Θετικές Επιστήμες και Τεχνολογία

Πώς επηρεάζουν το έργο των εκπαιδευτικών οι συγκρούσεις και αντιπαραθέσεις στην τοπική κοινωνία; Η περίπτωση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας

Πώς επηρεάζουν το έργο των εκπαιδευτικών οι συγκρούσεις και αντιπαραθέσεις στην τοπική κοινωνία; Η περίπτωση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας

Από τη Γεωργία Λιαράκου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία. Περισσότερα στοιχεία για την έρευνα που παρουσιάζεται στο: Liarakou,G.; Konstantinidi, A.; Gavrilakis, C. (2021) Local Renewable Energy Development: School Teachers’ Perceptions, Attitudes and Teaching Intentions. Education Sciences, 11, 589. https://doi.org/10.3390/educsci11100589

Το σχολείο σήμερα καλείται όλο και συχνότερα να επεξεργαστεί ζητήματα που απασχολούν τις σύγχρονες κοινωνίες. Σε περίπτωση που τα ζητήματα αυτά έχουν λιγότερο ή περισσότερο την καθολική αποδοχή, τότε το έργο του/της εκπαιδευτικού δεν συναντά ιδιαίτερες προκλήσεις. Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που τα ζητήματα είναι πιο συγκρουσιακά; Πώς χειρίζονται οι εκπαιδευτικοί θέματα που προκαλούν εντάσεις στην κοινωνία, όπως η έμφυλη ταυτότητα, το δικαίωμα στην άμβλωση ή η εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου της χώρας; Τα προσεγγίζουν στη διδακτική τους πράξη ή αποφεύγουν να τα θίξουν λόγω ακριβώς του συγκρουσιακού τους χαρακτήρα; Και πώς διαχειρίζονται τους πολλαπλούς ρόλους που φέρουν, δηλαδή του/της εκπαιδευτικού με συγκεκριμένο ρόλο στο σχολικό σύστημα, του ατόμου – φορέα προσωπικών ιδεών και πεποιθήσεων, και τέλος του πολίτη – μέλους μιας κοινότητας με τις δικές της αντιλήψεις, στάσεις και αξίες;

Το ζήτημα αυτό μπορούμε να το προσεγγίσουμε από πολλές πλευρές καθώς έχει πολλαπλά επίπεδα ανάλυσης. Στη δική μας περίπτωση επιχειρήσαμε να το φωτίσουμε από την πλευρά των εκπαιδευτικών. Πιο συγκεκριμένα προσπαθήσαμε να δούμε κατά πόσο η πρόθεσή τους να εντάξουν στη διδακτική τους πράξη ένα συγκρουσιακό ζήτημα επηρεάζεται από τις στάσεις της κοινότητας στην οποία ανήκει το σχολείο. Το ζήτημα που ερευνήσαμε ήταν η εγκατάσταση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στα νησιά των Δωδεκανήσων. Πρόκειται για μια περιοχή με υψηλό δυναμικό ΑΠΕ, το οποίο μένει σε μεγάλο βαθμό αναξιοποίητο. Οι λόγοι είναι σίγουρα πολλοί και διαφορετικής φύσης (π.χ. τεχνικοί, οικονομικοί). Το δικό μας ενδιαφέρον όμως τράβηξε το γεγονός ότι οι τοπικές κοινωνίες φαίνεται ότι είναι διστακτικές ως προς την εγκατάσταση ΑΠΕ στη δική τους κοινότητα. Παράλληλα, από την έρευνα που κάναμε σχετικά με τα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που υλοποιούνται στην περιοχή, είδαμε ότι η θεματική των ΑΠΕ βρίσκεται χαμηλά στις προτιμήσεις των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα Δωδεκάνησα σε αντίθεση με θέματα όπως η ανακύκλωση, οι δασικές πυρκαγιές ή η ατμοσφαιρική ρύπανση.

Για να διερευνήσουμε τους λόγους για τους οποίους οι εκπαιδευτικοί δεν επιλέγουν τις ΑΠΕ ως προαιρετική διδακτική θεματική ενός σχολικού προγράμματος, χρησιμοποιήσαμε ένα μοντέλο βασισμένο στη θεωρία της προσχεδιασμένης συμπεριφοράς του Ajzen. Το συγκεκριμένο μοντέλο επιλέχθηκε καθώς συμπεριλαμβάνει τον ρόλο του κοινωνικού συνόλου ως σημαντικού συν-διαμορφωτή της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Η έρευνά μας έδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί διατηρούν ιδιαίτερα θετικές στάσεις και πεποιθήσεις για τις ΑΠΕ και θεωρούν τους εαυτούς τους σχετικά ικανούς να ανταποκριθούν στις διδακτικές απαιτήσεις υλοποίησης ενός σχετικού σχολικού πρόγραμμα. Ταυτόχρονα όμως αντιλαμβάνονται το κοινωνικό σύνολο ως αρνητικά διακείμενο στο ενδεχόμενο της τοπικής ανάπτυξης των ΑΠΕ και, επιπλέον, έχουν αυξημένη επιθυμία συμμόρφωσης με την κυρίαρχη ιδεολογία της κοινότητας στην οποία βρίσκεται το σχολείο. Έτσι, ενώ η πρόθεσή τους να διδάσκουν θεματικές σχετικές με τις ΑΠΕ βρέθηκε να είναι ψηλή, η ίδια η συμπεριφορά (δηλαδή η υλοποίηση της διδασκαλίας) βρέθηκε να είναι χαμηλή, σε πλήρη ευθυγράμμιση με τα αρχικά δεδομένα της έρευνας, σύμφωνα με τα οποία οι ΑΠΕ δεν αποτελούν ιδιαίτερα δημοφιλή θεματική της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

Το βασικό εύρημα της έρευνάς μας επομένως είναι ότι, ενώ οι εκπαιδευτικοί τίθενται ανοικτά υπέρ των ΑΠΕ και προτίθενται να διδάσκουν για αυτές, αυτό που τελικά τους/τις αναχαιτίζει και η πρόθεση δεν μετουσιώνεται σε συμπεριφορά, είναι αφενός το γεγονός ότι θεωρούν τις τοπικές κοινότητες τουλάχιστον επιφυλακτικές, αν όχι εχθρικές, όσον αφορά στην τοπική ανάπτυξη των ΑΠΕ και αφετέρου η ισχυρή τάση τους να μην αντιπαρατίθενται με την τοπική κοινότητα.

Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας έχουν ενδιαφέρουσες επεκτάσεις. Μας υπενθυμίζουν ότι η εκπαιδευτική πράξη δεν είναι αυθύπαρκτη αλλά διαμορφώνεται, σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον, και από τις εκάστοτε κοινωνικές συγκυρίες και συνθήκες. Όταν πρέπει να προσεγγίσουν συγκρουσιακά ζητήματα, όπως η τοπική εγκατάσταση ΑΠΕ, οι εκπαιδευτικοί φαίνεται ότι βιώνουν μία ουσιώδη εσωτερική αντίφαση ρόλων. Και ενώ στις μικρές και απομακρυσμένες κοινότητες, όπως τα Δωδεκάνησα, εναπόκειται κυρίως σε αυτούς/αυτές να ευαισθητοποιήσουν και ενημερώσουν αρχικά την σχολική αλλά και γενικότερα την ευρύτερη κοινότητα για τις ΑΠΕ, οι υπάρχουσες κοινωνικές αντιδράσεις κάμπτουν την ίδια την πρόθεσή τους να εντάξουν αυτό το ζήτημα στη διδακτική τους πράξη. Η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών ώστε να μπορούν να συνδιαλέγονται με την εκάστοτε κυρίαρχη ιδεολογία και να έχουν τις ικανότητες να επεξεργάζονται συγκρουσιακά ζητήματα, αποτελεί επομένως μια πρόκληση για τους θεσμούς που αναλαμβάνουν την εκπαίδευση και επιμόρφωσή τους αλλά και μια απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορέσει το σύγχρονο σχολείο να λειτουργήσει ως βασικό κύτταρο μάθησης στην κοινωνία.

Πρόσκληση σε webinar με τίτλο «Πώς αλλάζει η εργασία στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης;»

Πρόσκληση σε webinar με τίτλο «Πώς αλλάζει η εργασία στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης;»

Την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2025 και ώρα 19.00-20.30, θα πραγματοποιηθεί webinar από την κα Ροζαλία Αγγελάκη, Σύμβουλο Επαγγελματικού Προσανατολισμού του Γραφείου Διασύνδεσης ΕΚΠΑ, με θέμα «Πώς αλλάζει η εργασία στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης;». Για την υποβολή αίτησης παρακολούθησης και την παροχή βεβαίωσης παρακολούθησης, παρακαλούνται όσοι επιθυμούν να μπουν στον παρακάτω σύνδεσμο προς συμπλήρωση των […]

Η γεωμαγνητική καταιγίδα G4 της 12ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του ap Prediction tool της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Η γεωμαγνητική καταιγίδα G4 της 12ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του ap Prediction tool της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Στα πλαίσια του 25ου ηλιακού κύκλου και πιο συγκεκριμένα στις 12 Νοεμβρίου 2025 καταγράφηκε μια ισχυρή (τάξης G4, NOAA Space Weather Scales) γεωμαγνητική καταιγίδα. Οι γεωμαγνητικές καταιγίδες, γενικά, είναι από τις πιο σημαντικές εκδηλώσεις του Διαστημικού Καιρού αφού, ανάλογα με την ένταση τους, μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την λειτουργία και αξιοπιστία επίγειων και δορυφορικών τεχνολογικών συστημάτων αλλά […]

Το μοναδικό GLE77 της 11ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του GLE Alert ++ system της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Το μοναδικό GLE77 της 11ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του GLE Alert ++ system της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Την 11η Νοεμβρίου 2025 έλαβε χώρα ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον φαινόμενο του Διαστημικού Καιρού, μια επίγεια επαύξηση της έντασης της κοσμικής ακτινοβολίας (Ground Level Enhancement – GLE). Το γεγονός αυτό αριθμείται ως το 77ο (GLE77) σε μια ακολουθία παρόμοιων γεγονότων, η έναρξη της οποίας τοποθετείται το 1942. Το GLE77 εξελίχθηκε μέσα σε ιδιαίτερα διαταραγμένες ηλιακές (ηλιακή έκλαμψη τάξης X5.1), διαπλανητικές […]

Ευρωπαϊκός κόμβος ψηφιακής καινοτομίας για τον μετασχηματισμό με Τεχνητή Νοημοσύνη του τομέα της υγείας και του φαρμάκου (Health Hub)

Ευρωπαϊκός κόμβος ψηφιακής καινοτομίας για τον μετασχηματισμό με Τεχνητή Νοημοσύνη του τομέα της υγείας και του φαρμάκου (Health Hub)

Το Τμήμα Φαρμακευτικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και τα Προγράμματα Διά Βίου Μάθησης (Π.Δ.Β.Μ.) του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ως εταίροι του Ευρωπαϊκού Κόμβου Ψηφιακής Καινοτομίας Health Hub, συμμετέχουν σε μια σημαντική εθνική πρωτοβουλία για τον ψηφιακό μετασχηματισμό στον τομέα του φαρμάκου και την εκπαίδευση των […]

Τελετή έναρξης του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου Γεωεπιστημών της Μεσογείου (ΜedGU-25)

Τελετή έναρξης του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου Γεωεπιστημών της Μεσογείου (ΜedGU-25)

Ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος έχει την τιμή να σας προσκαλέσει στην τελετή έναρξης του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου Γεωεπιστημών της Μεσογείου Mediterranean Geosciences Union (MedGU-25) που οργανώνει το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η τελετή έναρξης του Συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 10 […]

Παγκόσμια Εβδομάδα Διαστήματος 2025 στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Παγκόσμια Εβδομάδα Διαστήματος 2025 στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Με αφορμή την Παγκόσμια Εβδομάδα Διαστήματος, ο Τομέας Αστροφυσικής του Τμήματος Φυσικής οργάνωσε το Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2025 εκδήλωση για μικρούς και μεγάλους, με δραστηριότητες και διαλέξεις αφιερωμένες στο θέμα «Ζωή στο Διάστημα». Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στους χώρους του Τμήματος Φυσικής, υπό την καθοδήγηση και επίβλεψη του Καθηγητή Διαστημικής Φυσικής, Ιωάννη Δαγκλή, με την πολύτιμη […]

Η γεωμαγνητική καταιγίδα G4 της 12ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του ap Prediction tool της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Η γεωμαγνητική καταιγίδα G4 της 12ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του ap Prediction tool της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Στα πλαίσια του 25ου ηλιακού κύκλου και πιο συγκεκριμένα στις 12 Νοεμβρίου 2025 καταγράφηκε μια ισχυρή (τάξης G4, NOAA Space Weather Scales) γεωμαγνητική καταιγίδα. Οι γεωμαγνητικές καταιγίδες, γενικά, είναι από τις πιο σημαντικές εκδηλώσεις του Διαστημικού Καιρού αφού, ανάλογα με την ένταση τους, μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την λειτουργία και αξιοπιστία επίγειων και δορυφορικών τεχνολογικών συστημάτων αλλά […]

Το μοναδικό GLE77 της 11ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του GLE Alert ++ system της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Το μοναδικό GLE77 της 11ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του GLE Alert ++ system της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Την 11η Νοεμβρίου 2025 έλαβε χώρα ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον φαινόμενο του Διαστημικού Καιρού, μια επίγεια επαύξηση της έντασης της κοσμικής ακτινοβολίας (Ground Level Enhancement – GLE). Το γεγονός αυτό αριθμείται ως το 77ο (GLE77) σε μια ακολουθία παρόμοιων γεγονότων, η έναρξη της οποίας τοποθετείται το 1942. Το GLE77 εξελίχθηκε μέσα σε ιδιαίτερα διαταραγμένες ηλιακές (ηλιακή έκλαμψη τάξης X5.1), διαπλανητικές […]

Ευρωπαϊκός κόμβος ψηφιακής καινοτομίας για τον μετασχηματισμό με Τεχνητή Νοημοσύνη του τομέα της υγείας και του φαρμάκου (Health Hub)

Ευρωπαϊκός κόμβος ψηφιακής καινοτομίας για τον μετασχηματισμό με Τεχνητή Νοημοσύνη του τομέα της υγείας και του φαρμάκου (Health Hub)

Το Τμήμα Φαρμακευτικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και τα Προγράμματα Διά Βίου Μάθησης (Π.Δ.Β.Μ.) του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ως εταίροι του Ευρωπαϊκού Κόμβου Ψηφιακής Καινοτομίας Health Hub, συμμετέχουν σε μια σημαντική εθνική πρωτοβουλία για τον ψηφιακό μετασχηματισμό στον τομέα του φαρμάκου και την εκπαίδευση των […]

Τελετή έναρξης του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου Γεωεπιστημών της Μεσογείου (ΜedGU-25)

Τελετή έναρξης του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου Γεωεπιστημών της Μεσογείου (ΜedGU-25)

Ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος έχει την τιμή να σας προσκαλέσει στην τελετή έναρξης του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου Γεωεπιστημών της Μεσογείου Mediterranean Geosciences Union (MedGU-25) που οργανώνει το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η τελετή έναρξης του Συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 10 […]

Παγκόσμια Εβδομάδα Διαστήματος 2025 στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Παγκόσμια Εβδομάδα Διαστήματος 2025 στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Με αφορμή την Παγκόσμια Εβδομάδα Διαστήματος, ο Τομέας Αστροφυσικής του Τμήματος Φυσικής οργάνωσε το Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2025 εκδήλωση για μικρούς και μεγάλους, με δραστηριότητες και διαλέξεις αφιερωμένες στο θέμα «Ζωή στο Διάστημα». Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στους χώρους του Τμήματος Φυσικής, υπό την καθοδήγηση και επίβλεψη του Καθηγητή Διαστημικής Φυσικής, Ιωάννη Δαγκλή, με την πολύτιμη […]

Επίσκεψη του προέδρου και αντιπροσωπείας του SOUTHWEST UNIVERSITY της Κίνας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Επίσκεψη του προέδρου και αντιπροσωπείας του SOUTHWEST UNIVERSITY της Κίνας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Αντιπροσωπεία του SOUTHWEST UNIVERSITY της Κίνας με επικεφαλής τον Πρόεδρο κ. Wang Jinjun επισκέφθηκε την Τετάρτη, 19 Νοεμβρίου 2025, την Αντιπρύτανι Ακαδημαϊκών, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, καθηγήτρια Σοφία Παπαϊωάννου. Από το Πανεπιστήμιο Αθηνών στη συνάντηση μετείχε επίσης ο καθηγητής του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης, κ. Δημήτριος Σωτηρόπουλος. Η κινεζική πανεπιστημιακή αποστολή αποτελούνταν ακόμα […]

Χριστούγεννα στο UOA Store – Η χριστουγεννιάτικη συλλογή του Πανεπιστημίου Αθηνών

Χριστούγεννα στο UOA Store – Η χριστουγεννιάτικη συλλογή του Πανεπιστημίου Αθηνών

Το UOA Store ντύνεται γιορτινά και φέρνει κοντά σας τη νέα χριστουγεννιάτικη συλλογή του Πανεπιστημίου Αθηνών – University of Athens, προσκαλώντας φοιτητές, απόφοιτους και φίλους του Ιδρύματος να μοιραστούν το πνεύμα των γιορτών με συλλεκτικά, ποιοτικά δώρα. Στη φετινή χριστουγεννιάτικη συλλογή περιλαμβάνονται: • Χριστουγεννιάτικα στολίδια σε κόκκινο και χρυσό με την ευχή MERRY XMAS • […]

Η γεωπολιτική στρατηγική της Τουρκίας

Η γεωπολιτική στρατηγική της Τουρκίας

*Γράφει ο Χάρης Παμπούκης, Ομότιμος Καθηγητής Νομικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, Διευθυντής Ελληνικού Ινστιτούτου Διεθνούς και Αλλοδαπού Δικαίου, τέως Υπουργού Επικρατείας. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Η νέα παγκόσμια τάξη 1. Η αποκρυπτογράφηση της γεωπολιτικής στρατηγικής της Τουρκίας είναι ενδιαφέρουσα ιδίως στην τρέχουσα συγκυρία από πολλές πτυχές […]

Η χειρότερη απειλή για Eυρώπη και Ελλάδα

Η χειρότερη απειλή για Eυρώπη και Ελλάδα

*Γράφει ο Π. Κ. Ιωακειμίδης, Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), πρώην Πρεσβευτής – Σύμβουλος του ΥΠΕΞ και μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής του ΕΛΙΑΜΕΠ. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Ο ισχυρός και άμεσος κίνδυνος που συνιστούν οι αντιευρωπαϊκές, αντιδημοκρατικές, εθνικιστικές δυνάμεις για την ΕΕ, που συνεχίζει […]

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία 3 Δεκεμβρίου 2025

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία 3 Δεκεμβρίου 2025

Το θέμα της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) των Ηνωμένων Εθνών «Ενίσχυση κοινωνιών χωρίς αποκλεισμούς για άτομα με αναπηρία για την προώθηση της κοινωνικής προόδου» δεν είναι απλώς επίκαιρο, αλλά είναι και απολύτως απαραίτητο για να διασφαλιστεί ότι τα ΑμεΑ γίνονται ορατά, ακούγονται και συμπεριλαμβάνονται ισότιμα. Στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), […]

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;»  Στρογγυλό τραπέζι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;» Στρογγυλό τραπέζι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;» ήταν το κεντρικό ερώτημα στο πολύ επιτυχημένο στρογγυλό τραπέζι που διεξήχθη στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου στο συνεδριακό Κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας. Και πώς διδάσκεται το ντοκιμαντέρ στα σεμινάρια, workshops, Φεστιβάλ, σχολεία, θερινά σχολεία, ιδιωτικές σχολές κινηματογράφου, κολλέγια και δημόσια πανεπιστήμια; Συζήτησαν, εκπροσωπώντας αντιπροσωπευτικά τους φορείς τους, η […]

Χριστούγεννα στο UOA Store – Η χριστουγεννιάτικη συλλογή του Πανεπιστημίου Αθηνών

Χριστούγεννα στο UOA Store – Η χριστουγεννιάτικη συλλογή του Πανεπιστημίου Αθηνών

Το UOA Store ντύνεται γιορτινά και φέρνει κοντά σας τη νέα χριστουγεννιάτικη συλλογή του Πανεπιστημίου Αθηνών – University of Athens, προσκαλώντας φοιτητές, απόφοιτους και φίλους του Ιδρύματος να μοιραστούν το πνεύμα των γιορτών με συλλεκτικά, ποιοτικά δώρα. Στη φετινή χριστουγεννιάτικη συλλογή περιλαμβάνονται: • Χριστουγεννιάτικα στολίδια σε κόκκινο και χρυσό με την ευχή MERRY XMAS • […]

Η γεωπολιτική στρατηγική της Τουρκίας

Η γεωπολιτική στρατηγική της Τουρκίας

*Γράφει ο Χάρης Παμπούκης, Ομότιμος Καθηγητής Νομικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, Διευθυντής Ελληνικού Ινστιτούτου Διεθνούς και Αλλοδαπού Δικαίου, τέως Υπουργού Επικρατείας. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Η νέα παγκόσμια τάξη 1. Η αποκρυπτογράφηση της γεωπολιτικής στρατηγικής της Τουρκίας είναι ενδιαφέρουσα ιδίως στην τρέχουσα συγκυρία από πολλές πτυχές […]

Η χειρότερη απειλή για Eυρώπη και Ελλάδα

Η χειρότερη απειλή για Eυρώπη και Ελλάδα

*Γράφει ο Π. Κ. Ιωακειμίδης, Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), πρώην Πρεσβευτής – Σύμβουλος του ΥΠΕΞ και μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής του ΕΛΙΑΜΕΠ. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Ο ισχυρός και άμεσος κίνδυνος που συνιστούν οι αντιευρωπαϊκές, αντιδημοκρατικές, εθνικιστικές δυνάμεις για την ΕΕ, που συνεχίζει […]

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία 3 Δεκεμβρίου 2025

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία 3 Δεκεμβρίου 2025

Το θέμα της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) των Ηνωμένων Εθνών «Ενίσχυση κοινωνιών χωρίς αποκλεισμούς για άτομα με αναπηρία για την προώθηση της κοινωνικής προόδου» δεν είναι απλώς επίκαιρο, αλλά είναι και απολύτως απαραίτητο για να διασφαλιστεί ότι τα ΑμεΑ γίνονται ορατά, ακούγονται και συμπεριλαμβάνονται ισότιμα. Στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), […]

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;»  Στρογγυλό τραπέζι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;» Στρογγυλό τραπέζι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;» ήταν το κεντρικό ερώτημα στο πολύ επιτυχημένο στρογγυλό τραπέζι που διεξήχθη στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου στο συνεδριακό Κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας. Και πώς διδάσκεται το ντοκιμαντέρ στα σεμινάρια, workshops, Φεστιβάλ, σχολεία, θερινά σχολεία, ιδιωτικές σχολές κινηματογράφου, κολλέγια και δημόσια πανεπιστήμια; Συζήτησαν, εκπροσωπώντας αντιπροσωπευτικά τους φορείς τους, η […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο