Νέα & Ανακοινώσεις

Προσκεκλημένες ομιλίες της καθηγήτριας ΠαιΤΔΕ και Αντιπρόεδρου του ΙΤΥΕ Διόφαντος, Ζαχαρούλας Σμυρναίου

Προσκεκλημένες ομιλίες της καθηγήτριας ΠαιΤΔΕ και Αντιπρόεδρου του ΙΤΥΕ Διόφαντος, Ζαχαρούλας Σμυρναίου

Την Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2025 η κα. Σμυρναίου Ζαχαρούλα, Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών και Αντιπρόεδρος του ΙΤΥΕ Διόφαντος συμμετείχε, ως προσκεκλημένη ομιλήτρια, στην επιμορφωτική ημερίδα των Συμβούλων Εκπαίδευσης ΠΕ60 της 3ης Ενότητας Σχολικών Μονάδων Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά με θέμα «Τεχνητή Νοημοσύνη: Εργαλεία και Εφαρμογές στην προσχολική εκπαίδευση», που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Ευγενίδου.

Σκοπός της επιμορφωτικής ημερίδας ήταν η παρουσίαση των πλεονεκτημάτων αλλά και των προκλήσεων της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση και ειδικά στα περιβάλλοντα της προσχολικής αγωγής.

Εικόνα1

Η κα. Σμυρναίου συμμετείχε ως προσκεκλημένη ομιλήτρια με κεντρικό θέμα της παρουσίασής της τα «Κέντρα Καινοτομίας: Επαναπροσδιορίζοντας τη Μάθηση για το Μέλλον».

Τα Κέντρα Καινοτομίας αποτελούν ένα μεγαλόπνοο οικοσύστημα γνώσης, με υψηλής ποιότητας περιβάλλοντα μάθησης, όπου θα διασυνδέουν τη σχολική κοινότητα με τα ερευνητικά ιδρύματα, την τοπική κοινωνία και τις τοπικές επιχειρήσεις, με στόχο οι μαθητές/τριες να διαπραγματεύονται θέματα αιχμής, δρώντας σε πολυαισθητηριακά μαθησιακά περιβάλλοντα. Ο ρόλος των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαίδευση είναι πολλαπλός, αφού προσφέρουν εξατομικευμένες μαθησιακές εμπειρίες και διευρυμένες ευκαιρίες μάθησης (Blended learning), καλλιεργώντας τη γενιά των μαθητών ψηφιακών αυτόχθονων (digital natives). Οι δεξιότητες αυτής της γενιάς είναι απαραίτητες, καθώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί πια προτεραιότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στόχο της Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών. Ως το 2030, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση, θα πρέπει να έχει επιτευχθεί μια στοχευμένη στρατηγική για την τεχνητή νοημοσύνη και τα δεδομένα, την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, τις ψηφιακές δεξιότητες σε όλους τους πολίτες και τον απαραίτητο ψηφιακό εξοπλισμό που να καλύπτει τις ανάγκες αυτές.

Ειδικότερα, ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην εκπαίδευση προσφέρει ένα μακροπρόθεσμο στρατηγικό όραμα για υψηλής ποιότητας, χωρίς αποκλεισμούς ευρωπαϊκή ψηφιακή εκπαίδευση, αντιμετωπίζει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες της πανδημίας COVID-19, η οποία οδήγησε στην άνευ προηγουμένου χρήση της τεχνολογίας για σκοπούς εκπαίδευσης και κατάρτισης, επιδιώκει ισχυρότερη συνεργασία σε επίπεδο ΕΕ για την ψηφιακή εκπαίδευση, υπογραμμίζει τη σημασία της συνεργασίας σε όλους τους τομείς για την εισαγωγή της εκπαίδευσης στην ψηφιακή εποχή και παρουσιάζει ευκαιρίες, συμπεριλαμβανομένης της βελτιωμένης ποιότητας και ποσότητας διδασκαλίας σχετικά με τις ψηφιακές τεχνολογίες, για την υποστήριξη στην ψηφιοποίηση των διδακτικών μεθόδων και παιδαγωγικών προσεγγίσεων και την παροχή της υποδομής που απαιτείται για την συμπεριληπτική και ανθεκτική εξ αποστάσεως μάθηση.

Εικόνα2

Παράλληλα, όλες οι διεθνείς πολιτικές και πρωτοβουλίες για την ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης δεν παύει να συνοδεύονται και από προκλήσεις, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη διαμορφώνει πια ολόκληρες γενιές πολιτών με αυξημένα προσόντα αλλά και με δυσκολίες αφομοίωσης και καλλιέργειας κριτικής σκέψης. Η σημερινή γενιά πολιτών, θα πρέπει επομένως να προετοιμαστεί για να ζήσει σε έναν αυτοματοποιημένο κόσμο με ισότιμη πρόσβαση στα ψηφιακά μέσα και εργαλεία, αλλά και με προβλήματα, όπως η διάδοση ψευδών ειδήσεων, η παραβίαση της ιδιωτικότητας, η δυσκολία στην επαλήθευση πηγών και η απουσία κριτικής στάσης στο διαδίκτυο. Για αυτό και θεωρείται απαραίτητη η καλλιέργεια «ψηφιακής συνείδησης» ήδη από την προσχολική εκπαίδευση μέσω των αρχών της παιγνιώδους μάθησης και ενός προσαρμοσμένου τρόπου της εκπαιδευτικής ρομποτικής.

Στο 4ο Συμπόσιο “Το δέντρο της Logo εν Ελλάδι” με θέμα “Logo-like περιβάλλοντα και Εκπαίδευση STEM στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης”.
Το Σάββατο 22/2/2025 και την Κυριακή 23/2/2025 πραγματοποιήθηκε το 4ο Συμπόσιο “Το δέντρο της Logo εν Ελλάδι” με θέμα “Logo-like περιβάλλοντα και Εκπαίδευση STEM στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης”. Το 4ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συμπόσιο “Το Δέντρο της Logo εν Ελλάδι” οργανώνεται από το Εργαστήριο Πληροφορικής του ΠΤΔΕ του ΕΚΠΑ με τη χορηγία του STEM Education. Η προβληματική του Συμποσίου αφορά στην παιδαγωγική φιλοσοφία, στις μεθοδολογίες, στα προγραμματιστικά περιβάλλοντα και στις καλές πρακτικές σε εξελισσόμενα διαχρονικά από τα Logo-like στα Scratch-based προγραμματιστικά περιβάλλοντα βασισμένα σε οπτικό/block-based ή/και κειμενικό προγραμματισμό, στη σημερινή πολυ-πολιτισμική μάθηση και διδασκαλία.

Εικόνα4
Την Κυριακή 23.02.2025 η κα. Σμυρναίου Ζαχαρούλα, Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών και Αντιπρόεδρος του ΙΤΥΕ Διόφαντος συμμετείχε, ως προσκεκλημένη ομιλήτρια, με παρουσίαση με τίτλο «Κέντρα Καινοτομίας: Τα εκπαιδευτικά οικοσυστήματα που προάγουν τη δημιουργικότητα, τον προγραμματισμό και τη βαθύτερη κατανόηση των τεχνολογικών εννοιών και εννοιών STEM». Κεντρικό θέμα της ομιλίας αποτελούσε η σύνδεση των Κέντρων Καινοτομίας αφενός με την ευρωπαϊκή στρατηγική για την τεχνητή νοημοσύνη και τις ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση και αφετέρου με τους ευρωπαϊκούς και εθνικούς στόχους για την ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης.

Εικόνα3
Σε μια εποχή, όμως, που κυριαρχούν και οι προκλήσεις στην εκπαιδευτική χρήση των ψηφιακών μέσων, τα Κέντρα Καινοτομίας προσφέρουν έναν ολιστικό σχεδιασμό όπου ο μαθητικός νους θα συμπορεύεται με τον ψηφιακό νου, και ο μαθητής θα μπορεί να αποκτήσει εκείνες τις δεξιότητες που θα του επιτρέψουν να ξεχωρίζει με κριτική σκέψη τα Deepfakes, να αντιμετωπίζει την παραπληροφόρηση, να αξιοποιεί δημιουργικά και κριτικά το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT), να δημιουργεί μέσω της Εκτεταμένης Πραγματικότητας XR(AR/VR) και να ενσωματώνει στην διαδικασία μάθησης τις ψηφιακές και αναλογικές συσκευές. Μέσα από το ερευνητικό αυτό πρόγραμμα, οι μαθητές θα μπορούν να εμβαθύνουν στην χρήση εργαλείων μέσω της ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού και να δημιουργούν με βάση τις αρχές της Καινοτομίας στην Εκπαίδευση (Innovative Pedagogy), οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να επιμορφώνονται μέσω των εκπαιδευτικών και συνεργατικών πλατφορμών, δεξιότητες όπως η αδρή κινητικότητα θα καλλιεργούνται ευκολότερα, νέα επαγγέλματα και career paths θα αναδειχθούν και νέα αντικείμενα, όπως εφαρμογές για την Ειδική Αγωγή, την εκμάθηση ξένων γλωσσών και τα e-sports θα σχεδιαστούν.

Εικόνα5
Λινκ Συμποσίου: https://www.logotreegr.net/4o-%CF%83%CF%85%CE%BC%CF%80%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%BF

Ομόφωνη απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης του ΕΚΠΑ

Ομόφωνη απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης του ΕΚΠΑ

 ΑΛΜΑΤΑ ΠΡΟΟΔΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ: Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ Στον απόηχο των σημαντικών επιτυχιών που επιτεύχθηκαν χάρη στην καθημερινή και συλλογική προσπάθεια όλων των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας, το Συμβούλιο Διοίκησης ομόφωνα διαπιστώνει ότι το τελευταίο διάστημα παρατηρείται οργανωμένη προσπάθεια απαξίωσης του έργου του Πανεπιστημίου, η οποία βασίζεται σε ανυπόστατα και παραπλανητικά δημοσιεύματα που διακινούνται […]

19-22 Ιουνίου 2025: Το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΕΚΠΑ στο Evia Film Project.

19-22 Ιουνίου 2025: Το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΕΚΠΑ στο Evia Film Project.

Οι φοιτητές του Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΕΚΠΑ παρακολούθησαν για μία ακόμη χρονιά τα masterclasses και τις δράσεις στο πλαίσιο του Evia Film Project. 19/6/2025: Στο πλαίσιο της δράσης PREP THE FUTURE, οι φοιτητές είχαν κυκλικές ταχείες συναντήσεις (speed meetings) με επαγγελματίες στον χώρο του κινηματογράφου : Marcella Jelic | Sales & Acquisitions, […]

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ, τη Real News και τον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ, τη Real News και τον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και τις οικονομικές επιπτώσεις τους αλλά και τις πολιτικές για την αύξηση των επενδύσεων στην Ελλάδα εξετάζει σε τρία άρθρα του ο Ομότιμος καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. Ιράν:Οι αντιδράσεις, τα σενάρια και ο κίνδυνος εκτίναξης των τιμών πετρελαίου (άρθρο στον Οικονομικό Ταχυδρόμο, ot.gr) Ιράν: Οι αντιδράσεις, τα σενάρια και ο […]

Alpha TV: Στα 100 καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου το ΕΚΠΑ

Alpha TV: Στα 100 καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου το ΕΚΠΑ

Πρυτάνεις και αντιπρυτάνεις από 54 πανεπιστήμια της Ευρώπης συναντήθηκαν στο ιστορικό κεντρικό κτήριο του Πανεπιστημίου Αθηνών, για να συμμετάσχουν, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην 35η γενική συνέλευση Πανεπιστημίων των Πρωτευουσών της Ευρώπης. Την ίδια ώρα, το Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναδείχθηκε και πάλι μεταξύ των 100 καλύτερων πανεπιστημίων του κόσμου. Να ακούσουμε τι δήλωσε ο Πρύτανης […]

Φιλοσοφική Σχολή: Τελετή αποφοίτησης φοιτητών/φοιτητριών του Πανεπιστημίου Ξένων Γλωσσών της Γκουανγκντόνγκ της Λ.Δ. της Κίνας

Φιλοσοφική Σχολή: Τελετή αποφοίτησης φοιτητών/φοιτητριών του Πανεπιστημίου Ξένων Γλωσσών της Γκουανγκντόνγκ της Λ.Δ. της Κίνας

Την Πέμπτη 5 Ιουνίου, στην Κοσμητεία της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ πραγματοποιήθηκε η τελετή αποφοίτησης των προπτυχιακών φοιτητών/φοιτητριών του Πανεπιστημίου Ξένων Γλωσσών της Γκουανγκντόνγκ της Λ.Δ. της Κίνας, οι οποίοι/οποίες φοίτησαν στη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025, σύμφωνα με τη γενική διμερή συμφωνία συνεργασίας, αλλά και τα ειδικά προγράμματα φοίτησης αλλοδαπών […]

Ανακοίνωση: Απάντηση του Αντιπρύτανη Οικονομικών σε παραπλανητικό και συκοφαντικό δημοσίευμα ιστοσελίδας

Ανακοίνωση: Απάντηση του Αντιπρύτανη Οικονομικών σε παραπλανητικό και συκοφαντικό δημοσίευμα ιστοσελίδας

Η Διοίκηση και οι Υπηρεσίες του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών διαχειρίζονται τα οικονομικά του Ιδρύματος με υπευθυνότητα, συνέπεια και πλήρη συμμόρφωση προς το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Κάθε οικονομική απόφαση λαμβάνεται βάσει τεκμηριωμένης αξιολόγησης, και εντάσσεται στο συνολικό Στρατηγικό Σχέδιο του Ιδρύματος που αποσκοπεί στην προώθηση της αποστολής του Πανεπιστημίου, […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο