Θετικές Επιστήμες και Τεχνολογία

Πώς επηρεάζουν το έργο των εκπαιδευτικών οι συγκρούσεις και αντιπαραθέσεις στην τοπική κοινωνία; Η περίπτωση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας

Πώς επηρεάζουν το έργο των εκπαιδευτικών οι συγκρούσεις και αντιπαραθέσεις στην τοπική κοινωνία; Η περίπτωση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας

Από τη Γεωργία Λιαράκου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία. Περισσότερα στοιχεία για την έρευνα που παρουσιάζεται στο: Liarakou,G.; Konstantinidi, A.; Gavrilakis, C. (2021) Local Renewable Energy Development: School Teachers’ Perceptions, Attitudes and Teaching Intentions. Education Sciences, 11, 589. https://doi.org/10.3390/educsci11100589

Το σχολείο σήμερα καλείται όλο και συχνότερα να επεξεργαστεί ζητήματα που απασχολούν τις σύγχρονες κοινωνίες. Σε περίπτωση που τα ζητήματα αυτά έχουν λιγότερο ή περισσότερο την καθολική αποδοχή, τότε το έργο του/της εκπαιδευτικού δεν συναντά ιδιαίτερες προκλήσεις. Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που τα ζητήματα είναι πιο συγκρουσιακά; Πώς χειρίζονται οι εκπαιδευτικοί θέματα που προκαλούν εντάσεις στην κοινωνία, όπως η έμφυλη ταυτότητα, το δικαίωμα στην άμβλωση ή η εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου της χώρας; Τα προσεγγίζουν στη διδακτική τους πράξη ή αποφεύγουν να τα θίξουν λόγω ακριβώς του συγκρουσιακού τους χαρακτήρα; Και πώς διαχειρίζονται τους πολλαπλούς ρόλους που φέρουν, δηλαδή του/της εκπαιδευτικού με συγκεκριμένο ρόλο στο σχολικό σύστημα, του ατόμου – φορέα προσωπικών ιδεών και πεποιθήσεων, και τέλος του πολίτη – μέλους μιας κοινότητας με τις δικές της αντιλήψεις, στάσεις και αξίες;

Το ζήτημα αυτό μπορούμε να το προσεγγίσουμε από πολλές πλευρές καθώς έχει πολλαπλά επίπεδα ανάλυσης. Στη δική μας περίπτωση επιχειρήσαμε να το φωτίσουμε από την πλευρά των εκπαιδευτικών. Πιο συγκεκριμένα προσπαθήσαμε να δούμε κατά πόσο η πρόθεσή τους να εντάξουν στη διδακτική τους πράξη ένα συγκρουσιακό ζήτημα επηρεάζεται από τις στάσεις της κοινότητας στην οποία ανήκει το σχολείο. Το ζήτημα που ερευνήσαμε ήταν η εγκατάσταση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στα νησιά των Δωδεκανήσων. Πρόκειται για μια περιοχή με υψηλό δυναμικό ΑΠΕ, το οποίο μένει σε μεγάλο βαθμό αναξιοποίητο. Οι λόγοι είναι σίγουρα πολλοί και διαφορετικής φύσης (π.χ. τεχνικοί, οικονομικοί). Το δικό μας ενδιαφέρον όμως τράβηξε το γεγονός ότι οι τοπικές κοινωνίες φαίνεται ότι είναι διστακτικές ως προς την εγκατάσταση ΑΠΕ στη δική τους κοινότητα. Παράλληλα, από την έρευνα που κάναμε σχετικά με τα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που υλοποιούνται στην περιοχή, είδαμε ότι η θεματική των ΑΠΕ βρίσκεται χαμηλά στις προτιμήσεις των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα Δωδεκάνησα σε αντίθεση με θέματα όπως η ανακύκλωση, οι δασικές πυρκαγιές ή η ατμοσφαιρική ρύπανση.

Για να διερευνήσουμε τους λόγους για τους οποίους οι εκπαιδευτικοί δεν επιλέγουν τις ΑΠΕ ως προαιρετική διδακτική θεματική ενός σχολικού προγράμματος, χρησιμοποιήσαμε ένα μοντέλο βασισμένο στη θεωρία της προσχεδιασμένης συμπεριφοράς του Ajzen. Το συγκεκριμένο μοντέλο επιλέχθηκε καθώς συμπεριλαμβάνει τον ρόλο του κοινωνικού συνόλου ως σημαντικού συν-διαμορφωτή της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Η έρευνά μας έδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί διατηρούν ιδιαίτερα θετικές στάσεις και πεποιθήσεις για τις ΑΠΕ και θεωρούν τους εαυτούς τους σχετικά ικανούς να ανταποκριθούν στις διδακτικές απαιτήσεις υλοποίησης ενός σχετικού σχολικού πρόγραμμα. Ταυτόχρονα όμως αντιλαμβάνονται το κοινωνικό σύνολο ως αρνητικά διακείμενο στο ενδεχόμενο της τοπικής ανάπτυξης των ΑΠΕ και, επιπλέον, έχουν αυξημένη επιθυμία συμμόρφωσης με την κυρίαρχη ιδεολογία της κοινότητας στην οποία βρίσκεται το σχολείο. Έτσι, ενώ η πρόθεσή τους να διδάσκουν θεματικές σχετικές με τις ΑΠΕ βρέθηκε να είναι ψηλή, η ίδια η συμπεριφορά (δηλαδή η υλοποίηση της διδασκαλίας) βρέθηκε να είναι χαμηλή, σε πλήρη ευθυγράμμιση με τα αρχικά δεδομένα της έρευνας, σύμφωνα με τα οποία οι ΑΠΕ δεν αποτελούν ιδιαίτερα δημοφιλή θεματική της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

Το βασικό εύρημα της έρευνάς μας επομένως είναι ότι, ενώ οι εκπαιδευτικοί τίθενται ανοικτά υπέρ των ΑΠΕ και προτίθενται να διδάσκουν για αυτές, αυτό που τελικά τους/τις αναχαιτίζει και η πρόθεση δεν μετουσιώνεται σε συμπεριφορά, είναι αφενός το γεγονός ότι θεωρούν τις τοπικές κοινότητες τουλάχιστον επιφυλακτικές, αν όχι εχθρικές, όσον αφορά στην τοπική ανάπτυξη των ΑΠΕ και αφετέρου η ισχυρή τάση τους να μην αντιπαρατίθενται με την τοπική κοινότητα.

Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας έχουν ενδιαφέρουσες επεκτάσεις. Μας υπενθυμίζουν ότι η εκπαιδευτική πράξη δεν είναι αυθύπαρκτη αλλά διαμορφώνεται, σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον, και από τις εκάστοτε κοινωνικές συγκυρίες και συνθήκες. Όταν πρέπει να προσεγγίσουν συγκρουσιακά ζητήματα, όπως η τοπική εγκατάσταση ΑΠΕ, οι εκπαιδευτικοί φαίνεται ότι βιώνουν μία ουσιώδη εσωτερική αντίφαση ρόλων. Και ενώ στις μικρές και απομακρυσμένες κοινότητες, όπως τα Δωδεκάνησα, εναπόκειται κυρίως σε αυτούς/αυτές να ευαισθητοποιήσουν και ενημερώσουν αρχικά την σχολική αλλά και γενικότερα την ευρύτερη κοινότητα για τις ΑΠΕ, οι υπάρχουσες κοινωνικές αντιδράσεις κάμπτουν την ίδια την πρόθεσή τους να εντάξουν αυτό το ζήτημα στη διδακτική τους πράξη. Η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών ώστε να μπορούν να συνδιαλέγονται με την εκάστοτε κυρίαρχη ιδεολογία και να έχουν τις ικανότητες να επεξεργάζονται συγκρουσιακά ζητήματα, αποτελεί επομένως μια πρόκληση για τους θεσμούς που αναλαμβάνουν την εκπαίδευση και επιμόρφωσή τους αλλά και μια απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορέσει το σύγχρονο σχολείο να λειτουργήσει ως βασικό κύτταρο μάθησης στην κοινωνία.

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών (GIS) με εξ’ αποστάσεως διδασκαλία – Παράταση της Περιόδου Υποβολής Αιτήσεων Εισαγωγής

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών (GIS) με εξ’ αποστάσεως διδασκαλία – Παράταση της Περιόδου Υποβολής Αιτήσεων Εισαγωγής

Το Ξενόγλωσσο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΞΠΜΣ) «Geographic Information Systems» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό τη διοργάνωση του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος της Σχολής Θετικών Επιστημών, παρέχει εξειδικευμένες γνώσεις GIS, Πληροφορικής, Περιβάλλοντος και Τεχνολογίας. Αποτελεί ουσιαστική και στοχευμένη προσφορά γνώσεων σύμφωνα με τις νέες  επιστημονικές και τεχνολογικές απαιτήσεις, σε τομείς όπου είναι  απαραίτητη η […]

Διάκριση για την Καθηγήτρια Κωνσταντίνα Τηνιακού από την Ευρωπαϊκή Εταιρεία Παθολογικής Ανατομικής

Διάκριση για την Καθηγήτρια Κωνσταντίνα Τηνιακού από την Ευρωπαϊκή Εταιρεία Παθολογικής Ανατομικής

Η Ευρωπαϊκή Εταιρεία Παθολογικής Ανατομικής (European Society of Pathology-ESP) απέδωσε μία από τις ύψιστες τιμές της, αυτήν του Eπιτίμου μέλους (Honorary member), στην διατελέσασα Πρόεδρό της (2017-2019) Καθηγήτρια Παθολογικής Ανατομικής κ. Κωνσταντίνα Τηνιακού, Διευθύντρια του Παθολογοανατομικού Εργαστηρίου Αρεταιείου Νοσοκομείου, Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ για τη συνολική, μακροχρόνια και πολύπλευρη προσφορά της στην ESP. Η διάκριση απονέμεται […]

Πρόσκληση (2) Εισαγωγής Μεταπτυχιακών Φοιτητών στο Π. Μ. Σ. «Βιοπληροφορική-Υπολογιστική Βιολογία»

Πρόσκληση (2) Εισαγωγής Μεταπτυχιακών Φοιτητών στο Π. Μ. Σ. «Βιοπληροφορική-Υπολογιστική Βιολογία»

Π. Μ. Σ. «ΒΙΟΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ-ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ» Πρόσκληση (2η) Εισαγωγής Μεταπτυχιακών Φοιτητών για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026. Αιτήσεις υποψηφιότητας από 01/09/2025 μέχρι 22/09/2025. Το Π.Μ.Σ. “Βιοπληροφορική-Υπολογιστική Βιολογία” προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για εξειδίκευση στο επιστημονικό πεδίο της Βιοπληροφορικής. Με σύγχρονα μαθήματα, πρακτικές εφαρμογές και εξειδικευμένο διδακτικό προσωπικό, το Π.Μ.Σ. σας προετοιμάζει για μια επιτυχημένη πορεία στην επιστημονική κοινότητα. Για περισσότερες πληροφορίες […]

Πρώτη θέση για την ομάδα DeltaV Dynamics του Tμήματος Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΠΑ στον διεθνή διαγωνισμό πυραυλικής

Πρώτη θέση για την ομάδα DeltaV Dynamics του Tμήματος Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΠΑ στον διεθνή διαγωνισμό πυραυλικής

Την πρώτη θέση στον διεθνή διαγωνισμό πυραυλικής, που διεξήχθη στο Forli Ιταλίας κατέκτησε η ομάδα DeltaV Dynamics του Tμήματος Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΠΑ. Η φοιτητική ομάδα, DeltaVDynamics, του Tμήματος Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, κηρύχθηκε νικήτρια του διεθνούς διαγωνισμού SloshingRocketWorkshop 2025 της EUROAVIA και της Airbus!

Βραβείο Καλύτερης Δημοσίευσης 2025 στο περιοδικό Intelligent and Converged Networks στον Γ. Αλεξανδρόπουλο

Βραβείο Καλύτερης Δημοσίευσης 2025 στο περιοδικό Intelligent and Converged Networks στον Γ. Αλεξανδρόπουλο

Ο Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Γεώργιος Αλεξανδρόπουλος έλαβε το Best Paper Award 2025 από το περιοδικό Intelligent and Converged Networks (https://www.sciopen.com/journal/2708-6240) για τη δημοσίευση: M. Jian, G. C. Alexandropoulos, E. Basar, C. Huang, R. Liu, Y. Liu, and C. Yuen, “Reconfigurable intelligent surfaces for wireless communications: Overview of hardware designs, channel models, and estimation […]

2 χρυσά, 1 χάλκινο και εύφημος μνεία για τους φοιτητές του ΕΚΠΑ σε διεθνή διαγωνισμό Μαθηματικών

2 χρυσά, 1 χάλκινο και εύφημος μνεία για τους φοιτητές του ΕΚΠΑ σε διεθνή διαγωνισμό Μαθηματικών

To Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών συμμετείχε με ομάδα πέντε φοιτητών στον 32ο Μαθηματικό Φοιτητικό Διαγωνισμό IMC (International Mathematics Competition), που πραγματοποιήθηκε στις 30 και 31 Ιουλίου στο Blagoevgrad της Βουλγαρίας. Σε αυτόν συμμετείχαν 434 φοιτητές σε 72 ομάδες από 44 χώρες. Οι φοιτητές Ορέστης Λιγνός και Αναστάσιος Παστός πήραν ο καθένας τους  χρυσό μετάλλιο, […]

Διάκριση για την Καθηγήτρια Κωνσταντίνα Τηνιακού από την Ευρωπαϊκή Εταιρεία Παθολογικής Ανατομικής

Διάκριση για την Καθηγήτρια Κωνσταντίνα Τηνιακού από την Ευρωπαϊκή Εταιρεία Παθολογικής Ανατομικής

Η Ευρωπαϊκή Εταιρεία Παθολογικής Ανατομικής (European Society of Pathology-ESP) απέδωσε μία από τις ύψιστες τιμές της, αυτήν του Eπιτίμου μέλους (Honorary member), στην διατελέσασα Πρόεδρό της (2017-2019) Καθηγήτρια Παθολογικής Ανατομικής κ. Κωνσταντίνα Τηνιακού, Διευθύντρια του Παθολογοανατομικού Εργαστηρίου Αρεταιείου Νοσοκομείου, Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ για τη συνολική, μακροχρόνια και πολύπλευρη προσφορά της στην ESP. Η διάκριση απονέμεται […]

Πρόσκληση (2) Εισαγωγής Μεταπτυχιακών Φοιτητών στο Π. Μ. Σ. «Βιοπληροφορική-Υπολογιστική Βιολογία»

Πρόσκληση (2) Εισαγωγής Μεταπτυχιακών Φοιτητών στο Π. Μ. Σ. «Βιοπληροφορική-Υπολογιστική Βιολογία»

Π. Μ. Σ. «ΒΙΟΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ-ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ» Πρόσκληση (2η) Εισαγωγής Μεταπτυχιακών Φοιτητών για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026. Αιτήσεις υποψηφιότητας από 01/09/2025 μέχρι 22/09/2025. Το Π.Μ.Σ. “Βιοπληροφορική-Υπολογιστική Βιολογία” προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για εξειδίκευση στο επιστημονικό πεδίο της Βιοπληροφορικής. Με σύγχρονα μαθήματα, πρακτικές εφαρμογές και εξειδικευμένο διδακτικό προσωπικό, το Π.Μ.Σ. σας προετοιμάζει για μια επιτυχημένη πορεία στην επιστημονική κοινότητα. Για περισσότερες πληροφορίες […]

Πρώτη θέση για την ομάδα DeltaV Dynamics του Tμήματος Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΠΑ στον διεθνή διαγωνισμό πυραυλικής

Πρώτη θέση για την ομάδα DeltaV Dynamics του Tμήματος Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΠΑ στον διεθνή διαγωνισμό πυραυλικής

Την πρώτη θέση στον διεθνή διαγωνισμό πυραυλικής, που διεξήχθη στο Forli Ιταλίας κατέκτησε η ομάδα DeltaV Dynamics του Tμήματος Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΠΑ. Η φοιτητική ομάδα, DeltaVDynamics, του Tμήματος Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, κηρύχθηκε νικήτρια του διεθνούς διαγωνισμού SloshingRocketWorkshop 2025 της EUROAVIA και της Airbus!

Βραβείο Καλύτερης Δημοσίευσης 2025 στο περιοδικό Intelligent and Converged Networks στον Γ. Αλεξανδρόπουλο

Βραβείο Καλύτερης Δημοσίευσης 2025 στο περιοδικό Intelligent and Converged Networks στον Γ. Αλεξανδρόπουλο

Ο Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Γεώργιος Αλεξανδρόπουλος έλαβε το Best Paper Award 2025 από το περιοδικό Intelligent and Converged Networks (https://www.sciopen.com/journal/2708-6240) για τη δημοσίευση: M. Jian, G. C. Alexandropoulos, E. Basar, C. Huang, R. Liu, Y. Liu, and C. Yuen, “Reconfigurable intelligent surfaces for wireless communications: Overview of hardware designs, channel models, and estimation […]

2 χρυσά, 1 χάλκινο και εύφημος μνεία για τους φοιτητές του ΕΚΠΑ σε διεθνή διαγωνισμό Μαθηματικών

2 χρυσά, 1 χάλκινο και εύφημος μνεία για τους φοιτητές του ΕΚΠΑ σε διεθνή διαγωνισμό Μαθηματικών

To Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών συμμετείχε με ομάδα πέντε φοιτητών στον 32ο Μαθηματικό Φοιτητικό Διαγωνισμό IMC (International Mathematics Competition), που πραγματοποιήθηκε στις 30 και 31 Ιουλίου στο Blagoevgrad της Βουλγαρίας. Σε αυτόν συμμετείχαν 434 φοιτητές σε 72 ομάδες από 44 χώρες. Οι φοιτητές Ορέστης Λιγνός και Αναστάσιος Παστός πήραν ο καθένας τους  χρυσό μετάλλιο, […]

Συμμετοχή του Καθηγητή Δημήτρη Καινούργιου στο 7ο Newsletter της doValue Greece

Συμμετοχή του Καθηγητή Δημήτρη Καινούργιου στο 7ο Newsletter της doValue Greece

Ο Καθηγητής Χρηματοοικονομικής, Μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης του ΕΚΠΑ,  Διευθυντής του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Εσωτερικός Έλεγχος, Διαχείριση Κινδύνων & Κανονιστική Συμμόρφωση», του University of Athens MBA και του Κέντρου Μελετών & Εκπαίδευσης Χρηματοοικονομικής  κ. Δημήτρης Καινούργιος, συμμετέχει με άρθρο του στη νέα έκδοση του Newsletter του Κέντρου Χρηματοοικονομικής Υπευθυνότητας της doValue Greece. Στη στήλη Opinion του 7ου τεύχους (Σεπτέμβριος 2025), […]

Δύο εισηγήσεις για τη σύγχρονη εκπαίδευση: Από τα χαρισματικά παιδιά έως τις σχέσεις εκπαιδευτικών και τα ζητήματα ψυχικής τους υγείας

Δύο εισηγήσεις για τη σύγχρονη εκπαίδευση: Από τα χαρισματικά παιδιά έως τις σχέσεις εκπαιδευτικών και τα ζητήματα ψυχικής τους υγείας

Πραγματοποιήθηκαν δύο εισηγήσεις από τον καθηγητή Αλέξανδρο Σταμάτιο Αντωνίου σε επιμορφωτικές εκδηλώσεις που διοργάνωσαν την περασμένη εβδομάδα (8/9 & 10/9) η Διεύθυνση Π.Ε. Αν. Αττικής (επόπτρια ποιότητας εκπαίδευσης Δρ. Βασιλική Παπαδοπούλου) και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας (σύμβουλοι Δρ. Αγγελική Μπαστέα και Δρ. Ευθύμιος Σταμούλης). Η πρώτη εισήγηση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα Jacqueline de Romilly […]

Συνάντηση εργασίας της Αντιπρυτάνεως του Ε.Κ.Π.Α. Σοφίας Παπαϊωάννου με θέμα την Συνεργασία ΕΚΠΑ – Columbia Journalism School

Συνάντηση εργασίας της Αντιπρυτάνεως του Ε.Κ.Π.Α. Σοφίας Παπαϊωάννου με θέμα την Συνεργασία ΕΚΠΑ – Columbia Journalism School

Τη Δευτέρα, 8 Σεπτεμβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας μεταξύ φορέων του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και της Σχολής Δημοσιογραφίας του πανεπιστημίου Columbia στη Νέα Υόρκη (Columbia Journalism School), με στόχο τον σχεδιασμό ενός κοινού μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών στον τομέα της Υπολογιστικής Δημοσιογραφίας και της Τεχνητής Νοημοσύνης. Στην συνάντηση συμμετείχαν η Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών Θεμάτων, […]

16 Σεπτεμβρίου: Παγκόσμια Hμέρα Επεμβατικής Καρδιολογίας

16 Σεπτεμβρίου: Παγκόσμια Hμέρα Επεμβατικής Καρδιολογίας

Από τον Σεπτέμβριο του 2022 με ψήφισμα των Ηνωμένων Εθνών καθιερώθηκε η 16η Σεπτεμβρίου ως διεθνής ημέρα Επεμβατικής Καρδιολογίας προκειμένου να συμβάλει στην ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τις καρδιαγγειακές παθήσεις, τις σχετικές επιπλοκές αυτών καθώς και την ανάγκη πρόληψης και κατάλληλης αντιμετώπισής τους. Με το ίδιο ψήφισμα αναγνωρίζεται ο σημαντικός αντίκτυπος της επεμβατικής καρδιολογίας […]

ΕΚΠΑ: Ανοιχτές οι αιτήσεις για 5 τμήματα του παραρτήματος στην Κύπρο

ΕΚΠΑ: Ανοιχτές οι αιτήσεις για 5 τμήματα του παραρτήματος στην Κύπρο

Ανοιχτές είναι οι αιτήσεις μέχρι και την Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου για πέντε τμήματα του παραρτήματος του ΕΚΠΑ στην Κύπρο. Τα προπτυχιακά προγράμματα των τμημάτων της Ιατρικής, Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών, Οικονομικών Επιστημών και Νοσηλευτικής αρχίζουν τον Οκτώβριο του 2025. Για πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες: https://cy.uoa.gr/ https://www.uoa.gr/ Τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τις αιτήσεις […]

Κέα: Μια σπουδαία ερευνητική αποστολή στο σπήλαιο «Τρυποσπηλιές»

Κέα: Μια σπουδαία ερευνητική αποστολή στο σπήλαιο «Τρυποσπηλιές»

Η Κέα, από την 1η έως και την 5η Σεπτεμβρίου 2025, βρέθηκε στο επίκεντρο μιας σημαντικής επιστημονικής δράσης. Ερευνητική ομάδα από το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του ΕΚΠΑ επισκέφθηκε το νησί και ξεκίνησε την πρώτη φάση της μελέτης για την αποτύπωση και ανάδειξη του σπηλαίου «Τρυποσπηλιές». Σύμφωνα με το kea.gr, η ερευνητική ομάδα, με επικεφαλής […]

Δύο εισηγήσεις για τη σύγχρονη εκπαίδευση: Από τα χαρισματικά παιδιά έως τις σχέσεις εκπαιδευτικών και τα ζητήματα ψυχικής τους υγείας

Δύο εισηγήσεις για τη σύγχρονη εκπαίδευση: Από τα χαρισματικά παιδιά έως τις σχέσεις εκπαιδευτικών και τα ζητήματα ψυχικής τους υγείας

Πραγματοποιήθηκαν δύο εισηγήσεις από τον καθηγητή Αλέξανδρο Σταμάτιο Αντωνίου σε επιμορφωτικές εκδηλώσεις που διοργάνωσαν την περασμένη εβδομάδα (8/9 & 10/9) η Διεύθυνση Π.Ε. Αν. Αττικής (επόπτρια ποιότητας εκπαίδευσης Δρ. Βασιλική Παπαδοπούλου) και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας (σύμβουλοι Δρ. Αγγελική Μπαστέα και Δρ. Ευθύμιος Σταμούλης). Η πρώτη εισήγηση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα Jacqueline de Romilly […]

Συνάντηση εργασίας της Αντιπρυτάνεως του Ε.Κ.Π.Α. Σοφίας Παπαϊωάννου με θέμα την Συνεργασία ΕΚΠΑ – Columbia Journalism School

Συνάντηση εργασίας της Αντιπρυτάνεως του Ε.Κ.Π.Α. Σοφίας Παπαϊωάννου με θέμα την Συνεργασία ΕΚΠΑ – Columbia Journalism School

Τη Δευτέρα, 8 Σεπτεμβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας μεταξύ φορέων του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και της Σχολής Δημοσιογραφίας του πανεπιστημίου Columbia στη Νέα Υόρκη (Columbia Journalism School), με στόχο τον σχεδιασμό ενός κοινού μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών στον τομέα της Υπολογιστικής Δημοσιογραφίας και της Τεχνητής Νοημοσύνης. Στην συνάντηση συμμετείχαν η Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών Θεμάτων, […]

16 Σεπτεμβρίου: Παγκόσμια Hμέρα Επεμβατικής Καρδιολογίας

16 Σεπτεμβρίου: Παγκόσμια Hμέρα Επεμβατικής Καρδιολογίας

Από τον Σεπτέμβριο του 2022 με ψήφισμα των Ηνωμένων Εθνών καθιερώθηκε η 16η Σεπτεμβρίου ως διεθνής ημέρα Επεμβατικής Καρδιολογίας προκειμένου να συμβάλει στην ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τις καρδιαγγειακές παθήσεις, τις σχετικές επιπλοκές αυτών καθώς και την ανάγκη πρόληψης και κατάλληλης αντιμετώπισής τους. Με το ίδιο ψήφισμα αναγνωρίζεται ο σημαντικός αντίκτυπος της επεμβατικής καρδιολογίας […]

ΕΚΠΑ: Ανοιχτές οι αιτήσεις για 5 τμήματα του παραρτήματος στην Κύπρο

ΕΚΠΑ: Ανοιχτές οι αιτήσεις για 5 τμήματα του παραρτήματος στην Κύπρο

Ανοιχτές είναι οι αιτήσεις μέχρι και την Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου για πέντε τμήματα του παραρτήματος του ΕΚΠΑ στην Κύπρο. Τα προπτυχιακά προγράμματα των τμημάτων της Ιατρικής, Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών, Οικονομικών Επιστημών και Νοσηλευτικής αρχίζουν τον Οκτώβριο του 2025. Για πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες: https://cy.uoa.gr/ https://www.uoa.gr/ Τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τις αιτήσεις […]

Κέα: Μια σπουδαία ερευνητική αποστολή στο σπήλαιο «Τρυποσπηλιές»

Κέα: Μια σπουδαία ερευνητική αποστολή στο σπήλαιο «Τρυποσπηλιές»

Η Κέα, από την 1η έως και την 5η Σεπτεμβρίου 2025, βρέθηκε στο επίκεντρο μιας σημαντικής επιστημονικής δράσης. Ερευνητική ομάδα από το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του ΕΚΠΑ επισκέφθηκε το νησί και ξεκίνησε την πρώτη φάση της μελέτης για την αποτύπωση και ανάδειξη του σπηλαίου «Τρυποσπηλιές». Σύμφωνα με το kea.gr, η ερευνητική ομάδα, με επικεφαλής […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο