Στο πλαίσιο του CIVIS TF: Civic Engagement (WP3) με συντονίστρια εκ μέρους του ΕΚΠΑ την Καθηγήτρια Φιλία Ίσαρη (Τμήμα Ψυχολογίας) ολοκληρώθηκε με επιτυχία διήμερη συνάντηση για το πρόγραμμα «Exploring refugee families’ identities through the technique of identity texts” με επιστημονικά υπεύθυνες την Ομότιμη Καθηγήτρια Θάλεια Δραγώνα (Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία) και την Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μαρία Ιακώβου (Τμήμα Φιλολογίας). Η συνάντηση υλοποιήθηκε στους χώρους του Διδασκαλείου της Ελληνικής Γλώσσας του ΕΚΠΑ, 16-17 Σεπτεμβρίου 2022.
Το πρόγραμμα του ΕΚΠΑ με τίτλο «Διερευνώντας τις ταυτότητες των οικογενειών προσφύγων μέσα από την τεχνική των ‘κειμένων ταυτότητας’» βραβεύτηκε τον Ιούνιο του 2022 από το CIVIS ως μία από τις καλύτερες πρωτοβουλίες που έχουν πραγματοποιηθεί από τα Πανεπιστήμια της Συμμαχίας στο πλαίσιο ακαδημαϊκών δράσεων οι οποίες έχουν ως σημείο αναφοράς τους και εμπλέκουν τον πολίτη στην κατηγορία «Εκπαίδευση».
Στόχος του σεμιναρίου ήταν η παρουσίαση της συγκεκριμένης παιδαγωγικής τεχνικής, που συνδυάζει την εκμάθηση δεύτερης γλώσσας με τη διαπραγμάτευση των ταυτοτήτων τόσο σε ενήλικες όσο και σε μαθητές και μαθήτριες σχολικής ηλικίας, στο πλαίσιο ερευνητικών προγραμμάτων εκπαιδευτικής παρέμβασης σε πληθυσμούς με προσφυγικό υπόβαθρο. Το αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ των Τμημάτων Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Φιλολογίας, και Αγγλικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας παρουσίασε η ομάδα μελών ΔΕΠ του ΕΚΠΑ (Θάλεια Δραγώνα, Μαρία Ιακώβου, Ευδοκία Καραβά και Μπέσσυ Μητσικοπούλου) μαζί με διδάκτορες/ υποψήφιες διδάκτορες (Όλγα Δήμα, Τατιάνα Κατσίνα, Βάσω Οικονομίδη και Αργυρώ Σουλτάνη). Τη σύνθεση μεταξύ θεωρίας και παραδειγμάτων από εκπαιδευτικές παρεμβάσεις συζήτησε η ομάδα του ΕΚΠΑ με εκπροσώπους από τα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια Sapienza Università di Roma, Universidad Autonoma de Madrid και Universität Tübingen.