Παρουσία του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών καθηγητή κ. Γεράσιμου Σιάσου γιορτάστηκε με λαμπρότητα και μεγάλη συμμετοχή, στο Τμήμα Νοσηλευτικής του ΕΚΠΑ στις 12 Μαΐου 2026, η Παγκόσμια Ημέρα Νοσηλευτών και Νοσηλευτριών.
Την εκδήλωση προλόγισε ο Πρόεδρος του Τμήματος Νοσηλευτικής Καθηγητής κ. Παύλος Μυριανθεύς καλωσορίζοντας τους προσκεκλημένους και δίνοντας τον λόγο στον Πρύτανη του ΕΚΠΑ Καθηγητή κ. Γεράσιμο Σιάσο για τον χαιρετισμό του.


Στην εκδήλωση απηύθυναν επίσης χαιρετισμό: ο Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κώστας Βλάσης, εκ μέρους του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη η κα Χριστίνα-Μαρία Κράββαρη Γενική Γραμματέας Δημόσιας Υγείας, ο κ. Νικόλαος Θωμαΐδης Αντιπρόεδρος Συμβουλίου Διοίκησης ΕΚΠΑ, η Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Υγείας του ΕΚΠΑ Καθηγήτρια κα. Παγώνα Λάγιου, ο κ. Γεώργιος Χαραλάμπους Πρόεδρος του ΕΚΑΒ, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΕΟΔΥ κ. Πάνος Ευσταθίου, ο κ. Αντώνιος Αυγερινός Πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, ο κ. Χρήστος Κίττας, Επίτιμος Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής και πρώην Πρύτανης του ΕΚΠΑ, η Διοικήτρια ΣΑΝ Ταξίαρχος Σοφία Μοσχονά, η Υποδιοικήτρια της 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας Αττικής κα Γιαννούλα Νταβώνη, ο Α΄ Αντιπρόεδρος ΕΝΕ κ. Λάμπρος Μπίζας, ο Καθηγητής κ. Δημήτριος Βέργαδος, Πρόεδρος του ΕΛΙΔΕΚ, η κα Ευθυμία Μπάσδρα Καθηγήτρια Βιοχημείας – Εμβιομηχανικής και Διευθύνουσα Σύμβουλος στο Ευγενίδειο Θεραπευτήριο του ΕΚΠΑ, ο κ. Αναστάσιος Μίχας Διοικητής του νοσοκομείου Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, η κα Θεοφανεία Τσαχαλίνα Γ΄ Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ασθενών Ελλάδας και ο κ. Κεχρής Ιωάννης μέλος Ιατρικού Συλλόγου, ο κ. Χρήστος Τριανταφύλλου ως εκπρόσωπος του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και ο πατέρας Αθανάσιος Μελισσάρης. Επίσης, αναγνώστηκε χαιρετισμός του Προέδρου της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Καθηγητή Νικόλαου Αρκαδόπουλου. Εκ μέρους των φοιτητών του Τμήματος μίλησε η φοιτήτρια Μαρία Φίλε.
Το παρόν στην εκδήλωση έδωσαν, επίσης, ο καθηγητής κ. Αχιλλέας Χαλδαιάκης , μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης του ΕΚΠΑ, ο καθηγητής κ. Ευστάθιος Ευσταθόπουλος, Αντιπρύτανης Έρευνας και Καινοτομίας ΕΚΠΑ, Καθηγητές και Ομότιμοι Καθηγητές του Τμήματος Νοσηλευτικής και πλήθος φοιτητών.
Στη συνέχεια της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε ομιλία από τον Αναπληρωτή Καθηγητή κ. Ν. Φώτο, Νοσηλευτή και Διευθυντή Προγράμματος Σπουδών, με θέμα: «Ο Διευρυμένος Ρόλος της Νοσηλευτικής ως Καταλύτης Μετασχηματισμού του Συστήματος Υγείας: Από τη Θεσμική Κατοχύρωση στην Αξία για τον Ασθενή και την Κοινωνία».
















Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών Καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος κατά την προσφώνηση του αναφερόμενος στην παγκόσμια ημέρα νοσηλευτών και νοσηλευτριών τόνισε μεταξύ άλλων ότι «Με ιδιαίτερη τιμή και ειλικρινή εκτίμηση απευθύνω τον χαιρετισμό μου με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νοσηλευτών, μια ημέρα αφιερωμένη στους ανθρώπους που υπηρετούν καθημερινά με αυταπάρνηση και βαθύ ανθρωπισμό το ύψιστο αγαθό της υγείας.
Η 12η Μαΐου, αποτελεί μια ευκαιρία αναγνώρισης της ανεκτίμητης συμβολής του νοσηλευτικού προσωπικού στην κοινωνία, αλλά και υπενθύμισης της σημασίας της Νοσηλευτικής επιστήμης για τη συνοχή και την ανθεκτικότητα κάθε συστήματος υγείας.
Η συνεχής αναβάθμιση της νοσηλευτικής εκπαίδευσης κατά τις τελευταίες δεκαετίες έχει ήδη αποδώσει σημαντικούς καρπούς. Η πρόοδος αυτή αποτυπώνεται τόσο στην επιστημονική κατάρτιση των νέων νοσηλευτών όσο και στην ποιότητα της παρεχόμενης φροντίδας μέσα στα νοσοκομεία, τις πανεπιστημιακές κλινικές και τις δομές υγείας της χώρας μας.
Στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών το Τμήμα Νοσηλευτικής λειτουργεί από το 1980 με αποστολή την ολοκληρωμένη μόρφωση επιστημόνων νοσηλευτών μέσω θεωρητικής και κλινικής εκπαίδευσης σε προπτυχιακό, μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο. Η υποδειγματική και δυναμική λειτουργία του είναι αποτέλεσμα της σθεναρής δέσμευσης του Πανεπιστημίου μας στην ποιότητα, την καινοτομία, την συνεχή εκπαίδευση και την αφοσίωση στη φροντίδα των ασθενών.
Στο Τμήμα Νοσηλευτικής διεξάγεται παράλληλα με το εκπαιδευτικό έργο, καινοτόμος έρευνα με διεθνείς συνεργασίες και έχουν αναπτυχθεί πολλές κοινωνικές δράσεις με συμμετοχή των μελών του Τμήματος. Αυτό το έργο εδράζεται στο στέρεο υπόβαθρο της επιτυχημένης και ολοκληρωμένης εκπαίδευσης που παρέχεται εδώ και 46 χρόνια από το Τμήμα Νοσηλευτικής του ΕΚΠΑ, το οποίο συγκαταλέγεται στις 50 καλύτερες Νοσηλευτικές Σχολές του κόσμου.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον Πρόεδρο του Τμήματος Νοσηλευτικής, διακεκριμένο Καθηγητή κ. Παύλο Μυριανθέα, για τη διαρκή προσφορά του και τις πρωτοβουλίες του προς όφελος της νοσηλευτικής κοινότητας. Παράλληλα, συγχαίρω όλες και όλους τους συναδέλφους του Τμήματος Νοσηλευτικής για τη συμβολή τους στην εκπαίδευση και την επιστημονική πρόοδο της Νοσηλευτικής Επιστήμης.
Τέλος, θα ήθελα να εκφράσω την ευγνωμοσύνη και τον βαθύ σεβασμό μου προς όλες και όλους τους νοσηλευτές της χώρας μας, οι οποίοι υπηρετούν καθημερινά τον άνθρωπο με ήθος και αφοσίωση. Με το έργο τους υπερασπίζονται καθημερινά την αξία της δημόσιας υγείας και αναδεικνύουν την ουσιαστική αποστολή της Νοσηλευτικής επιστήμης.
Εκ μέρους των Πρυτανικών Αρχών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και προσωπικά, σας διαβεβαιώνω ότι θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε με κάθε διαθέσιμο μέσο την ανάπτυξη της Νοσηλευτικής επιστήμης και την άρτια εκπαίδευση των νέων νοσηλευτών».

Ολοκληρώθηκε με μουσική εκδήλωση σε εορταστικό κλίμα με τη συμμετοχή του μουσικού συνόλου του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.