Την Πέμπτη 9 Μαρτίου 2023 υλοποιήθηκε στο Άργος, στις εγκαταστάσεις του Δ.ΙΕΚ Άργους, ο 1ος Διαγωνισμός Διασωστικής Εκπαίδευσης υπό την επιστημονική επιμέλεια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών της Ιατρικής Σχολής Ε.Κ.Π.Α «Παγκόσμια Υγεία – Ιατρική των Καταστροφών».
Συμμετείχαν σπουδαστές/στριες Διασώστες – Πληρώματα Ασθενοφόρου από τα Δ.ΙΕΚ Άργους, Μεσολογγίου και Τρίπολης.
Ο διαγωνισμός είχε ως θέμα τη διαχείριση θυμάτων τροχαίου σε συνθήκες προσομοίωσης: σκηνοθετημένος χώρος τροχαίου, σπουδαστές σε ρόλο θυμάτων, ρεαλιστική εφαρμογή πρακτικών διάσωσης, όπως ακινητοποίηση, απεγκλωβισμός κ.α. σε τρία διαβαθμισμένα σενάρια με αξιολόγηση.
Την εκδήλωση παρακολούθησαν οι Βουλευτές Αργολίδας κ.κ. Ανδριανός και Πουλάς, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας κ. Πολύδωρας, ο Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αργολίδας κ. Κατσαρός, ο Διευθυντής ΕΚΑΒ Αργολίδας κ. Οψιμούλης, η εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Άργους, Ανθυποπυραγός Μ. Βασιλάκου, οι Διευθυντές των Δ.ΙΕΚ Μεσολογγίου και Τρίπολης κ.κ. Χατζής και Κατσίρης, και ο υπεύθυνος Τομέα Μηχανολογίας, Πληροφορικής και Γεωπονίας του Εργαστηριακού Κέντρου κ. Αθανασάκος.
Σύμφωνα με τον Κοσμήτορα της Σχολής Επιστημών Υγείας Καθηγητή κ. Εμμανουήλ Πικουλή «Με έντονο το αποτύπωμα του συμβάντος στα Τέμπη στο μυαλό και στις ψυχές όλων μας, έχοντας στο νου ότι η διαχείριση των κρίσεων σχετίζεται με τους πόρους που έχουν οι υγειονομικοί για την διαχείρισή τους, πρωτοβουλίες όπως αυτή είναι σημαντικές γιατί στοχεύουν να ενισχύσουν τοπικές κοινωνίες, να δώσουν την απαραίτητη πλαισίωση η οποία θα στηρίζεται στα γρήγορα αντανακλαστικά, στην προβλεψιμότητα, την έγκαιρη πρόγνωση και κυρίως στην προσαρμοστικότητα. Τα στοιχεία αυτά δεν μπορούν να διασφαλιστούν χωρίς την ενίσχυση και υποστήριξη του υγειονομικού προσωπικού μέσα από προτυποποιημένες διαδικασίες και κυρίως εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση όπως η σημερινή. Εμείς ως τριτοβάθμια εκπαίδευση αντιλαμβανόμαστε τη σημασία της εκπαίδευσης των ανθρώπων που θα στελεχώσουν αύριο το ΕΚΑΒ και της επαγγελματικής κατάρτισης μέσω των ΙΕΚ και το συγκεκριμένο του Άργους είναι ένα σημαντικό παράδειγμα για το πώς μπορεί να διασυνδεθεί η ανώτατη εκπαίδευση με την επαγγελματική και να προκύψουν συνέργειες και συνεκπαιδεύσεις».