Στο πλαίσιο των πολυετών δράσεων του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Ε.Κ.Π.Α. η επιστημονική ομάδα του Εργαστηρίου σχεδίασε και υλοποίησε την πολυεπίπεδη Δράση Δικτύωσης εκπαιδευτικών κοινοτήτων/φορέων για την προαγωγή του θετικού κλίματος και την ενίσχυση των θετικών συμπεριφορών και σχέσεων στη σχολική κοινότητα με τίτλο «Διαδρομές II» ( Σεπτέμβριος 2024- Ιούλιος 2025). Το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, μέσα από τη συνεργασία με σχολεία και φορείς για τη συνδιαμόρφωση και εφαρμογή ενός μοντέλου παρέμβασης μεταξύ φορέων (Πανεπιστημίου, ΚΕΔΑΣΥ, Σχολικών κοινοτήτων), σχεδίασε και υλοποίησε τη Δράση «Διαδρομές II» ως μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας για την πρόληψη δυσλειτουργικών συμπεριφορών, την καλλιέργεια κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων και την ενίσχυση του θετικού κλίματος και της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Στη Δράση συμμετείχαν η Διευθύντρια του Εργαστηρίου καθηγήτρια κ. Χρυσή (Σίσσυ) Χατζηχρήστου (επιστημονική υπεύθυνη) και τα ακόλουθα μέλη της επιστημονικής ομάδας του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας, Δρ. Θ. Υφαντή, επικ.καθ. Κ. Λαμπροπούλου, Ε.ΔΙ.Π. Δρ. Β. Νικολοπούλου, Δρ. Π. Λιανός, Υποψ. Δρ. Γ. Γεωργουλέας, Δρ. Δ. Αθανασίου, και Α. Γιαννακοπούλου, απόφοιτη Π.Μ.Σ. «Σχολική Ψυχολογία», ΕΚΠΑ.
Η Δράση περιλάμβανε επιμορφωτικές συναντήσεις εκπαιδευτικών/στελεχών εκπαίδευσης και ψυχολόγων, ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού με δραστηριότητες, τις οποίες οι εκπαιδευτικοί εφάρμοζαν στις τάξεις τους και δικτύωση σχολείων μέσω αναρτήσεων των έργων των μαθητών και μαθητριών στη διαδικτυακή πλατφόρμα «Διαδρομές στην πόλη ΙΙ».
Στη Δράση συμμετείχαν 98 στελέχη εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ψυχολόγοι από 33 σχολεία (5 Δημοτικά, 24 Γυμνάσια και 4 Λύκεια) της Αττικής, Πελοποννήσου, Κρήτης και Χίου με τη συμμετοχή περίπου 1500 μαθητών/-τριών πρωτοβάθμιας (Δ’, Ε’, Στ΄ τάξη Δημοτικού) και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Α’, Β, Γ΄ τάξη Γυμνασίου και Λυκείου) .
Η αξιολόγηση της δράσης -με χορήγηση ερωτηματολογίων πριν και μετά την εφαρμογή της-, ανέδειξε υψηλή ικανοποίηση από όλους τους εμπλεκόμενους: οι εκπαιδευτικοί ανέφεραν αισθητή βελτίωση του κλίματος στην τάξη, αύξηση της εμπιστοσύνης και της επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών/-τριών, μείωση των συγκρούσεων, καθώς και ενίσχυση της δικής τους ενσυναίσθησης και ετοιμότητας στη διαχείριση καθημερινών προκλήσεων στην τάξη και αλλαγή στην κατανόηση της δύσκολης/προκλητικής συμπεριφοράς των μαθητών/τριών. Οι μαθητές/τριες ανέφεραν μείωση των αρνητικών συμπεριφορών στην τάξη και βελτίωση των σχέσεων στην ομάδα. Επίσης, τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί θεώρησαν χρήσιμο και ωφέλιμο το πρόγραμμα αναφέροντας την επιθυμία τους για τη συνέχισή του.
Με την ολοκλήρωση της Δράσης «Διαδρομές ΙΙ» εκδόθηκε ειδικό λεύκωμα με τη συνοπτική περιγραφή της Δράσης και ενδεικτικά έργα των μαθητών/τριών των διαφορετικών σχολείων.