θεραπείας. Αλλιώς ελλοχεύει ο κίνδυνος να φτιαχτεί μια κοινωνία που αδυνατεί να αναστοχάζεται τις προϋποθέσεις της κοινωνικής αναπαραγωγής. Λαμβάνοντας υπόψη και τον κατακερματισμένο χρόνο του σύγχρονου ανθρώπου, αυτό σημαίνει την «κατασκευή» μιας κοινωνίας που θα είναι μεν τεχνολογικά υπεραναπτυγμένη, αλλά, ταυτόχρονα, πειθήνια στις προκλήσεις του αχόρταγου υλικού και καταναλωτικού πολιτισμού. Αυτό το εξάμβλωμα θα είναι μια κοινωνία αχόρταγη, συμφεροντολόγα και, ιδίως, αμαθής (Jean-Claude Michea, L’Enseignement de l’ignorance et ses conditions modernes, Paris: Climats, 1999, 2006).

Η παραπάνω εκδοχή δεν συνιστά, παρά την περιγραφή ενός ζωντανού εφιάλτη. Μπορούμε, μήπως, όλοι μαζί, ως πολιτεία και ως κοινωνία, ως άτομα και ως σύνολο, να αναλογιστούμε, εγκαίρως, αυτήν την δυστοπική εξέλιξη; Μπορούμε να κατανοήσουμε τον εξαιρετικό ρόλο της εκπαίδευσης προς την διαμόρφωση των συνειδήσεων; Μπορούμε να αναζητήσουμε, να αναλύσουμε και, κυρίως, να αλλάξουμε τους εκπαιδευτικούς, τους κοινωνικούς και τους πολιτικούς όρους που βρίσκονται στον πυρήνα αυτού του προβλήματος; Μπορούμε να εμβαθύνουμε; Και – πρωτίστως – θέλουμε;

Πηγή άρθρου: https://www.ethnos.gr/opinions/article/278018/tokalathitonmathhtonosepidermikhepoyloshamyxhsstoplhgomenosomathsekpaideyshskaisthnparapaideia

Δράση Erasmus+ στο Μουσείο Παιδείας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Δράση Erasmus+ στο Μουσείο Παιδείας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Την  Πέμπτη 05/06/2025 πραγματοποιήθηκε στο  Μουσείο Παιδείας  του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ειδική δράση του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο  “Inclusive Trainers Ready for a Fast–Changing and Diverse Tomorrow”.  Το πρόγραμμα συντονίστηκε από το  Σωματείο Αποκατάστασης και Ειδικής Αγωγής Ατόμων με Αναπηρία «Παναγία Ευαγγελίστρια»,  έναν από τους φορείς που φιλοξενούν την πρακτική άσκηση των μεταπτυχιακών […]

Το 63ο διεθνές συνέδριο χορού στην Αθήνα [2-6 Ιουλίου]

Το 63ο διεθνές συνέδριο χορού στην Αθήνα [2-6 Ιουλίου]

Η ομάδα μελέτης της αρχαίας όρχησης συμμετέχει στο 63ο διεθνές συνέδριο του χορού που πραγματοποιείται στην Αθήνα 2-6 Ιουλίου παρουσιάζοντας χοροθεατρικό δρώμενο με θέμα ΟΡΧΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ, σε ποίηση Σαπφούς, Μεσομήδη του Κρήτα, Ανωνύμου, Γιάννη Ρίτσου, Αλκμάνα και Αριστοφάνη  και χοροσύνθεση Άννας Λάζου. Την  Παρασκευή 4 Ιουλίου 2025 και ώρα 8μμ. Στο λόφο Φιλοπάππου https://maps.app.goo.gl/iGwWLZRsBkPUNPku5 […]

Πιστοποιήσεις ISO του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025

Πιστοποιήσεις ISO του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025

Ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία η επιθεώρηση του συνόλου των ISO που διαθέτει το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025. Συγκεκριμένα, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. κρίθηκε, έπειτα από επιθεώρηση και αξιολόγηση, ότι εφαρμόζει: Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας σύμφωνα με τις απαιτήσεις του προτύπου ISO 9001:2015. Σύστημα Διαχείρισης για την ποιότητα των Υπηρεσιών Μάθησης […]

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.) 

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.) 

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.)  ακαδημαϊκού έτους 2024-2025 και απονομής των Ενδεικτικών Σπουδών στους/στις σπουδαστές/στριες. Ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Σπουδών και Επιστημονικός Υπεύθυνος του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών τ. Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου […]

Βράβευση των κκ. Πομώνη, Κούκου, Βραχόπουλου και Βασιλειάδη για επιστημονική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό Energies, MDPI

Βράβευση των κκ. Πομώνη, Κούκου, Βραχόπουλου και Βασιλειάδη για επιστημονική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό Energies, MDPI

Το επιστημονικό άρθρο με τίτλο «A Review of Hydroponics and Conventional Agriculture Based on Energy and Water Consumption, Environmental Impact, and Land Use» των κ.κ. Πομώνη Δήμητρας, Κούκου Μαρίας, Βραχόπουλου Μιχάλη και Βασιλειάδη Λάμπρου, εκ μέρους της Επιτροπής Βραβείων Καλύτερης Εργασίας του διεθνούς περιοδικού Energies, MDPI  (IF:3.2/ CiteScore:7.3) επιλέχθηκε για το Βραβείο Καλύτερης Επιστημονικής Δημοσίευσης για το έτος […]

Ενδυναμώνοντας κοινωνικά Κωφούς και Βαρήκοους πολίτες μέσα από τη συνεργασία με ακούοντες φοιτητές

Ενδυναμώνοντας κοινωνικά Κωφούς και Βαρήκοους πολίτες μέσα από τη συνεργασία με ακούοντες φοιτητές

Ολοκληρώθηκε η δράση του ευρωπαϊκού έργου BOLD (Building on Linguistic and Cultural Diversity) στη Θεσσαλονίκη, που αφορά την πρόσβαση των Κωφών/Βαρήκοων πολιτών σε υπηρεσίες υγείας. Στο πλαίσιο αυτής της δράσης δημιουργήθηκε μια σειρά από βίντεο, τα οποία αποδίδονται στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και στη Διεθνή Νοηματική Γλώσσα ενώ επιπρόσθετα περιέχουν ελληνικούς και αγγλικούς υποτίτλους. Τα […]

Το 63ο διεθνές συνέδριο χορού στην Αθήνα [2-6 Ιουλίου]

Το 63ο διεθνές συνέδριο χορού στην Αθήνα [2-6 Ιουλίου]

Η ομάδα μελέτης της αρχαίας όρχησης συμμετέχει στο 63ο διεθνές συνέδριο του χορού που πραγματοποιείται στην Αθήνα 2-6 Ιουλίου παρουσιάζοντας χοροθεατρικό δρώμενο με θέμα ΟΡΧΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ, σε ποίηση Σαπφούς, Μεσομήδη του Κρήτα, Ανωνύμου, Γιάννη Ρίτσου, Αλκμάνα και Αριστοφάνη  και χοροσύνθεση Άννας Λάζου. Την  Παρασκευή 4 Ιουλίου 2025 και ώρα 8μμ. Στο λόφο Φιλοπάππου https://maps.app.goo.gl/iGwWLZRsBkPUNPku5 […]

Πιστοποιήσεις ISO του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025

Πιστοποιήσεις ISO του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025

Ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία η επιθεώρηση του συνόλου των ISO που διαθέτει το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Ε.Κ.Π.Α. για το 2025. Συγκεκριμένα, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. κρίθηκε, έπειτα από επιθεώρηση και αξιολόγηση, ότι εφαρμόζει: Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας σύμφωνα με τις απαιτήσεις του προτύπου ISO 9001:2015. Σύστημα Διαχείρισης για την ποιότητα των Υπηρεσιών Μάθησης […]

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.) 

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.) 

Πρόσκληση για την τελετή λήξης του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Θ.Υ.Ε.Σ.Π.Α.)  ακαδημαϊκού έτους 2024-2025 και απονομής των Ενδεικτικών Σπουδών στους/στις σπουδαστές/στριες. Ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Σπουδών και Επιστημονικός Υπεύθυνος του Προγράμματος Θερινών Υποτροφιών Ελληνικών Σπουδών τ. Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου […]

Βράβευση των κκ. Πομώνη, Κούκου, Βραχόπουλου και Βασιλειάδη για επιστημονική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό Energies, MDPI

Βράβευση των κκ. Πομώνη, Κούκου, Βραχόπουλου και Βασιλειάδη για επιστημονική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό Energies, MDPI

Το επιστημονικό άρθρο με τίτλο «A Review of Hydroponics and Conventional Agriculture Based on Energy and Water Consumption, Environmental Impact, and Land Use» των κ.κ. Πομώνη Δήμητρας, Κούκου Μαρίας, Βραχόπουλου Μιχάλη και Βασιλειάδη Λάμπρου, εκ μέρους της Επιτροπής Βραβείων Καλύτερης Εργασίας του διεθνούς περιοδικού Energies, MDPI  (IF:3.2/ CiteScore:7.3) επιλέχθηκε για το Βραβείο Καλύτερης Επιστημονικής Δημοσίευσης για το έτος […]

Ενδυναμώνοντας κοινωνικά Κωφούς και Βαρήκοους πολίτες μέσα από τη συνεργασία με ακούοντες φοιτητές

Ενδυναμώνοντας κοινωνικά Κωφούς και Βαρήκοους πολίτες μέσα από τη συνεργασία με ακούοντες φοιτητές

Ολοκληρώθηκε η δράση του ευρωπαϊκού έργου BOLD (Building on Linguistic and Cultural Diversity) στη Θεσσαλονίκη, που αφορά την πρόσβαση των Κωφών/Βαρήκοων πολιτών σε υπηρεσίες υγείας. Στο πλαίσιο αυτής της δράσης δημιουργήθηκε μια σειρά από βίντεο, τα οποία αποδίδονται στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και στη Διεθνή Νοηματική Γλώσσα ενώ επιπρόσθετα περιέχουν ελληνικούς και αγγλικούς υποτίτλους. Τα […]

«Plants, Pictures, and People» (Φυτά, Εικόνες και Άνθρωποι)-Κριτική βιβλιοπαρουσίαση της Σοφίας Ριζοπούλου

«Plants, Pictures, and People» (Φυτά, Εικόνες και Άνθρωποι)-Κριτική βιβλιοπαρουσίαση της Σοφίας Ριζοπούλου

Στο άρθρο αυτό με τον τίτλο «Plants, Pictures, and People» (Φυτά, Εικόνες και Άνθρωποι) γίνεται κριτική βιβλιοπαρουσίαση, του βιβλίου με τον τίτλο Botanical Icons: Critical Practices of Illustration in the Premodern Mediterranean (Βοτανικές Εικόνες: Κριτική Πρακτικών Εικονογράφησης στην προ-νεωτερική Μεσόγειο) και συγγραφέα τον Andrew Griebeler που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις University of Chicago Press, το […]

Σ. Ζαχαράκη: Η συνεχής άνοδος του ΕΚΠΑ στις διεθνείς κατατάξεις, αποτελεί απτή απόδειξη της ποιότητας του ακαδημαϊκού έργου που παράγεται

Σ. Ζαχαράκη: Η συνεχής άνοδος του ΕΚΠΑ στις διεθνείς κατατάξεις, αποτελεί απτή απόδειξη της ποιότητας του ακαδημαϊκού έργου που παράγεται

Συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχαν οι πρυτανικές αρχές του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών την  Τρίτη (1η Ιουλίου), με την ευκαιρία της οποίας παρουσιάστηκαν στην υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη και τον υφυπουργό, αρμόδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση, Κώστα Βλάση, οι νέοι ανακαινισμένοι χώροι στη […]

«ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του ΕΚΠΑ / Εκδήλωση «Γέφυρας Τεχνολογίας 1.0: Σύνδεση Έρευνας με τον Φαρμακευτικό Κλάδο»

«ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του ΕΚΠΑ / Εκδήλωση «Γέφυρας Τεχνολογίας 1.0: Σύνδεση Έρευνας με τον Φαρμακευτικό Κλάδο»

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025, στο Αμφιθέατρο «Άλκης Αργυριάδης» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), η εκδήλωση «Γέφυρα Τεχνολογίας 1.0: Σύνδεση Έρευνας με τον Φαρμακευτικό Κλάδο», την οποία διοργάνωσε για 3η συνεχή χρονιά η Μονάδα Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του ΕΚΠΑ. Συμμετείχαν με τεχνολογίες και τα ιδρύματα που αποτελούν […]

Επίσκεψη της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών  –  Έτοιμοι προς χρήση οι χώροι στη Νομική Σχολή που ήταν κατειλημμένοι για πολλά έτη

Επίσκεψη της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Έτοιμοι προς χρήση οι χώροι στη Νομική Σχολή που ήταν κατειλημμένοι για πολλά έτη

Επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο Αθηνών πραγματοποίησαν την Τρίτη 1/7/2025 η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Σοφία Ζαχαράκη και ο Υφυπουργός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης κ. Κώστας Βλάσης. Ο Πρύτανης Καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος παρουσίασε ζητήματα που αφορούν στον στρατηγικό σχεδιασμό του Πανεπιστημίου, στη λειτουργία του αλλά και στα επόμενα βήματα διεθνοποίησής του. Παρουσιάστηκαν […]

Στη μνήμη της Χριστίνας Τεσσερομάτη, Καθηγήτριας Ιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών (1948-2025)

Στη μνήμη της Χριστίνας Τεσσερομάτη, Καθηγήτριας Ιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών (1948-2025)

Στις εννέα Μαΐου 2025 έφυγε από τη ζωή η Χριστίνα Τεσσερομμάτη, καθηγήτρια Φαρμακολογίας της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ. Η Χριστίνα Τεσσερομμάτη κηδεύτηκε και ετάφη στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών στις 19 Μαΐου 2025. Η Χριστίνα είλκε την καταγωγή από το χωριό Κουτρουμπούχι (σημερινή Δάφνη) του Νομού Αρκαδίας και από την Κορινθία και το Δαμασκηνό Άνδρου. Η […]

Ίδρυση νέου Εργαστηρίου «Επιστήμης, Τεχνολογίας και Καινοτομίας στην Κοινωνία»

Ίδρυση νέου Εργαστηρίου «Επιστήμης, Τεχνολογίας και Καινοτομίας στην Κοινωνία»

Ένα νέο Εργαστήριο με τίτλο «Εργαστήριο Επιστήμης, Τεχνολογίας και Καινοτομίας στην Κοινωνία» (ΕΤεΚΚ) – (Science, Technology and Innovation in Society – STIS) ιδρύθηκε στο Τμήμα Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης (ΙΦΕ). Διευθυντής του Εργαστηρίου εξελέγη ο Στάθης Αραποστάθης, Καθηγητής Ιστορίας της Επιστήμης και της Τεχνολογίας. Το Εργαστήριο δημιουργήθηκε ως θεσμός με σκοπό την ενίσχυση της παρουσίας του ΕΚΠΑ στον […]

Σ. Ζαχαράκη: Η συνεχής άνοδος του ΕΚΠΑ στις διεθνείς κατατάξεις, αποτελεί απτή απόδειξη της ποιότητας του ακαδημαϊκού έργου που παράγεται

Σ. Ζαχαράκη: Η συνεχής άνοδος του ΕΚΠΑ στις διεθνείς κατατάξεις, αποτελεί απτή απόδειξη της ποιότητας του ακαδημαϊκού έργου που παράγεται

Συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχαν οι πρυτανικές αρχές του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών την  Τρίτη (1η Ιουλίου), με την ευκαιρία της οποίας παρουσιάστηκαν στην υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη και τον υφυπουργό, αρμόδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση, Κώστα Βλάση, οι νέοι ανακαινισμένοι χώροι στη […]

«ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του ΕΚΠΑ / Εκδήλωση «Γέφυρας Τεχνολογίας 1.0: Σύνδεση Έρευνας με τον Φαρμακευτικό Κλάδο»

«ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του ΕΚΠΑ / Εκδήλωση «Γέφυρας Τεχνολογίας 1.0: Σύνδεση Έρευνας με τον Φαρμακευτικό Κλάδο»

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025, στο Αμφιθέατρο «Άλκης Αργυριάδης» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), η εκδήλωση «Γέφυρα Τεχνολογίας 1.0: Σύνδεση Έρευνας με τον Φαρμακευτικό Κλάδο», την οποία διοργάνωσε για 3η συνεχή χρονιά η Μονάδα Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του ΕΚΠΑ. Συμμετείχαν με τεχνολογίες και τα ιδρύματα που αποτελούν […]

Επίσκεψη της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών  –  Έτοιμοι προς χρήση οι χώροι στη Νομική Σχολή που ήταν κατειλημμένοι για πολλά έτη

Επίσκεψη της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Έτοιμοι προς χρήση οι χώροι στη Νομική Σχολή που ήταν κατειλημμένοι για πολλά έτη

Επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο Αθηνών πραγματοποίησαν την Τρίτη 1/7/2025 η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Σοφία Ζαχαράκη και ο Υφυπουργός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης κ. Κώστας Βλάσης. Ο Πρύτανης Καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος παρουσίασε ζητήματα που αφορούν στον στρατηγικό σχεδιασμό του Πανεπιστημίου, στη λειτουργία του αλλά και στα επόμενα βήματα διεθνοποίησής του. Παρουσιάστηκαν […]

Στη μνήμη της Χριστίνας Τεσσερομάτη, Καθηγήτριας Ιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών (1948-2025)

Στη μνήμη της Χριστίνας Τεσσερομάτη, Καθηγήτριας Ιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών (1948-2025)

Στις εννέα Μαΐου 2025 έφυγε από τη ζωή η Χριστίνα Τεσσερομμάτη, καθηγήτρια Φαρμακολογίας της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ. Η Χριστίνα Τεσσερομμάτη κηδεύτηκε και ετάφη στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών στις 19 Μαΐου 2025. Η Χριστίνα είλκε την καταγωγή από το χωριό Κουτρουμπούχι (σημερινή Δάφνη) του Νομού Αρκαδίας και από την Κορινθία και το Δαμασκηνό Άνδρου. Η […]

Ίδρυση νέου Εργαστηρίου «Επιστήμης, Τεχνολογίας και Καινοτομίας στην Κοινωνία»

Ίδρυση νέου Εργαστηρίου «Επιστήμης, Τεχνολογίας και Καινοτομίας στην Κοινωνία»

Ένα νέο Εργαστήριο με τίτλο «Εργαστήριο Επιστήμης, Τεχνολογίας και Καινοτομίας στην Κοινωνία» (ΕΤεΚΚ) – (Science, Technology and Innovation in Society – STIS) ιδρύθηκε στο Τμήμα Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης (ΙΦΕ). Διευθυντής του Εργαστηρίου εξελέγη ο Στάθης Αραποστάθης, Καθηγητής Ιστορίας της Επιστήμης και της Τεχνολογίας. Το Εργαστήριο δημιουργήθηκε ως θεσμός με σκοπό την ενίσχυση της παρουσίας του ΕΚΠΑ στον […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο