Θετικές Επιστήμες και Τεχνολογία

Πώς επηρεάζουν το έργο των εκπαιδευτικών οι συγκρούσεις και αντιπαραθέσεις στην τοπική κοινωνία; Η περίπτωση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας

Πώς επηρεάζουν το έργο των εκπαιδευτικών οι συγκρούσεις και αντιπαραθέσεις στην τοπική κοινωνία; Η περίπτωση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας

Από τη Γεωργία Λιαράκου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία. Περισσότερα στοιχεία για την έρευνα που παρουσιάζεται στο: Liarakou,G.; Konstantinidi, A.; Gavrilakis, C. (2021) Local Renewable Energy Development: School Teachers’ Perceptions, Attitudes and Teaching Intentions. Education Sciences, 11, 589. https://doi.org/10.3390/educsci11100589

Το σχολείο σήμερα καλείται όλο και συχνότερα να επεξεργαστεί ζητήματα που απασχολούν τις σύγχρονες κοινωνίες. Σε περίπτωση που τα ζητήματα αυτά έχουν λιγότερο ή περισσότερο την καθολική αποδοχή, τότε το έργο του/της εκπαιδευτικού δεν συναντά ιδιαίτερες προκλήσεις. Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που τα ζητήματα είναι πιο συγκρουσιακά; Πώς χειρίζονται οι εκπαιδευτικοί θέματα που προκαλούν εντάσεις στην κοινωνία, όπως η έμφυλη ταυτότητα, το δικαίωμα στην άμβλωση ή η εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου της χώρας; Τα προσεγγίζουν στη διδακτική τους πράξη ή αποφεύγουν να τα θίξουν λόγω ακριβώς του συγκρουσιακού τους χαρακτήρα; Και πώς διαχειρίζονται τους πολλαπλούς ρόλους που φέρουν, δηλαδή του/της εκπαιδευτικού με συγκεκριμένο ρόλο στο σχολικό σύστημα, του ατόμου – φορέα προσωπικών ιδεών και πεποιθήσεων, και τέλος του πολίτη – μέλους μιας κοινότητας με τις δικές της αντιλήψεις, στάσεις και αξίες;

Το ζήτημα αυτό μπορούμε να το προσεγγίσουμε από πολλές πλευρές καθώς έχει πολλαπλά επίπεδα ανάλυσης. Στη δική μας περίπτωση επιχειρήσαμε να το φωτίσουμε από την πλευρά των εκπαιδευτικών. Πιο συγκεκριμένα προσπαθήσαμε να δούμε κατά πόσο η πρόθεσή τους να εντάξουν στη διδακτική τους πράξη ένα συγκρουσιακό ζήτημα επηρεάζεται από τις στάσεις της κοινότητας στην οποία ανήκει το σχολείο. Το ζήτημα που ερευνήσαμε ήταν η εγκατάσταση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στα νησιά των Δωδεκανήσων. Πρόκειται για μια περιοχή με υψηλό δυναμικό ΑΠΕ, το οποίο μένει σε μεγάλο βαθμό αναξιοποίητο. Οι λόγοι είναι σίγουρα πολλοί και διαφορετικής φύσης (π.χ. τεχνικοί, οικονομικοί). Το δικό μας ενδιαφέρον όμως τράβηξε το γεγονός ότι οι τοπικές κοινωνίες φαίνεται ότι είναι διστακτικές ως προς την εγκατάσταση ΑΠΕ στη δική τους κοινότητα. Παράλληλα, από την έρευνα που κάναμε σχετικά με τα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που υλοποιούνται στην περιοχή, είδαμε ότι η θεματική των ΑΠΕ βρίσκεται χαμηλά στις προτιμήσεις των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα Δωδεκάνησα σε αντίθεση με θέματα όπως η ανακύκλωση, οι δασικές πυρκαγιές ή η ατμοσφαιρική ρύπανση.

Για να διερευνήσουμε τους λόγους για τους οποίους οι εκπαιδευτικοί δεν επιλέγουν τις ΑΠΕ ως προαιρετική διδακτική θεματική ενός σχολικού προγράμματος, χρησιμοποιήσαμε ένα μοντέλο βασισμένο στη θεωρία της προσχεδιασμένης συμπεριφοράς του Ajzen. Το συγκεκριμένο μοντέλο επιλέχθηκε καθώς συμπεριλαμβάνει τον ρόλο του κοινωνικού συνόλου ως σημαντικού συν-διαμορφωτή της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Η έρευνά μας έδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί διατηρούν ιδιαίτερα θετικές στάσεις και πεποιθήσεις για τις ΑΠΕ και θεωρούν τους εαυτούς τους σχετικά ικανούς να ανταποκριθούν στις διδακτικές απαιτήσεις υλοποίησης ενός σχετικού σχολικού πρόγραμμα. Ταυτόχρονα όμως αντιλαμβάνονται το κοινωνικό σύνολο ως αρνητικά διακείμενο στο ενδεχόμενο της τοπικής ανάπτυξης των ΑΠΕ και, επιπλέον, έχουν αυξημένη επιθυμία συμμόρφωσης με την κυρίαρχη ιδεολογία της κοινότητας στην οποία βρίσκεται το σχολείο. Έτσι, ενώ η πρόθεσή τους να διδάσκουν θεματικές σχετικές με τις ΑΠΕ βρέθηκε να είναι ψηλή, η ίδια η συμπεριφορά (δηλαδή η υλοποίηση της διδασκαλίας) βρέθηκε να είναι χαμηλή, σε πλήρη ευθυγράμμιση με τα αρχικά δεδομένα της έρευνας, σύμφωνα με τα οποία οι ΑΠΕ δεν αποτελούν ιδιαίτερα δημοφιλή θεματική της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

Το βασικό εύρημα της έρευνάς μας επομένως είναι ότι, ενώ οι εκπαιδευτικοί τίθενται ανοικτά υπέρ των ΑΠΕ και προτίθενται να διδάσκουν για αυτές, αυτό που τελικά τους/τις αναχαιτίζει και η πρόθεση δεν μετουσιώνεται σε συμπεριφορά, είναι αφενός το γεγονός ότι θεωρούν τις τοπικές κοινότητες τουλάχιστον επιφυλακτικές, αν όχι εχθρικές, όσον αφορά στην τοπική ανάπτυξη των ΑΠΕ και αφετέρου η ισχυρή τάση τους να μην αντιπαρατίθενται με την τοπική κοινότητα.

Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας έχουν ενδιαφέρουσες επεκτάσεις. Μας υπενθυμίζουν ότι η εκπαιδευτική πράξη δεν είναι αυθύπαρκτη αλλά διαμορφώνεται, σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον, και από τις εκάστοτε κοινωνικές συγκυρίες και συνθήκες. Όταν πρέπει να προσεγγίσουν συγκρουσιακά ζητήματα, όπως η τοπική εγκατάσταση ΑΠΕ, οι εκπαιδευτικοί φαίνεται ότι βιώνουν μία ουσιώδη εσωτερική αντίφαση ρόλων. Και ενώ στις μικρές και απομακρυσμένες κοινότητες, όπως τα Δωδεκάνησα, εναπόκειται κυρίως σε αυτούς/αυτές να ευαισθητοποιήσουν και ενημερώσουν αρχικά την σχολική αλλά και γενικότερα την ευρύτερη κοινότητα για τις ΑΠΕ, οι υπάρχουσες κοινωνικές αντιδράσεις κάμπτουν την ίδια την πρόθεσή τους να εντάξουν αυτό το ζήτημα στη διδακτική τους πράξη. Η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών ώστε να μπορούν να συνδιαλέγονται με την εκάστοτε κυρίαρχη ιδεολογία και να έχουν τις ικανότητες να επεξεργάζονται συγκρουσιακά ζητήματα, αποτελεί επομένως μια πρόκληση για τους θεσμούς που αναλαμβάνουν την εκπαίδευση και επιμόρφωσή τους αλλά και μια απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορέσει το σύγχρονο σχολείο να λειτουργήσει ως βασικό κύτταρο μάθησης στην κοινωνία.

Ευρωπαϊκός κόμβος ψηφιακής καινοτομίας για τον μετασχηματισμό με Τεχνητή Νοημοσύνη του τομέα της υγείας και του φαρμάκου (Health Hub)

Ευρωπαϊκός κόμβος ψηφιακής καινοτομίας για τον μετασχηματισμό με Τεχνητή Νοημοσύνη του τομέα της υγείας και του φαρμάκου (Health Hub)

Το Τμήμα Φαρμακευτικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και τα Προγράμματα Διά Βίου Μάθησης (Π.Δ.Β.Μ.) του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ως εταίροι του Ευρωπαϊκού Κόμβου Ψηφιακής Καινοτομίας Health Hub, συμμετέχουν σε μια σημαντική εθνική πρωτοβουλία για τον ψηφιακό μετασχηματισμό στον τομέα του φαρμάκου και την εκπαίδευση των […]

Τελετή έναρξης του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου Γεωεπιστημών της Μεσογείου (ΜedGU-25)

Τελετή έναρξης του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου Γεωεπιστημών της Μεσογείου (ΜedGU-25)

Ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος έχει την τιμή να σας προσκαλέσει στην τελετή έναρξης του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου Γεωεπιστημών της Μεσογείου Mediterranean Geosciences Union (MedGU-25) που οργανώνει το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η τελετή έναρξης του Συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 10 […]

Παγκόσμια Εβδομάδα Διαστήματος 2025 στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Παγκόσμια Εβδομάδα Διαστήματος 2025 στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Με αφορμή την Παγκόσμια Εβδομάδα Διαστήματος, ο Τομέας Αστροφυσικής του Τμήματος Φυσικής οργάνωσε το Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2025 εκδήλωση για μικρούς και μεγάλους, με δραστηριότητες και διαλέξεις αφιερωμένες στο θέμα «Ζωή στο Διάστημα». Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στους χώρους του Τμήματος Φυσικής, υπό την καθοδήγηση και επίβλεψη του Καθηγητή Διαστημικής Φυσικής, Ιωάννη Δαγκλή, με την πολύτιμη […]

To ΕΚΠΑ σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα (Blooming AI) για την κριτική διαμόρφωση και χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης Ανοιχτού Κώδικα στην εκπαίδευση

To ΕΚΠΑ σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα (Blooming AI) για την κριτική διαμόρφωση και χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης Ανοιχτού Κώδικα στην εκπαίδευση

Το ΕΚΠΑ θα συμμετέχει την περίοδο 2025-2028 ως εταίρος σε ένα νέο πρόγραμμα για την κριτική διαμόρφωση και χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης που επιλέχθηκε για χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το ‘Bloοming AI — Developing an AI-powered Open-Source Learning Platform based on Bloom’s taxonomy‘. Είναι ένα πρόγραμμα Erasmus+ που συνδυάζει διεπιστημονικά τις επιστημονικές περιοχές ‘Artificial […]

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών (GIS) με εξ’ αποστάσεως διδασκαλία – Παράταση της Περιόδου Υποβολής Αιτήσεων Εισαγωγής

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών (GIS) με εξ’ αποστάσεως διδασκαλία – Παράταση της Περιόδου Υποβολής Αιτήσεων Εισαγωγής

Το Ξενόγλωσσο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΞΠΜΣ) «Geographic Information Systems» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό τη διοργάνωση του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος της Σχολής Θετικών Επιστημών, παρέχει εξειδικευμένες γνώσεις GIS, Πληροφορικής, Περιβάλλοντος και Τεχνολογίας. Αποτελεί ουσιαστική και στοχευμένη προσφορά γνώσεων σύμφωνα με τις νέες  επιστημονικές και τεχνολογικές απαιτήσεις, σε τομείς όπου είναι  απαραίτητη η […]

Διάκριση για την Καθηγήτρια Κωνσταντίνα Τηνιακού από την Ευρωπαϊκή Εταιρεία Παθολογικής Ανατομικής

Διάκριση για την Καθηγήτρια Κωνσταντίνα Τηνιακού από την Ευρωπαϊκή Εταιρεία Παθολογικής Ανατομικής

Η Ευρωπαϊκή Εταιρεία Παθολογικής Ανατομικής (European Society of Pathology-ESP) απέδωσε μία από τις ύψιστες τιμές της, αυτήν του Eπιτίμου μέλους (Honorary member), στην διατελέσασα Πρόεδρό της (2017-2019) Καθηγήτρια Παθολογικής Ανατομικής κ. Κωνσταντίνα Τηνιακού, Διευθύντρια του Παθολογοανατομικού Εργαστηρίου Αρεταιείου Νοσοκομείου, Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ για τη συνολική, μακροχρόνια και πολύπλευρη προσφορά της στην ESP. Η διάκριση απονέμεται […]

Τελετή έναρξης του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου Γεωεπιστημών της Μεσογείου (ΜedGU-25)

Τελετή έναρξης του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου Γεωεπιστημών της Μεσογείου (ΜedGU-25)

Ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος έχει την τιμή να σας προσκαλέσει στην τελετή έναρξης του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου Γεωεπιστημών της Μεσογείου Mediterranean Geosciences Union (MedGU-25) που οργανώνει το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η τελετή έναρξης του Συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 10 […]

Παγκόσμια Εβδομάδα Διαστήματος 2025 στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Παγκόσμια Εβδομάδα Διαστήματος 2025 στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Με αφορμή την Παγκόσμια Εβδομάδα Διαστήματος, ο Τομέας Αστροφυσικής του Τμήματος Φυσικής οργάνωσε το Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2025 εκδήλωση για μικρούς και μεγάλους, με δραστηριότητες και διαλέξεις αφιερωμένες στο θέμα «Ζωή στο Διάστημα». Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στους χώρους του Τμήματος Φυσικής, υπό την καθοδήγηση και επίβλεψη του Καθηγητή Διαστημικής Φυσικής, Ιωάννη Δαγκλή, με την πολύτιμη […]

To ΕΚΠΑ σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα (Blooming AI) για την κριτική διαμόρφωση και χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης Ανοιχτού Κώδικα στην εκπαίδευση

To ΕΚΠΑ σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα (Blooming AI) για την κριτική διαμόρφωση και χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης Ανοιχτού Κώδικα στην εκπαίδευση

Το ΕΚΠΑ θα συμμετέχει την περίοδο 2025-2028 ως εταίρος σε ένα νέο πρόγραμμα για την κριτική διαμόρφωση και χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης που επιλέχθηκε για χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το ‘Bloοming AI — Developing an AI-powered Open-Source Learning Platform based on Bloom’s taxonomy‘. Είναι ένα πρόγραμμα Erasmus+ που συνδυάζει διεπιστημονικά τις επιστημονικές περιοχές ‘Artificial […]

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών (GIS) με εξ’ αποστάσεως διδασκαλία – Παράταση της Περιόδου Υποβολής Αιτήσεων Εισαγωγής

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών (GIS) με εξ’ αποστάσεως διδασκαλία – Παράταση της Περιόδου Υποβολής Αιτήσεων Εισαγωγής

Το Ξενόγλωσσο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΞΠΜΣ) «Geographic Information Systems» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό τη διοργάνωση του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος της Σχολής Θετικών Επιστημών, παρέχει εξειδικευμένες γνώσεις GIS, Πληροφορικής, Περιβάλλοντος και Τεχνολογίας. Αποτελεί ουσιαστική και στοχευμένη προσφορά γνώσεων σύμφωνα με τις νέες  επιστημονικές και τεχνολογικές απαιτήσεις, σε τομείς όπου είναι  απαραίτητη η […]

Διάκριση για την Καθηγήτρια Κωνσταντίνα Τηνιακού από την Ευρωπαϊκή Εταιρεία Παθολογικής Ανατομικής

Διάκριση για την Καθηγήτρια Κωνσταντίνα Τηνιακού από την Ευρωπαϊκή Εταιρεία Παθολογικής Ανατομικής

Η Ευρωπαϊκή Εταιρεία Παθολογικής Ανατομικής (European Society of Pathology-ESP) απέδωσε μία από τις ύψιστες τιμές της, αυτήν του Eπιτίμου μέλους (Honorary member), στην διατελέσασα Πρόεδρό της (2017-2019) Καθηγήτρια Παθολογικής Ανατομικής κ. Κωνσταντίνα Τηνιακού, Διευθύντρια του Παθολογοανατομικού Εργαστηρίου Αρεταιείου Νοσοκομείου, Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ για τη συνολική, μακροχρόνια και πολύπλευρη προσφορά της στην ESP. Η διάκριση απονέμεται […]

Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πάντειο Πανεπιστήμιο, Γαλλική Σχολή Αθηνών και Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών ενώνουν δυνάμεις για την ενίσχυση των Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών

Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πάντειο Πανεπιστήμιο, Γαλλική Σχολή Αθηνών και Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών ενώνουν δυνάμεις για την ενίσχυση των Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, η Γαλλική Σχολή Αθηνών και το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών ενώνουν τις δυνάμεις τους και προχωρούν στην υπογραφή Μνημονίου Κατανόησης με στόχο την ίδρυση του Ελληνικού Ινστιτούτου Προηγμένων Σπουδών στις Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες, με την ονομασία HESTIA (Hellenic Institute of Advanced Studies). […]

Αποκλεισμός της Ισπανικής Γλώσσας από το Ηλεκτρονικό Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (e-KPG)

Αποκλεισμός της Ισπανικής Γλώσσας από το Ηλεκτρονικό Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (e-KPG)

Το Τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και το Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου ενημερώθηκαν ότι το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού εξετάζει την έναρξη προγράμματος πιστοποίησης γλωσσομάθειας στα σχολεία μέσω του Ηλεκτρονικού Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (e-KPG). Στο πρόγραμμα αυτό δεν προβλέπεται, προς το […]

Εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανου Ι. Χατζηγιάννη

Εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανου Ι. Χατζηγιάννη

Σε ηλικία 91 ετών έφυγε από τη ζωή ο Ομότιμος Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανος Ι. Χατζηγιάννης. Ο Ομότιμος Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανος Ι. Χατζηγιάννης, γεννήθηκε στην Μυτιλήνη και αποφοίτησε από την Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ. Mετά την απόκτηση του τίτλου της ειδικότητας στην Εσωτερική Παθολογία στο Νοσοκομείο Ευαγγελισμός υπό την […]

University of Athens MBA / Business Series: «Ο Κανονιστικός Κίνδυνος στη Θεωρία και την Πράξη: Από τη Συμμόρφωση στη Διαχείριση»

University of Athens MBA / Business Series: «Ο Κανονιστικός Κίνδυνος στη Θεωρία και την Πράξη: Από τη Συμμόρφωση στη Διαχείριση»

Την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2025 και ώρα 19:00 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση στο πλαίσιο των δράσεων Business Series με ομιλήτριες την κα Βασούλα Μοιράγια, MSc, ICA, Μη Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ./Επικεφαλής Κανονιστικής Συμμόρφωσης στην Hellas Capital Leasing Α.Ε. και την Sunshine Leases Α.Ε  και την κα Μαρία Σαράντη, LL.M, ICA, Στέλεχος Χρηματοπιστωτικού Τομέα. Τις ομιλίες παρακολούθησε πλήθος […]

Εκπαιδευτική Επίσκεψη του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ και του Εντατικού Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών ‘Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες’, στην Επιτροπή Ανταγωνισμού

Εκπαιδευτική Επίσκεψη του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ και του Εντατικού Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών ‘Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες’, στην Επιτροπή Ανταγωνισμού

Το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας, της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών πραγματοποίησε πρόσφατα εκπαιδευτική επίσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού (12.11.2025), που συγκέντρωσε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και σημαντική συμμετοχή. Την επίσκεψη οργάνωσε και συνόδευσε ο κ. Δημήτρης Γαβαλάς, Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΔΙΛΙΝ στην οργάνωση εφοδιαστικής αλυσίδας & logistics, με έμφαση στη ναυτιλία […]

Προσκεκλημένες Ομιλίες της Καθηγήτριας του ΕΚΠΑ Ζαχαρούλας Σμυρναίου, Αντιπρόεδρου του ΙΤΥΕ Διόφαντος

Προσκεκλημένες Ομιλίες της Καθηγήτριας του ΕΚΠΑ Ζαχαρούλας Σμυρναίου, Αντιπρόεδρου του ΙΤΥΕ Διόφαντος

Ομιλία με θέμα «Η Συνεισφορά του ΙΤΥΕ στη Σύγχρονη Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης και στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της Χώρας», στην Στρογγυλή Τράπεζα του 14ου Πανελλήνιου Συνέριου με Διεθνή Συμμετοχή ΤΠΕ στην Εκπαίδευση και του 12ου Πανελλήνιου Συνέδριου με Διεθνή Συμμετοχή Διδακτική της Πληροφορικής Την Παρασκευή 31.10.2025 έως την Κυριακή 2.11.2025 η κα. Σμυρναίου Ζαχαρούλα, Καθηγήτρια […]

Αποκλεισμός της Ισπανικής Γλώσσας από το Ηλεκτρονικό Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (e-KPG)

Αποκλεισμός της Ισπανικής Γλώσσας από το Ηλεκτρονικό Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (e-KPG)

Το Τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και το Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου ενημερώθηκαν ότι το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού εξετάζει την έναρξη προγράμματος πιστοποίησης γλωσσομάθειας στα σχολεία μέσω του Ηλεκτρονικού Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (e-KPG). Στο πρόγραμμα αυτό δεν προβλέπεται, προς το […]

Εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανου Ι. Χατζηγιάννη

Εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανου Ι. Χατζηγιάννη

Σε ηλικία 91 ετών έφυγε από τη ζωή ο Ομότιμος Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανος Ι. Χατζηγιάννης. Ο Ομότιμος Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Στέφανος Ι. Χατζηγιάννης, γεννήθηκε στην Μυτιλήνη και αποφοίτησε από την Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ. Mετά την απόκτηση του τίτλου της ειδικότητας στην Εσωτερική Παθολογία στο Νοσοκομείο Ευαγγελισμός υπό την […]

University of Athens MBA / Business Series: «Ο Κανονιστικός Κίνδυνος στη Θεωρία και την Πράξη: Από τη Συμμόρφωση στη Διαχείριση»

University of Athens MBA / Business Series: «Ο Κανονιστικός Κίνδυνος στη Θεωρία και την Πράξη: Από τη Συμμόρφωση στη Διαχείριση»

Την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2025 και ώρα 19:00 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση στο πλαίσιο των δράσεων Business Series με ομιλήτριες την κα Βασούλα Μοιράγια, MSc, ICA, Μη Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ./Επικεφαλής Κανονιστικής Συμμόρφωσης στην Hellas Capital Leasing Α.Ε. και την Sunshine Leases Α.Ε  και την κα Μαρία Σαράντη, LL.M, ICA, Στέλεχος Χρηματοπιστωτικού Τομέα. Τις ομιλίες παρακολούθησε πλήθος […]

Εκπαιδευτική Επίσκεψη του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ και του Εντατικού Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών ‘Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες’, στην Επιτροπή Ανταγωνισμού

Εκπαιδευτική Επίσκεψη του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ και του Εντατικού Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών ‘Διοίκηση σε Ναυτιλία και Λιμένες’, στην Επιτροπή Ανταγωνισμού

Το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας, της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών πραγματοποίησε πρόσφατα εκπαιδευτική επίσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού (12.11.2025), που συγκέντρωσε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και σημαντική συμμετοχή. Την επίσκεψη οργάνωσε και συνόδευσε ο κ. Δημήτρης Γαβαλάς, Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΔΙΛΙΝ στην οργάνωση εφοδιαστικής αλυσίδας & logistics, με έμφαση στη ναυτιλία […]

Προσκεκλημένες Ομιλίες της Καθηγήτριας του ΕΚΠΑ Ζαχαρούλας Σμυρναίου, Αντιπρόεδρου του ΙΤΥΕ Διόφαντος

Προσκεκλημένες Ομιλίες της Καθηγήτριας του ΕΚΠΑ Ζαχαρούλας Σμυρναίου, Αντιπρόεδρου του ΙΤΥΕ Διόφαντος

Ομιλία με θέμα «Η Συνεισφορά του ΙΤΥΕ στη Σύγχρονη Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης και στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της Χώρας», στην Στρογγυλή Τράπεζα του 14ου Πανελλήνιου Συνέριου με Διεθνή Συμμετοχή ΤΠΕ στην Εκπαίδευση και του 12ου Πανελλήνιου Συνέδριου με Διεθνή Συμμετοχή Διδακτική της Πληροφορικής Την Παρασκευή 31.10.2025 έως την Κυριακή 2.11.2025 η κα. Σμυρναίου Ζαχαρούλα, Καθηγήτρια […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο