Νέα & Ανακοινώσεις

Η Δράση «Παιδικό Πανεπιστήμιο 2023»

Η Δράση «Παιδικό Πανεπιστήμιο 2023»

 Ένα Παράδειγμα Συνέργειας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και του Κέντρου Καινοτομίας της Περιφέρειας Αττικής (ΚΕ.Κ.Π.Α).

Σμυρναίου Ζαχαρούλα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Ερευνήτρια του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Φιλοσοφική Σχολή (http://www.eds.uoa.gr/), Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, zsmyrnaiou@eds.uoa.gr.

Η Δράση «Παιδικό Πανεπιστήμιο 2023» διοργανώθηκε από την Περιφέρεια Αττικής και συγκεκριμένα από το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης Αττικής και εντάσσεται στην Πράξη «Κέντρο Καινοτομίας Περιφέρειας Αττικής (ΚΕ.Κ.Π.Α.)» με κωδικό ΟΠΣ 5030984 του Ε.Π. «ΑΤΤΙΚΗ 2014-2020»- Άξονας προτεραιότητας 01: Ενίσχυση της Έρευνας, της Τεχνολογικής Ανάπτυξης και της Καινοτομίας – που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης).

Η Δράση αφορούσε στη διεξαγωγή μαθημάτων με τη μορφή διαλέξεων, σεμιναρίων και εργαστηρίων στους χώρους Φορέων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Ερευνητικών Ιδρυμάτων της Περιφέρειας Αττικής. Το Πρόγραμμα-1 (Π1) απευθυνόταν σε μαθητές/τριες των Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού και  το Πρόγραμμα-2 (Π2) σε μαθητές/τριες του Γυμνασίου. Σκοπός της Δράσης «Παιδικό Πανεπιστήμιο 2023» ήταν η επαφή των μαθητών/τριών με τις Επιστήμες, την Έρευνα και την Καινοτομία στους κατεξοχήν χώρους που αυτές αναπτύσσονται και διδάσκονται, όπως είναι τα Ακαδημαϊκά και τα Ερευνητικά Ιδρύματα της Περιφέρειας Αττικής, ώστε οι μαθητές να έχουν την ευκαιρία:

•           να βιώσουν την καθημερινότητα ενός φοιτητή καθώς θα τους δοθεί πρόγραμμα παρακολούθησης μαθημάτων, ταυτότητα «φοιτητή» και βεβαίωση παρακολούθησης, συμμετοχή σε τελετή αποφοίτησης, μετά το πέρας της Δράσης.

•           να γνωρίσουν από κοντά τις Επιστήμες και την Έρευνα.

•           να ικανοποιήσουν την περιέργειά τους και να δοκιμάσουν την δημιουργικότητά τους.

•           να αποκτήσουν ερεθίσματα για  το πώς η εφαρμογή των Επιστημών και της Έρευνας προάγει την ανάπτυξη της τεχνολογίας, των πρακτικών λύσεων και της καινοτομίας.

•           να έρθουν σε προσωπική επαφή με Ερευνητές, Ακαδημαϊκούς και φοιτητές ώστε να κατανοήσουν τι συνεπάγεται το φιλόξενο, προσβάσιμο και συναρπαστικό περιβάλλον των Ιδρυμάτων.

•           να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και να τονώσουν τις φιλοδοξίες τους για το μέλλον.

Στη Δράση αυτή οι μαθητές/τριες Δημοτικών Σχολείων και Γυμνασίων της Περιφέρειας Αττικής είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τις Επιστήμες και την Έρευνα, να ικανοποιήσουν την περιέργειά τους και να κατανοήσουν πώς η εφαρμογή των Επιστημών και της Έρευνας οδηγεί σε τεχνολογία, πρακτικές λύσεις και καινοτομία. Οι μαθητές/τριες ήρθαν σε προσωπική επαφή με φοιτητές, Ερευνητές και Καθηγητές και επιπλέον βίωσαν την καθημερινότητα ενός «φοιτητή».

Σημαντικός αρωγός και από τους πρώτους συν-διοργανωτές και αναδόχους αυτού του καινοτόμου προγράμματος είναι η Φιλοσοφική Σχολή και το Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών.  Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συμμετείχε στην Δράση «Παιδικό Πανεπιστήμιο 2023» με τρεις θεματικές ενότητες:

  1. ΘΕ.1 – Ρώτα έναν Επιστήμονα: Η θεματική ενότητα «Ρώτα έναν επιστήμονα» ταξίδεψε τους μαθητές/τριες στον συναρπαστικό κόσμο της επιστήμης, αλλά και των μεθόδων που χρησιμοποιούν οι επιστήμονες. Σε αυτή την θεματική ενότητα μέσα από πολλούς και διαφορετικούς τύπους δραστηριοτήτων δόθηκε στους μαθητές/τριες η δυνατότητα απόκτησης επιστημονικών γνώσεων, καλλιέργειας δεξιοτήτων και διαμόρφωσης στάσεων.
  2. ΘΕ.6 – Σε ρόλο Πυρηνικού Επιστήμονα: Μέσω αυτής της θεματικής ενότητας οι μαθητές/τριες ήρθαν σε επαφή με τις σύγχρονες έννοιες της Πυρηνικής Φυσικής και τα σύγχρονα επιτεύγματα σε αυτόν τον τομέα. Ερωτήματα όπως «πώς ξέρουμε ότι τα άτομα διαθέτουν ατομικό πυρήνα;, άραγε πόση ενέργεια θα απελευθερωνόταν αν μπορούσε να διασπαστεί ένας πυρήνας; κτλ.» κινητοποίησαν τους μαθητές/τριες  και μέσα από πειραματικές δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος διένυσαν ιστορικά τις μεγάλες περιόδους ανακαλύψεων της πυρηνικής φυσικής, φτάνοντας στις σημερινές ανακαλύψεις.
  3. ΘΕ.8 – Όταν η Έρευνα σε οδηγεί στον κόσμο της Νομικής; Η διδασκαλία των μαθητών/τριών σχετικά με ζητήματα της Νομικής Επιστήμης δεν αφορά μόνο την διεξαγωγή ενός μαθήματος, αλλά και την καλλιέργεια των μαθητών/τριών σε υπεύθυνους πολίτες, αρχή η οποία απαιτείται και από το ευρωπαϊκό πλαίσιο, σύμφωνα με τις αρχές της Υπεύθυνης Έρευνας και Καινοτομίας (Smyrnaiou et al.2017), πώς δηλαδή να γίνουν ενσυνείδητα και παραγωγικά μέλη της σύγχρονης κοινωνίας. Η επαφή τους, λοιπόν, με το γνωστικό αντικείμενο της Νομικής και η ενασχόλησή τους με ζητήματα δικανικού λόγου, νόμων, δικαστικών αποφάσεων, και εν γένει πολιτικών ζητημάτων αποτελεί σημαντικό στοιχείο της ανάδειξης σύγχρονων δεξιοτήτων, όπως η κριτική σκέψη αλλά και της καλλιέργειας συνειδητοποιημένων πολιτών.

Επιστημονική Υπεύθυνη της Δράσης από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Σμυρναίου Ζαχαρούλα, η οποία συντονίζει την ερευνητική ομάδα με τους/τις ερευνητές Γεωργακοπούλου Ελένη, Αργύρη Παναγιώτα, Πανταζοπούλου Ευσταθία, Ασημακόπουλος Ζώης, Χανιωτάκης Μανώλης, Σπανού Κατερίνα, Κροτσέτη Λαμπρινή και Κλη Ελένη, ενώ τη Νομική Υποστήριξη της Θεματικής Ενότητας «ΘΕ.8 – Όταν η Έρευνα σε οδηγεί στον κόσμο της Νομικής» είχε ο Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω Μαυρέας Ορέστης.

Η ερευνητική ομάδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών σχεδίασε και υλοποίησε τον επιστημονικό σχεδιασμό του εκπαιδευτικού, επιμορφωτικού υλικού, εκπόνησε τα μαθήματα σύμφωνα με τον Πρόγραμμα Σπουδών της Δράσης και παράλληλα εκπονεί δυο έρευνες με στόχο την μελέτη της συσχέτισης ανάμεσα στη συμμετοχή των μαθητών/τριών σε καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα με τις θεωρίες κινήτρων, τις γνώσεις, τις στάσεις και τις δεξιότητες που καλλιεργούν οι μαθητές/τριες και την επαφή τους με την επιστήμη και τον ρόλο του φύλου στην εμπλοκή και κινητοποίηση των μαθητών/τριών σε θέματα Επιστήμης και στην επιλογή επιστημονικής καριέρας.

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών και η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Σμυρναίου Ζαχαρούλα συνέβαλε στη Δράση, με τις εφαρμογές των Σύγχρονων Θεωριών Μάθησης, με την δημιουργία θεωρητικών παιδαγωγικών πλαισίων, με την εισαγωγή καινοτόμων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, τη δημιουργία πρωτότυπου εκπαιδευτικού υλικού και την δημιουργική διασύνδεση διαφορετικών τρόπων και μεθόδων οικοδόμησης της γνώσης από τον/την μαθητή/τρια. Οι μαθητές/τριες διαπραγματεύτηκαν σύγχρονες έννοιες των γνωστικών αντικειμένων που διδάσκονται  ή ήρθαν σε επαφή με γνωστικά αντικείμενα εκτός Προγραμμάτων Σπουδών, τα οποία αναδεικνύουν τον σύγχρονο προβληματισμό τους. Αυτή η επικαιροποίηση της γνώσης είναι κρίσιμη, όχι μόνο γιατί οι επιστημονικές εξελίξεις προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς, αλλά και γιατί η επιστήμη μπορεί να τεθεί στην υπηρεσία της κοινωνίας. Έτσι, η Επιστήμη με και για την Κοινωνία αποτελεί ένα όραμα με ευρωπαϊκό σχεδιασμό που γίνεται πράξη και από τη Φιλοσοφική Σχολή, συνδέοντας δημιουργικά το σχολείο με την κοινωνία και προσφέροντας γέφυρες για την εφαρμογή της γνώσης στην επίλυση κοινωνικών ζητημάτων και στην συγκρότηση της ταυτότητας του ενεργού πολίτη.

Ιστοσελίδα Δράσης: https://kidsuniversity.innovationattica.gr/page/paidiko-panepistimio

https://www.patt.gov.gr/6-%ce%b5%ce%bd%ce%b7%ce%bc%ce%b5%cf%81%cf%89%cf%83%ce%b7/6-1-%ce%b5%ce%bd%ce%b7%ce%bc%ce%b5%cf%81%cf%89%cf%83%ce%b7-%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%b5%ce%af%ce%bf-%cf%84%cf%8d%cf%80%ce%bf%cf%85/dt-perifereiaw-attikhw/%cf%84%ce%bf-%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%b9%ce%ba%cf%8c-%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%ae%ce%bc%ce%b9%ce%bf-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%8c%ce%bb%ce%bf%cf%85%cf%82-%cf%84/ https://www.facebook.com/100005063892255/posts/pfbid033ZEqANaKG6uV3N2cvVgft6UEqBYAWDVugT2N33q4GGKiV3CcAFFQEtgvfUckpkYil/?_rdc=1&_rdr

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Π.Ε. Πετράκη στη ραδιοφωνική εκπομπή του ΣΚΑΙ «Ιστορίες με Δράκου»

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή του ΕΚΠΑ, Π.Ε. Πετράκη στη ραδιοφωνική εκπομπή του ΣΚΑΙ «Ιστορίες με Δράκου»

Ο ομότιμος καθηγητής Οικονομικών ΤΟΥ εκπα Π. Ε. Πετράκης ήταν προσκεκλημένος στην εκπομπή «Ιστορίες με Δράκου» με την Κατερίνα Δράκου (1/12/2025). Μεταξύ άλλων, συζήτησε για την τοποθέτηση του πρωθυπουργού σχετικά με την οικονομία της χώρας, την περίοδο των μνημονίων και τις συνέπειές τους, τους ρυθμούς ανάπτυξης στο μέλλον και την οικονομική πραγματικότητά μας, τη μελέτη του LSΕ, […]

«F.A.T. Laboratories» – In vitro, in vivo, in silico προσεγγίσεις για την ανάπτυξη φαρμάκων, γενοσήμων και υπεργενοσήμων

«F.A.T. Laboratories» – In vitro, in vivo, in silico προσεγγίσεις για την ανάπτυξη φαρμάκων, γενοσήμων και υπεργενοσήμων

Η Μονάδα Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ανακοινώνει την ίδρυση του νέου τεχνοβλαστού με την επωνυμία «Finite Absorption Time (F.A.T.) Laboratories», μια καινοτόμο εταιρεία που προσφέρει εξειδικευμένες φαρμακοκινητικές υπηρεσίες, βασισμένες στην πρωτοποριακή μεθοδολογία F.A.T. Η επιχειρηματική ομάδα της F.A.T. Laboratories αποτελείται από τον Ομότιμο Καθηγητή του Τμήματος Φαρμακευτικής, Παναγιώτη Μαχαίρα αλλά και μέλη του ΕΚΠΑ από τα Τμήματα Φαρμακευτικής, Ιατρικής […]

Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Ελπιδοφόρου με τις Πρυτανικές Αρχές του ΕΚΠΑ

Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Ελπιδοφόρου με τις Πρυτανικές Αρχές του ΕΚΠΑ

Επίσκεψη στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών πραγματοποίησε ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος. Κατά τη συνάντησή του με τον Πρύτανη καθηγητή Γεράσιμο Σιάσο, τον Αντιπρύτανη καθηγητή Χρήστο Καραγιάννη και τον Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής καθηγητή Εμμανουήλ Καραγεωργούδη, συζητήθηκαν ζητήματα που αφορούν την περαιτέρω ανάπτυξη και διεθνοποίηση του Πανεπιστημίου, καθώς και θέματα που σχετίζονται με το […]

Αναστολή εκπαιδευτικής διαδικασίας Σχολών και Τμημάτων

Αναστολή εκπαιδευτικής διαδικασίας Σχολών και Τμημάτων

Λόγω των έκτακτων καιρικών συνθηκών, η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία όλων των Σχολών και των Τμημάτων του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, αναστέλλεται αύριο, Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025. Από το Γραφείο Πρύτανη Καθηγητή Γεράσιμου Σιάσου

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: Εκδήλωση για την υποστήριξη Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: Εκδήλωση για την υποστήριξη Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025 η εκδήλωση της Επιτροπής Ισότιμης Πρόσβασης ΑμεΑ και ΑμεΕΕΑ καθώς και της Μονάδας Προσβασιμότητας του ΕΚΠΑ, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, με τίτλο «Υποστήριξη Φοιτητριών/Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητριών/Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο ΕΚΠΑ». Η εκδήλωση μεταδόθηκε ζωντανά μέσω διαδικτύου, συγκεντρώνοντας το […]

Ξεκίνησε το πρώτο Πρόγραμμα στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση του αυτοτραυματισμού στους νέους με την υποστήριξη της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Ξεκίνησε το πρώτο Πρόγραμμα στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση του αυτοτραυματισμού στους νέους με την υποστήριξη της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Η επίσημη παρουσίαση της Εθνικής Δράσης για την Προαγωγή Υγείας Παιδιού και Οικογένειας παρουσιάστηκε τη Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου, σε ειδική εκδήλωση στην Εθνική Πινακοθήκη. Η Δράση περιλαμβάνει διαφορετικούς πυλώνες, ανάλογα με την ηλικία και το αναπτυξιακό στάδιο των παιδιών, καθώς και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Ο Δεύτερος Πυλώνας της Εθνικής Δράσης για την Υγεία του Παιδιού […]

«F.A.T. Laboratories» – In vitro, in vivo, in silico προσεγγίσεις για την ανάπτυξη φαρμάκων, γενοσήμων και υπεργενοσήμων

«F.A.T. Laboratories» – In vitro, in vivo, in silico προσεγγίσεις για την ανάπτυξη φαρμάκων, γενοσήμων και υπεργενοσήμων

Η Μονάδα Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ανακοινώνει την ίδρυση του νέου τεχνοβλαστού με την επωνυμία «Finite Absorption Time (F.A.T.) Laboratories», μια καινοτόμο εταιρεία που προσφέρει εξειδικευμένες φαρμακοκινητικές υπηρεσίες, βασισμένες στην πρωτοποριακή μεθοδολογία F.A.T. Η επιχειρηματική ομάδα της F.A.T. Laboratories αποτελείται από τον Ομότιμο Καθηγητή του Τμήματος Φαρμακευτικής, Παναγιώτη Μαχαίρα αλλά και μέλη του ΕΚΠΑ από τα Τμήματα Φαρμακευτικής, Ιατρικής […]

Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Ελπιδοφόρου με τις Πρυτανικές Αρχές του ΕΚΠΑ

Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Ελπιδοφόρου με τις Πρυτανικές Αρχές του ΕΚΠΑ

Επίσκεψη στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών πραγματοποίησε ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος. Κατά τη συνάντησή του με τον Πρύτανη καθηγητή Γεράσιμο Σιάσο, τον Αντιπρύτανη καθηγητή Χρήστο Καραγιάννη και τον Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής καθηγητή Εμμανουήλ Καραγεωργούδη, συζητήθηκαν ζητήματα που αφορούν την περαιτέρω ανάπτυξη και διεθνοποίηση του Πανεπιστημίου, καθώς και θέματα που σχετίζονται με το […]

Αναστολή εκπαιδευτικής διαδικασίας Σχολών και Τμημάτων

Αναστολή εκπαιδευτικής διαδικασίας Σχολών και Τμημάτων

Λόγω των έκτακτων καιρικών συνθηκών, η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία όλων των Σχολών και των Τμημάτων του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, αναστέλλεται αύριο, Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025. Από το Γραφείο Πρύτανη Καθηγητή Γεράσιμου Σιάσου

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: Εκδήλωση για την υποστήριξη Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: Εκδήλωση για την υποστήριξη Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025 η εκδήλωση της Επιτροπής Ισότιμης Πρόσβασης ΑμεΑ και ΑμεΕΕΑ καθώς και της Μονάδας Προσβασιμότητας του ΕΚΠΑ, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, με τίτλο «Υποστήριξη Φοιτητριών/Φοιτητών με Αναπηρία και Φοιτητριών/Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο ΕΚΠΑ». Η εκδήλωση μεταδόθηκε ζωντανά μέσω διαδικτύου, συγκεντρώνοντας το […]

Ξεκίνησε το πρώτο Πρόγραμμα στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση του αυτοτραυματισμού στους νέους με την υποστήριξη της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Ξεκίνησε το πρώτο Πρόγραμμα στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση του αυτοτραυματισμού στους νέους με την υποστήριξη της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Η επίσημη παρουσίαση της Εθνικής Δράσης για την Προαγωγή Υγείας Παιδιού και Οικογένειας παρουσιάστηκε τη Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου, σε ειδική εκδήλωση στην Εθνική Πινακοθήκη. Η Δράση περιλαμβάνει διαφορετικούς πυλώνες, ανάλογα με την ηλικία και το αναπτυξιακό στάδιο των παιδιών, καθώς και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Ο Δεύτερος Πυλώνας της Εθνικής Δράσης για την Υγεία του Παιδιού […]

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιάτρων του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με την  UNICEF το οποίο υλοποιεί το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιάτρων του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με την UNICEF το οποίο υλοποιεί το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Παιδίατροι καλούνται να συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιάτρων του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με τη UNICEF, που υλοποιείται από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με στόχο την ενίσχυση του ρόλου των Παιδιάτρων στην έγκαιρη ανίχνευση και υποστήριξη των αναπτυξιακών και άλλων ψυχικών διαταραχών των παιδιών και των γονέων/φροντιστών τους. Το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο […]

Ψηφιακή Τέχνη της Christiane Paul | Η Ελληνική Έκδοση

Ψηφιακή Τέχνη της Christiane Paul | Η Ελληνική Έκδοση

Η Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΕΚΠΑ Αγγελική Πούλου υπογράφει την επιστημονική επιμέλεια και συνυπογράφει τη μετάφραση της ελληνικής έκδοσης του εμβληματικού βιβλίου της Christiane Paul, Ψηφιακή Τέχνη. Το βιβλίο αποτελεί μέρος της διάσημης σειράς World of Art του βρετανικού εκδοτικού οίκου Thames & Hudson. Η Ψηφιακή Τέχνη της Christiane Paul φωτίζει την εξέλιξη και τη δυναμική της ψηφιακής […]

Διεθνής Ημέρα Τραπεζών

Διεθνής Ημέρα Τραπεζών

Η 4η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών με ψήφισμά της το 2019 ως Διεθνής Ημέρα Τραπεζών. Τα Ηνωμένα Έθνη αναγνωρίζουν με αυτό τον τρόπο τον κομβικό ρόλο του τραπεζικού συστήματος και ιδιαίτερα των πολυμερών, διεθνών και εθνικών αναπτυξιακών τραπεζών στη χρηματοδότηση της βιώσιμης ανάπτυξης όπως αυτή αποτυπώνεται στους Στόχους Βιώσιμης […]

Εκδημία του τέως αν. Καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, Στέλιου Λυδάκη

Εκδημία του τέως αν. Καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, Στέλιου Λυδάκη

* Γράφει ο Δημήτρης Παυλόπουλος, Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ. Στις 25 Νοεμβρίου έφυγε από τη ζωή ο ιστορικός της Τέχνης, τέως αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ, επίτιμος διευθυντής του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών, Στέλιος […]

Παγκόσμια Ημέρα Εδάφους 2025, 5 Δεκεμβρίου: Το έδαφος αποτελεί έναν από τους πιο κρίσιμους, αλλά και πλέον υποβαθμισμένους φυσικούς πόρους της Γης

Παγκόσμια Ημέρα Εδάφους 2025, 5 Δεκεμβρίου: Το έδαφος αποτελεί έναν από τους πιο κρίσιμους, αλλά και πλέον υποβαθμισμένους φυσικούς πόρους της Γης

Η Παγκόσμια Ημέρα Εδάφους μάς υπενθυμίζει ότι το έδαφος αποτελεί έναν από τους πιο κρίσιμους, αλλά και πλέον υποβαθμισμένους φυσικούς πόρους της Γης. Το έδαφος είναι το λεπτό «δέρμα» του πλανήτη, προϊόν μιας εξαιρετικά αργής αλληλεπίδρασης γεωλογικών, κλιματικών, βιολογικών και ανθρωπογενών διεργασιών. Για τον σχηματισμό ενός μόνο εκατοστού εδάφους απαιτούνται αιώνες έως και χιλιετίες, ανάλογα […]

Δημοσιεύτηκε ο 15ος Τόμος, τεύχος 3-4 (2025), του Διεθνούς Περιοδικού International Sports Law Review PANDEKTIS

Δημοσιεύτηκε ο 15ος Τόμος, τεύχος 3-4 (2025), του Διεθνούς Περιοδικού International Sports Law Review PANDEKTIS

Ο Πανδέκτης είναι επιστημονικό όργανο της Διεθνούς Ενώσεως Αθλητικού Δικαίου (IASL) και είναι οι καταχωρημένο σε αναγνωρισμένες μεγάλες βάσεις δεδομένων όπως το Sport Discus από το 1997 . Στο τεύχος αυτό συμπεριλαμβάνονται εργασίες του 26ου  Διεθνούς Συνεδρίου Αθλητικού Δικαίου που έλαβε χώρα στην Αθήνα 13 Δεκεμβρίου 2024 στο Αμφιθέατρο του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών […]

Ψηφιακή Τέχνη της Christiane Paul | Η Ελληνική Έκδοση

Ψηφιακή Τέχνη της Christiane Paul | Η Ελληνική Έκδοση

Η Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΕΚΠΑ Αγγελική Πούλου υπογράφει την επιστημονική επιμέλεια και συνυπογράφει τη μετάφραση της ελληνικής έκδοσης του εμβληματικού βιβλίου της Christiane Paul, Ψηφιακή Τέχνη. Το βιβλίο αποτελεί μέρος της διάσημης σειράς World of Art του βρετανικού εκδοτικού οίκου Thames & Hudson. Η Ψηφιακή Τέχνη της Christiane Paul φωτίζει την εξέλιξη και τη δυναμική της ψηφιακής […]

Διεθνής Ημέρα Τραπεζών

Διεθνής Ημέρα Τραπεζών

Η 4η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών με ψήφισμά της το 2019 ως Διεθνής Ημέρα Τραπεζών. Τα Ηνωμένα Έθνη αναγνωρίζουν με αυτό τον τρόπο τον κομβικό ρόλο του τραπεζικού συστήματος και ιδιαίτερα των πολυμερών, διεθνών και εθνικών αναπτυξιακών τραπεζών στη χρηματοδότηση της βιώσιμης ανάπτυξης όπως αυτή αποτυπώνεται στους Στόχους Βιώσιμης […]

Εκδημία του τέως αν. Καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, Στέλιου Λυδάκη

Εκδημία του τέως αν. Καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, Στέλιου Λυδάκη

* Γράφει ο Δημήτρης Παυλόπουλος, Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ. Στις 25 Νοεμβρίου έφυγε από τη ζωή ο ιστορικός της Τέχνης, τέως αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ, επίτιμος διευθυντής του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών, Στέλιος […]

Παγκόσμια Ημέρα Εδάφους 2025, 5 Δεκεμβρίου: Το έδαφος αποτελεί έναν από τους πιο κρίσιμους, αλλά και πλέον υποβαθμισμένους φυσικούς πόρους της Γης

Παγκόσμια Ημέρα Εδάφους 2025, 5 Δεκεμβρίου: Το έδαφος αποτελεί έναν από τους πιο κρίσιμους, αλλά και πλέον υποβαθμισμένους φυσικούς πόρους της Γης

Η Παγκόσμια Ημέρα Εδάφους μάς υπενθυμίζει ότι το έδαφος αποτελεί έναν από τους πιο κρίσιμους, αλλά και πλέον υποβαθμισμένους φυσικούς πόρους της Γης. Το έδαφος είναι το λεπτό «δέρμα» του πλανήτη, προϊόν μιας εξαιρετικά αργής αλληλεπίδρασης γεωλογικών, κλιματικών, βιολογικών και ανθρωπογενών διεργασιών. Για τον σχηματισμό ενός μόνο εκατοστού εδάφους απαιτούνται αιώνες έως και χιλιετίες, ανάλογα […]

Δημοσιεύτηκε ο 15ος Τόμος, τεύχος 3-4 (2025), του Διεθνούς Περιοδικού International Sports Law Review PANDEKTIS

Δημοσιεύτηκε ο 15ος Τόμος, τεύχος 3-4 (2025), του Διεθνούς Περιοδικού International Sports Law Review PANDEKTIS

Ο Πανδέκτης είναι επιστημονικό όργανο της Διεθνούς Ενώσεως Αθλητικού Δικαίου (IASL) και είναι οι καταχωρημένο σε αναγνωρισμένες μεγάλες βάσεις δεδομένων όπως το Sport Discus από το 1997 . Στο τεύχος αυτό συμπεριλαμβάνονται εργασίες του 26ου  Διεθνούς Συνεδρίου Αθλητικού Δικαίου που έλαβε χώρα στην Αθήνα 13 Δεκεμβρίου 2024 στο Αμφιθέατρο του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο