Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Μια πρωτότυπη σειρά παρεμβάσεων ανάπτυξης δεξιοτήτων ψυχοκοινωνικής ανθεκτικότητας, μέσα από την αξιοποίηση των επιμέρους μορφών της τέχνης, όπως η ζωγραφική, το θέατρο, η μουσική, η αρχιτεκτονική, υλοποιείται από τον Ιούνιο από το ΠΜΣ «Παγκόσμια Υγεία – Ιατρική των καταστροφών», της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε  παιδιά πρόσφυγες ηλικίας 6-14 ετών από την Ουκρανία, που διαβιούν στην χώρα μας.

Το έργο αποτελεί μια κοινή προσπάθεια του ΠΜΣ «Παγκόσμια Υγεία – Ιατρική των καταστροφών», της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών  και της Βρετανικής Οργάνωσης «AMNA». Σχεδιάστηκε από μια διεπιστημονική ομάδα, απαρτιζόμενη από κοινωνικούς επιστήμονες, κοινωνικούς ανθρωπολόγους, μουσικούς, αποφοίτους της Σχολής Καλών Τεχνών, ψυχολόγους της υγείας και εργοθεραπευτές και υλοποιείται σε συνεργασία με φορείς της κοινωνίας των πολιτών.

Σύμφωνα με τον Διευθυντή του ΠΜΣ «Παγκόσμια Υγεία – Ιατρική των Καταστροφών», Κοσμήτορα της Σχολής Επιστημών Υγείας Καθηγητή κ. Εμμανουήλ Πικουλή, «ο ψυχικός τραυματισμός εξαιτίας της βίας σε όλες της τις μορφές, που αντιμετωπίζουν από την πρώιμη ηλικία, παιδιά και έφηβοι της Ουκρανίας, αποτελεί παράγοντα κινδύνου για αυξημένη ψυχική και σωματική νοσηρότητα στην μετέπειτα ζωή. Είναι χρέος μας, στο πλαίσιο των παρεχόμενων υγειονομικών υπηρεσιών, να παρέμβουμε για να αποτρέψουμε την επιδείνωση ψυχικών και συναισθηματικών προβλημάτων, που τυχόν αντιμετωπίζουν, προκειμένου να επηρεαστούν το λιγότερο δυνατό στο μέλλον.

Η αξιοποίηση της τέχνης σε αυτήν την προσπάθεια είναι ουσιαστική, όχι μόνο απέναντι στα παιδιά, αλλά και στις οικογένειες και φροντιστές τους, μιας και ενισχύει τη δημιουργία ασφαλών χώρων διαβίωσης. Ο όρος αυτός «safe space» αποτυπώνει όχι μόνο τα minimum standards φροντίδας, αλλά και την ψυχική κατάσταση της σταθερότητας και της ασφάλειας και κατ’ επέκταση ενσυνειδητότητα.

Η υψηλή ανταπόκριση και θετική αποδοχή από την Ουκρανική κοινότητα, αλλά και τον επιστημονικό χώρο, του νέου μοντέλου παρεμβάσεων που στηρίζεται σε παιχνιδοποιημένη εφαρμογή της τέχνης, της καλλιέργειας της φαντασίας και αυτοέκφρασης, αλλά και της δημιουργικής ενασχόλησης που σχεδιάσαμε, ενισχύουν την προσπάθεια ανάπτυξης νέων ανοικτών εργαλείων ψυχικής ανθεκτικότητας για παιδιά και εφήβους.»

Εικόνα1

ΕΚΠΑ © 2024. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος

Μετάβαση στο περιεχόμενο
EN