Νέα & Ανακοινώσεις

Η Δράση «Παιδικό Πανεπιστήμιο 2023»

Η Δράση «Παιδικό Πανεπιστήμιο 2023»

 Ένα Παράδειγμα Συνέργειας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και του Κέντρου Καινοτομίας της Περιφέρειας Αττικής (ΚΕ.Κ.Π.Α).

Σμυρναίου Ζαχαρούλα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Ερευνήτρια του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Φιλοσοφική Σχολή (http://www.eds.uoa.gr/), Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, zsmyrnaiou@eds.uoa.gr.

Η Δράση «Παιδικό Πανεπιστήμιο 2023» διοργανώθηκε από την Περιφέρεια Αττικής και συγκεκριμένα από το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης Αττικής και εντάσσεται στην Πράξη «Κέντρο Καινοτομίας Περιφέρειας Αττικής (ΚΕ.Κ.Π.Α.)» με κωδικό ΟΠΣ 5030984 του Ε.Π. «ΑΤΤΙΚΗ 2014-2020»- Άξονας προτεραιότητας 01: Ενίσχυση της Έρευνας, της Τεχνολογικής Ανάπτυξης και της Καινοτομίας – που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης).

Η Δράση αφορούσε στη διεξαγωγή μαθημάτων με τη μορφή διαλέξεων, σεμιναρίων και εργαστηρίων στους χώρους Φορέων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Ερευνητικών Ιδρυμάτων της Περιφέρειας Αττικής. Το Πρόγραμμα-1 (Π1) απευθυνόταν σε μαθητές/τριες των Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού και  το Πρόγραμμα-2 (Π2) σε μαθητές/τριες του Γυμνασίου. Σκοπός της Δράσης «Παιδικό Πανεπιστήμιο 2023» ήταν η επαφή των μαθητών/τριών με τις Επιστήμες, την Έρευνα και την Καινοτομία στους κατεξοχήν χώρους που αυτές αναπτύσσονται και διδάσκονται, όπως είναι τα Ακαδημαϊκά και τα Ερευνητικά Ιδρύματα της Περιφέρειας Αττικής, ώστε οι μαθητές να έχουν την ευκαιρία:

•           να βιώσουν την καθημερινότητα ενός φοιτητή καθώς θα τους δοθεί πρόγραμμα παρακολούθησης μαθημάτων, ταυτότητα «φοιτητή» και βεβαίωση παρακολούθησης, συμμετοχή σε τελετή αποφοίτησης, μετά το πέρας της Δράσης.

•           να γνωρίσουν από κοντά τις Επιστήμες και την Έρευνα.

•           να ικανοποιήσουν την περιέργειά τους και να δοκιμάσουν την δημιουργικότητά τους.

•           να αποκτήσουν ερεθίσματα για  το πώς η εφαρμογή των Επιστημών και της Έρευνας προάγει την ανάπτυξη της τεχνολογίας, των πρακτικών λύσεων και της καινοτομίας.

•           να έρθουν σε προσωπική επαφή με Ερευνητές, Ακαδημαϊκούς και φοιτητές ώστε να κατανοήσουν τι συνεπάγεται το φιλόξενο, προσβάσιμο και συναρπαστικό περιβάλλον των Ιδρυμάτων.

•           να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και να τονώσουν τις φιλοδοξίες τους για το μέλλον.

Στη Δράση αυτή οι μαθητές/τριες Δημοτικών Σχολείων και Γυμνασίων της Περιφέρειας Αττικής είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τις Επιστήμες και την Έρευνα, να ικανοποιήσουν την περιέργειά τους και να κατανοήσουν πώς η εφαρμογή των Επιστημών και της Έρευνας οδηγεί σε τεχνολογία, πρακτικές λύσεις και καινοτομία. Οι μαθητές/τριες ήρθαν σε προσωπική επαφή με φοιτητές, Ερευνητές και Καθηγητές και επιπλέον βίωσαν την καθημερινότητα ενός «φοιτητή».

Σημαντικός αρωγός και από τους πρώτους συν-διοργανωτές και αναδόχους αυτού του καινοτόμου προγράμματος είναι η Φιλοσοφική Σχολή και το Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών.  Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συμμετείχε στην Δράση «Παιδικό Πανεπιστήμιο 2023» με τρεις θεματικές ενότητες:

  1. ΘΕ.1 – Ρώτα έναν Επιστήμονα: Η θεματική ενότητα «Ρώτα έναν επιστήμονα» ταξίδεψε τους μαθητές/τριες στον συναρπαστικό κόσμο της επιστήμης, αλλά και των μεθόδων που χρησιμοποιούν οι επιστήμονες. Σε αυτή την θεματική ενότητα μέσα από πολλούς και διαφορετικούς τύπους δραστηριοτήτων δόθηκε στους μαθητές/τριες η δυνατότητα απόκτησης επιστημονικών γνώσεων, καλλιέργειας δεξιοτήτων και διαμόρφωσης στάσεων.
  2. ΘΕ.6 – Σε ρόλο Πυρηνικού Επιστήμονα: Μέσω αυτής της θεματικής ενότητας οι μαθητές/τριες ήρθαν σε επαφή με τις σύγχρονες έννοιες της Πυρηνικής Φυσικής και τα σύγχρονα επιτεύγματα σε αυτόν τον τομέα. Ερωτήματα όπως «πώς ξέρουμε ότι τα άτομα διαθέτουν ατομικό πυρήνα;, άραγε πόση ενέργεια θα απελευθερωνόταν αν μπορούσε να διασπαστεί ένας πυρήνας; κτλ.» κινητοποίησαν τους μαθητές/τριες  και μέσα από πειραματικές δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος διένυσαν ιστορικά τις μεγάλες περιόδους ανακαλύψεων της πυρηνικής φυσικής, φτάνοντας στις σημερινές ανακαλύψεις.
  3. ΘΕ.8 – Όταν η Έρευνα σε οδηγεί στον κόσμο της Νομικής; Η διδασκαλία των μαθητών/τριών σχετικά με ζητήματα της Νομικής Επιστήμης δεν αφορά μόνο την διεξαγωγή ενός μαθήματος, αλλά και την καλλιέργεια των μαθητών/τριών σε υπεύθυνους πολίτες, αρχή η οποία απαιτείται και από το ευρωπαϊκό πλαίσιο, σύμφωνα με τις αρχές της Υπεύθυνης Έρευνας και Καινοτομίας (Smyrnaiou et al.2017), πώς δηλαδή να γίνουν ενσυνείδητα και παραγωγικά μέλη της σύγχρονης κοινωνίας. Η επαφή τους, λοιπόν, με το γνωστικό αντικείμενο της Νομικής και η ενασχόλησή τους με ζητήματα δικανικού λόγου, νόμων, δικαστικών αποφάσεων, και εν γένει πολιτικών ζητημάτων αποτελεί σημαντικό στοιχείο της ανάδειξης σύγχρονων δεξιοτήτων, όπως η κριτική σκέψη αλλά και της καλλιέργειας συνειδητοποιημένων πολιτών.

Επιστημονική Υπεύθυνη της Δράσης από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Σμυρναίου Ζαχαρούλα, η οποία συντονίζει την ερευνητική ομάδα με τους/τις ερευνητές Γεωργακοπούλου Ελένη, Αργύρη Παναγιώτα, Πανταζοπούλου Ευσταθία, Ασημακόπουλος Ζώης, Χανιωτάκης Μανώλης, Σπανού Κατερίνα, Κροτσέτη Λαμπρινή και Κλη Ελένη, ενώ τη Νομική Υποστήριξη της Θεματικής Ενότητας «ΘΕ.8 – Όταν η Έρευνα σε οδηγεί στον κόσμο της Νομικής» είχε ο Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω Μαυρέας Ορέστης.

Η ερευνητική ομάδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών σχεδίασε και υλοποίησε τον επιστημονικό σχεδιασμό του εκπαιδευτικού, επιμορφωτικού υλικού, εκπόνησε τα μαθήματα σύμφωνα με τον Πρόγραμμα Σπουδών της Δράσης και παράλληλα εκπονεί δυο έρευνες με στόχο την μελέτη της συσχέτισης ανάμεσα στη συμμετοχή των μαθητών/τριών σε καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα με τις θεωρίες κινήτρων, τις γνώσεις, τις στάσεις και τις δεξιότητες που καλλιεργούν οι μαθητές/τριες και την επαφή τους με την επιστήμη και τον ρόλο του φύλου στην εμπλοκή και κινητοποίηση των μαθητών/τριών σε θέματα Επιστήμης και στην επιλογή επιστημονικής καριέρας.

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών και η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Σμυρναίου Ζαχαρούλα συνέβαλε στη Δράση, με τις εφαρμογές των Σύγχρονων Θεωριών Μάθησης, με την δημιουργία θεωρητικών παιδαγωγικών πλαισίων, με την εισαγωγή καινοτόμων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, τη δημιουργία πρωτότυπου εκπαιδευτικού υλικού και την δημιουργική διασύνδεση διαφορετικών τρόπων και μεθόδων οικοδόμησης της γνώσης από τον/την μαθητή/τρια. Οι μαθητές/τριες διαπραγματεύτηκαν σύγχρονες έννοιες των γνωστικών αντικειμένων που διδάσκονται  ή ήρθαν σε επαφή με γνωστικά αντικείμενα εκτός Προγραμμάτων Σπουδών, τα οποία αναδεικνύουν τον σύγχρονο προβληματισμό τους. Αυτή η επικαιροποίηση της γνώσης είναι κρίσιμη, όχι μόνο γιατί οι επιστημονικές εξελίξεις προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς, αλλά και γιατί η επιστήμη μπορεί να τεθεί στην υπηρεσία της κοινωνίας. Έτσι, η Επιστήμη με και για την Κοινωνία αποτελεί ένα όραμα με ευρωπαϊκό σχεδιασμό που γίνεται πράξη και από τη Φιλοσοφική Σχολή, συνδέοντας δημιουργικά το σχολείο με την κοινωνία και προσφέροντας γέφυρες για την εφαρμογή της γνώσης στην επίλυση κοινωνικών ζητημάτων και στην συγκρότηση της ταυτότητας του ενεργού πολίτη.

Ιστοσελίδα Δράσης: https://kidsuniversity.innovationattica.gr/page/paidiko-panepistimio

https://www.patt.gov.gr/6-%ce%b5%ce%bd%ce%b7%ce%bc%ce%b5%cf%81%cf%89%cf%83%ce%b7/6-1-%ce%b5%ce%bd%ce%b7%ce%bc%ce%b5%cf%81%cf%89%cf%83%ce%b7-%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%b5%ce%af%ce%bf-%cf%84%cf%8d%cf%80%ce%bf%cf%85/dt-perifereiaw-attikhw/%cf%84%ce%bf-%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%b9%ce%ba%cf%8c-%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%ae%ce%bc%ce%b9%ce%bf-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%8c%ce%bb%ce%bf%cf%85%cf%82-%cf%84/ https://www.facebook.com/100005063892255/posts/pfbid033ZEqANaKG6uV3N2cvVgft6UEqBYAWDVugT2N33q4GGKiV3CcAFFQEtgvfUckpkYil/?_rdc=1&_rdr

Βραβείο Καλύτερης Δημοσίευσης 2025 στο περιοδικό Intelligent and Converged Networks στον Γ. Αλεξανδρόπουλο

Βραβείο Καλύτερης Δημοσίευσης 2025 στο περιοδικό Intelligent and Converged Networks στον Γ. Αλεξανδρόπουλο

Ο Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Γεώργιος Αλεξανδρόπουλος έλαβε το Best Paper Award 2025 από το περιοδικό Intelligent and Converged Networks (https://www.sciopen.com/journal/2708-6240) για τη δημοσίευση: M. Jian, G. C. Alexandropoulos, E. Basar, C. Huang, R. Liu, Y. Liu, and C. Yuen, “Reconfigurable intelligent surfaces for wireless communications: Overview of hardware designs, channel models, and estimation […]

Νέο βιβλίο από τον καθηγητή του ΕΚΠΑ, Στέλιο Παπαθανασόπουλο και τον καθηγητή του IULM University, Andrea Miconi

Νέο βιβλίο από τον καθηγητή του ΕΚΠΑ, Στέλιο Παπαθανασόπουλο και τον καθηγητή του IULM University, Andrea Miconi

Το νέο βιβλίο με τίτλο “The European Media in the Platform Era: Realities and Tendencies”, σε επιμέλεια των καθηγητών Στέλιου Παπαθανασόπουλου και Andrea Miconi, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Springer, εξετάζει τις ριζικές αλλαγές που αναδιαμορφώνουν το ευρωπαϊκό τοπίο των μέσων ενημέρωσης, εντός ενός πλαισίου ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, πολιτικών μεταβολών και οικονομικών πιέσεων. Το έργο […]

Harvard και ΕΚΠΑ: Εντατικό Αγγλόφωνο Πρόγραμμα Σπουδών «CLINICAL EPIDEMIOLOGY: FROM THEORY TO APPLICATION»

Harvard και ΕΚΠΑ: Εντατικό Αγγλόφωνο Πρόγραμμα Σπουδών «CLINICAL EPIDEMIOLOGY: FROM THEORY TO APPLICATION»

Στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας των Πανεπιστημίων Harvard και ΕΚΠΑ, το οποίο αφορά τη συνεργασία των Τμημάτων Επιδημιολογίας του T.H. Chan School of Public Health και Ιατρικής Σχολής των δύο Πανεπιστημίων, ανακοινώνεται ότι για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026, το πρόγραμμα Εντατικού Αγγλόφωνου Προγράμματος Σπουδών με τίτλο «CLINICAL EPIDEMIOLOGY: FROM THEORY TO APPLICATION», το οποίο οδηγεί […]

Παράταση Β’ Κύκλου Αιτήσεων για το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα “MSc Internal Audit, Risk Management & Compliance” του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΕΚΠΑ

Παράταση Β’ Κύκλου Αιτήσεων για το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα “MSc Internal Audit, Risk Management & Compliance” του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΕΚΠΑ

Λόγω του συνεχώς αυξανόμενου ενδιαφέροντος, ανακοινώνουμε με χαρά την παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για το μεταπτυχιακό πρόγραμμα MSc Internal Audit, Risk Management & Compliance – NKUA IARC, του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το μοναδικό εξειδικευμένο Πρόγραμμα στην Ελλάδα που θεραπεύει πολυδιάστατα & ολιστικά τον Εσωτερικό Έλεγχο, τη Διαχείριση Κεφαλαίων & Κινδύνων & την Κανονιστική Συμμόρφωση, […]

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο Liberal.gr

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο Liberal.gr

Τις λεπτομέρειες του deal ανάμεσα στην ΕΕ και τις ΗΠΑ, τους δασμούς και τις συνέπειες για τη διεθνή οικονομία ανέλυσε σε συνέντευξή του στην ιστοσελίδα Liberal ο Ομότιμος καθηγητής Οικονομικών Επιστημών στο ΕΚΠΑ, Παναγιώτης Ε. Πετράκης. Μεταξύ άλλων, ο Παναγιώτης Ε. Πετράκης χαρακτηρίζει αναγκαία την ενίσχυση της καινοτομίας στην Ευρώπη των 27 για τη βελτίωση […]

Η Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ αναδεικνύει το ραγδαία εξελισσόμενο έργο της Χειρουργικής Κλινικής Μεταμόσχευσης Ήπατος στο ΓΝΑ «Λαϊκό»

Η Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ αναδεικνύει το ραγδαία εξελισσόμενο έργο της Χειρουργικής Κλινικής Μεταμόσχευσης Ήπατος στο ΓΝΑ «Λαϊκό»

Η Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ αναδεικνύει με υπερηφάνεια το ραγδαία εξελισσόμενο έργο της νεοσύστατης Χειρουργικής Κλινικής Μεταμόσχευσης Ήπατος και Χειρουργικής Ηπατοπαθών, που λειτουργεί στο ΓΝΑ «Λαϊκό» υπό την καθοδήγηση του Καθηγητή Χειρουργικής και Μεταμοσχεύσεων κ. Γεωργίου Σωτηρόπουλου. Η Κλινική, μοναδική στο δημόσιο σύστημα υγείας της χώρας, ενισχύει ουσιαστικά το πρόγραμμα μεταμοσχεύσεων ήπατος, αποτελώντας πρότυπο επιστημονικής […]

Νέο βιβλίο από τον καθηγητή του ΕΚΠΑ, Στέλιο Παπαθανασόπουλο και τον καθηγητή του IULM University, Andrea Miconi

Νέο βιβλίο από τον καθηγητή του ΕΚΠΑ, Στέλιο Παπαθανασόπουλο και τον καθηγητή του IULM University, Andrea Miconi

Το νέο βιβλίο με τίτλο “The European Media in the Platform Era: Realities and Tendencies”, σε επιμέλεια των καθηγητών Στέλιου Παπαθανασόπουλου και Andrea Miconi, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Springer, εξετάζει τις ριζικές αλλαγές που αναδιαμορφώνουν το ευρωπαϊκό τοπίο των μέσων ενημέρωσης, εντός ενός πλαισίου ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, πολιτικών μεταβολών και οικονομικών πιέσεων. Το έργο […]

Harvard και ΕΚΠΑ: Εντατικό Αγγλόφωνο Πρόγραμμα Σπουδών «CLINICAL EPIDEMIOLOGY: FROM THEORY TO APPLICATION»

Harvard και ΕΚΠΑ: Εντατικό Αγγλόφωνο Πρόγραμμα Σπουδών «CLINICAL EPIDEMIOLOGY: FROM THEORY TO APPLICATION»

Στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας των Πανεπιστημίων Harvard και ΕΚΠΑ, το οποίο αφορά τη συνεργασία των Τμημάτων Επιδημιολογίας του T.H. Chan School of Public Health και Ιατρικής Σχολής των δύο Πανεπιστημίων, ανακοινώνεται ότι για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026, το πρόγραμμα Εντατικού Αγγλόφωνου Προγράμματος Σπουδών με τίτλο «CLINICAL EPIDEMIOLOGY: FROM THEORY TO APPLICATION», το οποίο οδηγεί […]

Παράταση Β’ Κύκλου Αιτήσεων για το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα “MSc Internal Audit, Risk Management & Compliance” του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΕΚΠΑ

Παράταση Β’ Κύκλου Αιτήσεων για το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα “MSc Internal Audit, Risk Management & Compliance” του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΕΚΠΑ

Λόγω του συνεχώς αυξανόμενου ενδιαφέροντος, ανακοινώνουμε με χαρά την παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για το μεταπτυχιακό πρόγραμμα MSc Internal Audit, Risk Management & Compliance – NKUA IARC, του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το μοναδικό εξειδικευμένο Πρόγραμμα στην Ελλάδα που θεραπεύει πολυδιάστατα & ολιστικά τον Εσωτερικό Έλεγχο, τη Διαχείριση Κεφαλαίων & Κινδύνων & την Κανονιστική Συμμόρφωση, […]

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο Liberal.gr

Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο Liberal.gr

Τις λεπτομέρειες του deal ανάμεσα στην ΕΕ και τις ΗΠΑ, τους δασμούς και τις συνέπειες για τη διεθνή οικονομία ανέλυσε σε συνέντευξή του στην ιστοσελίδα Liberal ο Ομότιμος καθηγητής Οικονομικών Επιστημών στο ΕΚΠΑ, Παναγιώτης Ε. Πετράκης. Μεταξύ άλλων, ο Παναγιώτης Ε. Πετράκης χαρακτηρίζει αναγκαία την ενίσχυση της καινοτομίας στην Ευρώπη των 27 για τη βελτίωση […]

Η Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ αναδεικνύει το ραγδαία εξελισσόμενο έργο της Χειρουργικής Κλινικής Μεταμόσχευσης Ήπατος στο ΓΝΑ «Λαϊκό»

Η Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ αναδεικνύει το ραγδαία εξελισσόμενο έργο της Χειρουργικής Κλινικής Μεταμόσχευσης Ήπατος στο ΓΝΑ «Λαϊκό»

Η Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ αναδεικνύει με υπερηφάνεια το ραγδαία εξελισσόμενο έργο της νεοσύστατης Χειρουργικής Κλινικής Μεταμόσχευσης Ήπατος και Χειρουργικής Ηπατοπαθών, που λειτουργεί στο ΓΝΑ «Λαϊκό» υπό την καθοδήγηση του Καθηγητή Χειρουργικής και Μεταμοσχεύσεων κ. Γεωργίου Σωτηρόπουλου. Η Κλινική, μοναδική στο δημόσιο σύστημα υγείας της χώρας, ενισχύει ουσιαστικά το πρόγραμμα μεταμοσχεύσεων ήπατος, αποτελώντας πρότυπο επιστημονικής […]

Κρίσιμες Περιβαλλοντικές Εξελίξεις στα Κύθηρα

Κρίσιμες Περιβαλλοντικές Εξελίξεις στα Κύθηρα

Τα Κύθηρα αποτελούν μια αυτοτελή περιβαλλοντική ενότητα, η οποία χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερα βιο- και γεω- περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά. Η εξαιρετικά πολύπλοκη γεωλογική δομή, η έντονη νεοτεκτονική παραμόρφωση και οι γεωδυναμικές διεργασίες, οι οποίες οφείλονται στη θέση των Κυθήρων κοντά στο Ελληνικό Σεισμικό Τόξο, η μοναδική μορφολογία του εδάφους, η σύνθεση των γεωλογικών σχηματισμών, οι εδαφικοί πόροι […]

Αποτυχία στις Πανελλήνιες: 5+1 συμβουλές διαχείρισης – Ειδικός αναλύει

Αποτυχία στις Πανελλήνιες: 5+1 συμβουλές διαχείρισης – Ειδικός αναλύει

Διαστάσεις υπαρξιακής… πρόκλησης έχουν λάβει για τους εφήβους οι Πανελλήνιες Εξετάσεις… Τι συμβαίνει όμως όταν οι κόποι τους δεν ανταμείβονται; Πώς μπορούν να διαχειριστούν την αποτυχία χωρίς να εξουθενωθούν ψυχικά; Ο καθηγητής Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, μέσα από την επιστημονική του τεκμηρίωση και εμπειρία, μάς καθοδηγεί σε μια ψύχραιμη και βαθιά προσέγγιση του φαινομένου. Βήμα […]

Ψηφιακά πτυχία μέσω του gov.gr στο ΕΚΠΑ

Ψηφιακά πτυχία μέσω του gov.gr στο ΕΚΠΑ

Ένα πάγιο αίτημα των πτυχιούχων και των δημόσιων υπηρεσιών διευθετήθηκε μετά από πολλά έτη και πλέον δίδεται η δυνατότητα της έκδοσης πτυχίων του Πανεπιστημίου μας από το 2000 και εντεύθεν, μέσω της πλατφόρμας «Πιστοποιητικά Σπουδών» του gov.gr. Η διαδικασία πραγματοποιείται ηλεκτρονικά, με τη χρήση των κωδικών Taxisnet και του ΑΜΚΑ. Βήματα για την έκδοση πτυχίου […]

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Η Συνέλευση του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ εκφράζει τη βαθιά θλίψη της για την εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή, και κορυφαίου μελετητή της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, Παύλου Καλλιγά. Ο Παύλος Καλλιγάς διετέλεσε επί πολλά έτη διευθυντής του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών. Ως διευθυντής ως το 2012 του φιλοσοφικού περιοδικού «Δευκαλίων», και ως […]

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Την επίδραση της παγκόσμιας οικονομίας στην καθημερινότητά μας, καθώς και τη σχέση μας με τον χρόνο και την αξία που επισυνάπτουμε στο παρόν σε σχέση με το μέλλον, εξετάζει σε δυο άρθρα του, που δημοσιεύτηκαν στα ΜΜΕ, ο Ομότιμος Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. 1. Η πώληση του μέλλοντος για την αγορά του παρόντος (Άρθρο στην […]

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Η Αττική «φλέγεται». Ο εξαντλητικός καύσωνας ενεργοποιεί τον «πυρετό» της πόλης που προκαλεί η υπερδόμηση. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι και η πραγματικότητα δραματική: η πρωτεύουσα θερμαίνεται όχι μόνο λόγω της κλιματικής αλλαγής αλλά και… εκ των έσω. Ο χάρτης του Λεκανοπεδίου «κοκκινίζει» από δεκάδες hot spots που αναδύουν καυτό αέρα σαν μικρά «ηφαίστεια» τσιμέντου. Η […]

Αποτυχία στις Πανελλήνιες: 5+1 συμβουλές διαχείρισης – Ειδικός αναλύει

Αποτυχία στις Πανελλήνιες: 5+1 συμβουλές διαχείρισης – Ειδικός αναλύει

Διαστάσεις υπαρξιακής… πρόκλησης έχουν λάβει για τους εφήβους οι Πανελλήνιες Εξετάσεις… Τι συμβαίνει όμως όταν οι κόποι τους δεν ανταμείβονται; Πώς μπορούν να διαχειριστούν την αποτυχία χωρίς να εξουθενωθούν ψυχικά; Ο καθηγητής Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, μέσα από την επιστημονική του τεκμηρίωση και εμπειρία, μάς καθοδηγεί σε μια ψύχραιμη και βαθιά προσέγγιση του φαινομένου. Βήμα […]

Ψηφιακά πτυχία μέσω του gov.gr στο ΕΚΠΑ

Ψηφιακά πτυχία μέσω του gov.gr στο ΕΚΠΑ

Ένα πάγιο αίτημα των πτυχιούχων και των δημόσιων υπηρεσιών διευθετήθηκε μετά από πολλά έτη και πλέον δίδεται η δυνατότητα της έκδοσης πτυχίων του Πανεπιστημίου μας από το 2000 και εντεύθεν, μέσω της πλατφόρμας «Πιστοποιητικά Σπουδών» του gov.gr. Η διαδικασία πραγματοποιείται ηλεκτρονικά, με τη χρήση των κωδικών Taxisnet και του ΑΜΚΑ. Βήματα για την έκδοση πτυχίου […]

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Η Συνέλευση του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ εκφράζει τη βαθιά θλίψη της για την εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή, και κορυφαίου μελετητή της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, Παύλου Καλλιγά. Ο Παύλος Καλλιγάς διετέλεσε επί πολλά έτη διευθυντής του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών. Ως διευθυντής ως το 2012 του φιλοσοφικού περιοδικού «Δευκαλίων», και ως […]

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Την επίδραση της παγκόσμιας οικονομίας στην καθημερινότητά μας, καθώς και τη σχέση μας με τον χρόνο και την αξία που επισυνάπτουμε στο παρόν σε σχέση με το μέλλον, εξετάζει σε δυο άρθρα του, που δημοσιεύτηκαν στα ΜΜΕ, ο Ομότιμος Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. 1. Η πώληση του μέλλοντος για την αγορά του παρόντος (Άρθρο στην […]

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Η Αττική «φλέγεται». Ο εξαντλητικός καύσωνας ενεργοποιεί τον «πυρετό» της πόλης που προκαλεί η υπερδόμηση. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι και η πραγματικότητα δραματική: η πρωτεύουσα θερμαίνεται όχι μόνο λόγω της κλιματικής αλλαγής αλλά και… εκ των έσω. Ο χάρτης του Λεκανοπεδίου «κοκκινίζει» από δεκάδες hot spots που αναδύουν καυτό αέρα σαν μικρά «ηφαίστεια» τσιμέντου. Η […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο