Θετικές Επιστήμες και Τεχνολογία

Πώς επηρεάζουν το έργο των εκπαιδευτικών οι συγκρούσεις και αντιπαραθέσεις στην τοπική κοινωνία; Η περίπτωση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας

Πώς επηρεάζουν το έργο των εκπαιδευτικών οι συγκρούσεις και αντιπαραθέσεις στην τοπική κοινωνία; Η περίπτωση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας

Από τη Γεωργία Λιαράκου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία. Περισσότερα στοιχεία για την έρευνα που παρουσιάζεται στο: Liarakou,G.; Konstantinidi, A.; Gavrilakis, C. (2021) Local Renewable Energy Development: School Teachers’ Perceptions, Attitudes and Teaching Intentions. Education Sciences, 11, 589. https://doi.org/10.3390/educsci11100589

Το σχολείο σήμερα καλείται όλο και συχνότερα να επεξεργαστεί ζητήματα που απασχολούν τις σύγχρονες κοινωνίες. Σε περίπτωση που τα ζητήματα αυτά έχουν λιγότερο ή περισσότερο την καθολική αποδοχή, τότε το έργο του/της εκπαιδευτικού δεν συναντά ιδιαίτερες προκλήσεις. Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που τα ζητήματα είναι πιο συγκρουσιακά; Πώς χειρίζονται οι εκπαιδευτικοί θέματα που προκαλούν εντάσεις στην κοινωνία, όπως η έμφυλη ταυτότητα, το δικαίωμα στην άμβλωση ή η εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου της χώρας; Τα προσεγγίζουν στη διδακτική τους πράξη ή αποφεύγουν να τα θίξουν λόγω ακριβώς του συγκρουσιακού τους χαρακτήρα; Και πώς διαχειρίζονται τους πολλαπλούς ρόλους που φέρουν, δηλαδή του/της εκπαιδευτικού με συγκεκριμένο ρόλο στο σχολικό σύστημα, του ατόμου – φορέα προσωπικών ιδεών και πεποιθήσεων, και τέλος του πολίτη – μέλους μιας κοινότητας με τις δικές της αντιλήψεις, στάσεις και αξίες;

Το ζήτημα αυτό μπορούμε να το προσεγγίσουμε από πολλές πλευρές καθώς έχει πολλαπλά επίπεδα ανάλυσης. Στη δική μας περίπτωση επιχειρήσαμε να το φωτίσουμε από την πλευρά των εκπαιδευτικών. Πιο συγκεκριμένα προσπαθήσαμε να δούμε κατά πόσο η πρόθεσή τους να εντάξουν στη διδακτική τους πράξη ένα συγκρουσιακό ζήτημα επηρεάζεται από τις στάσεις της κοινότητας στην οποία ανήκει το σχολείο. Το ζήτημα που ερευνήσαμε ήταν η εγκατάσταση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στα νησιά των Δωδεκανήσων. Πρόκειται για μια περιοχή με υψηλό δυναμικό ΑΠΕ, το οποίο μένει σε μεγάλο βαθμό αναξιοποίητο. Οι λόγοι είναι σίγουρα πολλοί και διαφορετικής φύσης (π.χ. τεχνικοί, οικονομικοί). Το δικό μας ενδιαφέρον όμως τράβηξε το γεγονός ότι οι τοπικές κοινωνίες φαίνεται ότι είναι διστακτικές ως προς την εγκατάσταση ΑΠΕ στη δική τους κοινότητα. Παράλληλα, από την έρευνα που κάναμε σχετικά με τα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που υλοποιούνται στην περιοχή, είδαμε ότι η θεματική των ΑΠΕ βρίσκεται χαμηλά στις προτιμήσεις των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα Δωδεκάνησα σε αντίθεση με θέματα όπως η ανακύκλωση, οι δασικές πυρκαγιές ή η ατμοσφαιρική ρύπανση.

Για να διερευνήσουμε τους λόγους για τους οποίους οι εκπαιδευτικοί δεν επιλέγουν τις ΑΠΕ ως προαιρετική διδακτική θεματική ενός σχολικού προγράμματος, χρησιμοποιήσαμε ένα μοντέλο βασισμένο στη θεωρία της προσχεδιασμένης συμπεριφοράς του Ajzen. Το συγκεκριμένο μοντέλο επιλέχθηκε καθώς συμπεριλαμβάνει τον ρόλο του κοινωνικού συνόλου ως σημαντικού συν-διαμορφωτή της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Η έρευνά μας έδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί διατηρούν ιδιαίτερα θετικές στάσεις και πεποιθήσεις για τις ΑΠΕ και θεωρούν τους εαυτούς τους σχετικά ικανούς να ανταποκριθούν στις διδακτικές απαιτήσεις υλοποίησης ενός σχετικού σχολικού πρόγραμμα. Ταυτόχρονα όμως αντιλαμβάνονται το κοινωνικό σύνολο ως αρνητικά διακείμενο στο ενδεχόμενο της τοπικής ανάπτυξης των ΑΠΕ και, επιπλέον, έχουν αυξημένη επιθυμία συμμόρφωσης με την κυρίαρχη ιδεολογία της κοινότητας στην οποία βρίσκεται το σχολείο. Έτσι, ενώ η πρόθεσή τους να διδάσκουν θεματικές σχετικές με τις ΑΠΕ βρέθηκε να είναι ψηλή, η ίδια η συμπεριφορά (δηλαδή η υλοποίηση της διδασκαλίας) βρέθηκε να είναι χαμηλή, σε πλήρη ευθυγράμμιση με τα αρχικά δεδομένα της έρευνας, σύμφωνα με τα οποία οι ΑΠΕ δεν αποτελούν ιδιαίτερα δημοφιλή θεματική της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

Το βασικό εύρημα της έρευνάς μας επομένως είναι ότι, ενώ οι εκπαιδευτικοί τίθενται ανοικτά υπέρ των ΑΠΕ και προτίθενται να διδάσκουν για αυτές, αυτό που τελικά τους/τις αναχαιτίζει και η πρόθεση δεν μετουσιώνεται σε συμπεριφορά, είναι αφενός το γεγονός ότι θεωρούν τις τοπικές κοινότητες τουλάχιστον επιφυλακτικές, αν όχι εχθρικές, όσον αφορά στην τοπική ανάπτυξη των ΑΠΕ και αφετέρου η ισχυρή τάση τους να μην αντιπαρατίθενται με την τοπική κοινότητα.

Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας έχουν ενδιαφέρουσες επεκτάσεις. Μας υπενθυμίζουν ότι η εκπαιδευτική πράξη δεν είναι αυθύπαρκτη αλλά διαμορφώνεται, σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον, και από τις εκάστοτε κοινωνικές συγκυρίες και συνθήκες. Όταν πρέπει να προσεγγίσουν συγκρουσιακά ζητήματα, όπως η τοπική εγκατάσταση ΑΠΕ, οι εκπαιδευτικοί φαίνεται ότι βιώνουν μία ουσιώδη εσωτερική αντίφαση ρόλων. Και ενώ στις μικρές και απομακρυσμένες κοινότητες, όπως τα Δωδεκάνησα, εναπόκειται κυρίως σε αυτούς/αυτές να ευαισθητοποιήσουν και ενημερώσουν αρχικά την σχολική αλλά και γενικότερα την ευρύτερη κοινότητα για τις ΑΠΕ, οι υπάρχουσες κοινωνικές αντιδράσεις κάμπτουν την ίδια την πρόθεσή τους να εντάξουν αυτό το ζήτημα στη διδακτική τους πράξη. Η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών ώστε να μπορούν να συνδιαλέγονται με την εκάστοτε κυρίαρχη ιδεολογία και να έχουν τις ικανότητες να επεξεργάζονται συγκρουσιακά ζητήματα, αποτελεί επομένως μια πρόκληση για τους θεσμούς που αναλαμβάνουν την εκπαίδευση και επιμόρφωσή τους αλλά και μια απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορέσει το σύγχρονο σχολείο να λειτουργήσει ως βασικό κύτταρο μάθησης στην κοινωνία.

Πρόσκληση σε webinar με τίτλο «Πώς αλλάζει η εργασία στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης;»

Πρόσκληση σε webinar με τίτλο «Πώς αλλάζει η εργασία στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης;»

Την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2025 και ώρα 19.00-20.30, θα πραγματοποιηθεί webinar από την κα Ροζαλία Αγγελάκη, Σύμβουλο Επαγγελματικού Προσανατολισμού του Γραφείου Διασύνδεσης ΕΚΠΑ, με θέμα «Πώς αλλάζει η εργασία στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης;». Για την υποβολή αίτησης παρακολούθησης και την παροχή βεβαίωσης παρακολούθησης, παρακαλούνται όσοι επιθυμούν να μπουν στον παρακάτω σύνδεσμο προς συμπλήρωση των […]

Η γεωμαγνητική καταιγίδα G4 της 12ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του ap Prediction tool της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Η γεωμαγνητική καταιγίδα G4 της 12ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του ap Prediction tool της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Στα πλαίσια του 25ου ηλιακού κύκλου και πιο συγκεκριμένα στις 12 Νοεμβρίου 2025 καταγράφηκε μια ισχυρή (τάξης G4, NOAA Space Weather Scales) γεωμαγνητική καταιγίδα. Οι γεωμαγνητικές καταιγίδες, γενικά, είναι από τις πιο σημαντικές εκδηλώσεις του Διαστημικού Καιρού αφού, ανάλογα με την ένταση τους, μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την λειτουργία και αξιοπιστία επίγειων και δορυφορικών τεχνολογικών συστημάτων αλλά […]

Το μοναδικό GLE77 της 11ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του GLE Alert ++ system της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Το μοναδικό GLE77 της 11ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του GLE Alert ++ system της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Την 11η Νοεμβρίου 2025 έλαβε χώρα ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον φαινόμενο του Διαστημικού Καιρού, μια επίγεια επαύξηση της έντασης της κοσμικής ακτινοβολίας (Ground Level Enhancement – GLE). Το γεγονός αυτό αριθμείται ως το 77ο (GLE77) σε μια ακολουθία παρόμοιων γεγονότων, η έναρξη της οποίας τοποθετείται το 1942. Το GLE77 εξελίχθηκε μέσα σε ιδιαίτερα διαταραγμένες ηλιακές (ηλιακή έκλαμψη τάξης X5.1), διαπλανητικές […]

Ευρωπαϊκός κόμβος ψηφιακής καινοτομίας για τον μετασχηματισμό με Τεχνητή Νοημοσύνη του τομέα της υγείας και του φαρμάκου (Health Hub)

Ευρωπαϊκός κόμβος ψηφιακής καινοτομίας για τον μετασχηματισμό με Τεχνητή Νοημοσύνη του τομέα της υγείας και του φαρμάκου (Health Hub)

Το Τμήμα Φαρμακευτικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και τα Προγράμματα Διά Βίου Μάθησης (Π.Δ.Β.Μ.) του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ως εταίροι του Ευρωπαϊκού Κόμβου Ψηφιακής Καινοτομίας Health Hub, συμμετέχουν σε μια σημαντική εθνική πρωτοβουλία για τον ψηφιακό μετασχηματισμό στον τομέα του φαρμάκου και την εκπαίδευση των […]

Τελετή έναρξης του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου Γεωεπιστημών της Μεσογείου (ΜedGU-25)

Τελετή έναρξης του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου Γεωεπιστημών της Μεσογείου (ΜedGU-25)

Ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος έχει την τιμή να σας προσκαλέσει στην τελετή έναρξης του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου Γεωεπιστημών της Μεσογείου Mediterranean Geosciences Union (MedGU-25) που οργανώνει το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η τελετή έναρξης του Συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 10 […]

Παγκόσμια Εβδομάδα Διαστήματος 2025 στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Παγκόσμια Εβδομάδα Διαστήματος 2025 στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Με αφορμή την Παγκόσμια Εβδομάδα Διαστήματος, ο Τομέας Αστροφυσικής του Τμήματος Φυσικής οργάνωσε το Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2025 εκδήλωση για μικρούς και μεγάλους, με δραστηριότητες και διαλέξεις αφιερωμένες στο θέμα «Ζωή στο Διάστημα». Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στους χώρους του Τμήματος Φυσικής, υπό την καθοδήγηση και επίβλεψη του Καθηγητή Διαστημικής Φυσικής, Ιωάννη Δαγκλή, με την πολύτιμη […]

Η γεωμαγνητική καταιγίδα G4 της 12ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του ap Prediction tool της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Η γεωμαγνητική καταιγίδα G4 της 12ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του ap Prediction tool της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Στα πλαίσια του 25ου ηλιακού κύκλου και πιο συγκεκριμένα στις 12 Νοεμβρίου 2025 καταγράφηκε μια ισχυρή (τάξης G4, NOAA Space Weather Scales) γεωμαγνητική καταιγίδα. Οι γεωμαγνητικές καταιγίδες, γενικά, είναι από τις πιο σημαντικές εκδηλώσεις του Διαστημικού Καιρού αφού, ανάλογα με την ένταση τους, μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την λειτουργία και αξιοπιστία επίγειων και δορυφορικών τεχνολογικών συστημάτων αλλά […]

Το μοναδικό GLE77 της 11ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του GLE Alert ++ system της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Το μοναδικό GLE77 της 11ης Νοεμβρίου 2025 και η απόκριση του GLE Alert ++ system της Ομάδας Κοσμικής Ακτινοβολίας του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ

Την 11η Νοεμβρίου 2025 έλαβε χώρα ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον φαινόμενο του Διαστημικού Καιρού, μια επίγεια επαύξηση της έντασης της κοσμικής ακτινοβολίας (Ground Level Enhancement – GLE). Το γεγονός αυτό αριθμείται ως το 77ο (GLE77) σε μια ακολουθία παρόμοιων γεγονότων, η έναρξη της οποίας τοποθετείται το 1942. Το GLE77 εξελίχθηκε μέσα σε ιδιαίτερα διαταραγμένες ηλιακές (ηλιακή έκλαμψη τάξης X5.1), διαπλανητικές […]

Ευρωπαϊκός κόμβος ψηφιακής καινοτομίας για τον μετασχηματισμό με Τεχνητή Νοημοσύνη του τομέα της υγείας και του φαρμάκου (Health Hub)

Ευρωπαϊκός κόμβος ψηφιακής καινοτομίας για τον μετασχηματισμό με Τεχνητή Νοημοσύνη του τομέα της υγείας και του φαρμάκου (Health Hub)

Το Τμήμα Φαρμακευτικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και τα Προγράμματα Διά Βίου Μάθησης (Π.Δ.Β.Μ.) του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ως εταίροι του Ευρωπαϊκού Κόμβου Ψηφιακής Καινοτομίας Health Hub, συμμετέχουν σε μια σημαντική εθνική πρωτοβουλία για τον ψηφιακό μετασχηματισμό στον τομέα του φαρμάκου και την εκπαίδευση των […]

Τελετή έναρξης του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου Γεωεπιστημών της Μεσογείου (ΜedGU-25)

Τελετή έναρξης του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου Γεωεπιστημών της Μεσογείου (ΜedGU-25)

Ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος έχει την τιμή να σας προσκαλέσει στην τελετή έναρξης του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου Γεωεπιστημών της Μεσογείου Mediterranean Geosciences Union (MedGU-25) που οργανώνει το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η τελετή έναρξης του Συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 10 […]

Παγκόσμια Εβδομάδα Διαστήματος 2025 στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Παγκόσμια Εβδομάδα Διαστήματος 2025 στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Με αφορμή την Παγκόσμια Εβδομάδα Διαστήματος, ο Τομέας Αστροφυσικής του Τμήματος Φυσικής οργάνωσε το Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2025 εκδήλωση για μικρούς και μεγάλους, με δραστηριότητες και διαλέξεις αφιερωμένες στο θέμα «Ζωή στο Διάστημα». Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στους χώρους του Τμήματος Φυσικής, υπό την καθοδήγηση και επίβλεψη του Καθηγητή Διαστημικής Φυσικής, Ιωάννη Δαγκλή, με την πολύτιμη […]

Προσβάσιμος σταθμός εργασίας για φοιτητές με αναπηρία στη Βιβλιοθήκη της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ

Προσβάσιμος σταθμός εργασίας για φοιτητές με αναπηρία στη Βιβλιοθήκη της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ

Η Βιβλιοθήκη της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ ανακοίνωσε τη λειτουργία ενός νέου προσβάσιμου σταθμού εργασίας, σχεδιασμένου ειδικά για φοιτητές με αναπηρία. Ο ειδικά διαμορφωμένος χώρος βρίσκεται στον πρώτο όροφο του κτηρίου του παλαιού Χημείου (Σόλωνος 104) στο οποίο στεγάζεται η βιβλιοθήκη, και λειτουργεί καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή 8:30–20:00. Προσβάσιμη είσοδος και έξοδος, στο κτήριο […]

Από τις μηχανές αναζήτησης στις μηχανές έτοιμης απάντησης

Από τις μηχανές αναζήτησης στις μηχανές έτοιμης απάντησης

* Γράφει η Μαρίνα Ρήγου, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Η σταδιακή ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στις μηχανές αναζήτησης προκαλεί βαθιά μεταβολή στη δομή και λειτουργία του διαδικτύου και, ειδικότερα, του Παγκόσμιου Ιστού […]

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Π.Ε. Πετράκη στη ραδιοφωνική εκπομπή του ΣΚΑΙ «Ιστορίες με Δράκου»

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Π.Ε. Πετράκη στη ραδιοφωνική εκπομπή του ΣΚΑΙ «Ιστορίες με Δράκου»

Ο ομότιμος καθηγητής Οικονομικών ΤΟΥ εκπα Π. Ε. Πετράκης ήταν προσκεκλημένος στην εκπομπή «Ιστορίες με Δράκου» με την Κατερίνα Δράκου (1/12/2025). Μεταξύ άλλων, συζήτησε για την τοποθέτηση του πρωθυπουργού σχετικά με την οικονομία της χώρας, την περίοδο των μνημονίων και τις συνέπειές τους, τους ρυθμούς ανάπτυξης στο μέλλον και την οικονομική πραγματικότητά μας, τη μελέτη του LSΕ, […]

«F.A.T. Laboratories» – In vitro, in vivo, in silico προσεγγίσεις για την ανάπτυξη φαρμάκων, γενοσήμων και υπεργενοσήμων

«F.A.T. Laboratories» – In vitro, in vivo, in silico προσεγγίσεις για την ανάπτυξη φαρμάκων, γενοσήμων και υπεργενοσήμων

Η Μονάδα Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ανακοινώνει την ίδρυση του νέου τεχνοβλαστού με την επωνυμία «Finite Absorption Time (F.A.T.) Laboratories», μια καινοτόμο εταιρεία που προσφέρει εξειδικευμένες φαρμακοκινητικές υπηρεσίες, βασισμένες στην πρωτοποριακή μεθοδολογία F.A.T. Η επιχειρηματική ομάδα της F.A.T. Laboratories αποτελείται από τον Ομότιμο Καθηγητή του Τμήματος Φαρμακευτικής, Παναγιώτη Μαχαίρα αλλά και μέλη του ΕΚΠΑ από τα Τμήματα Φαρμακευτικής, Ιατρικής […]

Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Ελπιδοφόρου με τις Πρυτανικές Αρχές του ΕΚΠΑ

Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Ελπιδοφόρου με τις Πρυτανικές Αρχές του ΕΚΠΑ

Επίσκεψη στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών πραγματοποίησε ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος. Κατά τη συνάντησή του με τον Πρύτανη καθηγητή Γεράσιμο Σιάσο, τον Αντιπρύτανη καθηγητή Χρήστο Καραγιάννη και τον Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής καθηγητή Εμμανουήλ Καραγεωργούδη, συζητήθηκαν ζητήματα που αφορούν την περαιτέρω ανάπτυξη και διεθνοποίηση του Πανεπιστημίου, καθώς και θέματα που σχετίζονται με το […]

Αναστολή εκπαιδευτικής διαδικασίας Σχολών και Τμημάτων

Αναστολή εκπαιδευτικής διαδικασίας Σχολών και Τμημάτων

Λόγω των έκτακτων καιρικών συνθηκών, η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία όλων των Σχολών και των Τμημάτων του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, αναστέλλεται αύριο, Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025. Από το Γραφείο Πρύτανη Καθηγητή Γεράσιμου Σιάσου

Από τις μηχανές αναζήτησης στις μηχανές έτοιμης απάντησης

Από τις μηχανές αναζήτησης στις μηχανές έτοιμης απάντησης

* Γράφει η Μαρίνα Ρήγου, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Η σταδιακή ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στις μηχανές αναζήτησης προκαλεί βαθιά μεταβολή στη δομή και λειτουργία του διαδικτύου και, ειδικότερα, του Παγκόσμιου Ιστού […]

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Π.Ε. Πετράκη στη ραδιοφωνική εκπομπή του ΣΚΑΙ «Ιστορίες με Δράκου»

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Π.Ε. Πετράκη στη ραδιοφωνική εκπομπή του ΣΚΑΙ «Ιστορίες με Δράκου»

Ο ομότιμος καθηγητής Οικονομικών ΤΟΥ εκπα Π. Ε. Πετράκης ήταν προσκεκλημένος στην εκπομπή «Ιστορίες με Δράκου» με την Κατερίνα Δράκου (1/12/2025). Μεταξύ άλλων, συζήτησε για την τοποθέτηση του πρωθυπουργού σχετικά με την οικονομία της χώρας, την περίοδο των μνημονίων και τις συνέπειές τους, τους ρυθμούς ανάπτυξης στο μέλλον και την οικονομική πραγματικότητά μας, τη μελέτη του LSΕ, […]

«F.A.T. Laboratories» – In vitro, in vivo, in silico προσεγγίσεις για την ανάπτυξη φαρμάκων, γενοσήμων και υπεργενοσήμων

«F.A.T. Laboratories» – In vitro, in vivo, in silico προσεγγίσεις για την ανάπτυξη φαρμάκων, γενοσήμων και υπεργενοσήμων

Η Μονάδα Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ανακοινώνει την ίδρυση του νέου τεχνοβλαστού με την επωνυμία «Finite Absorption Time (F.A.T.) Laboratories», μια καινοτόμο εταιρεία που προσφέρει εξειδικευμένες φαρμακοκινητικές υπηρεσίες, βασισμένες στην πρωτοποριακή μεθοδολογία F.A.T. Η επιχειρηματική ομάδα της F.A.T. Laboratories αποτελείται από τον Ομότιμο Καθηγητή του Τμήματος Φαρμακευτικής, Παναγιώτη Μαχαίρα αλλά και μέλη του ΕΚΠΑ από τα Τμήματα Φαρμακευτικής, Ιατρικής […]

Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Ελπιδοφόρου με τις Πρυτανικές Αρχές του ΕΚΠΑ

Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Ελπιδοφόρου με τις Πρυτανικές Αρχές του ΕΚΠΑ

Επίσκεψη στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών πραγματοποίησε ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος. Κατά τη συνάντησή του με τον Πρύτανη καθηγητή Γεράσιμο Σιάσο, τον Αντιπρύτανη καθηγητή Χρήστο Καραγιάννη και τον Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής καθηγητή Εμμανουήλ Καραγεωργούδη, συζητήθηκαν ζητήματα που αφορούν την περαιτέρω ανάπτυξη και διεθνοποίηση του Πανεπιστημίου, καθώς και θέματα που σχετίζονται με το […]

Αναστολή εκπαιδευτικής διαδικασίας Σχολών και Τμημάτων

Αναστολή εκπαιδευτικής διαδικασίας Σχολών και Τμημάτων

Λόγω των έκτακτων καιρικών συνθηκών, η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία όλων των Σχολών και των Τμημάτων του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, αναστέλλεται αύριο, Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025. Από το Γραφείο Πρύτανη Καθηγητή Γεράσιμου Σιάσου

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο