Νέα & Ανακοινώσεις

Χαρτογράφηση της μεθοδολογίας Service-Learning σε 5 πανεπιστήμια – μέλη της Συμμαχίας CIVIS

Χαρτογράφηση της μεθοδολογίας Service-Learning σε 5 πανεπιστήμια – μέλη της Συμμαχίας CIVIS

Χαρτογράφηση, σχεδιασμός δεδομένων και ανάλυση των τρεχουσών πρακτικών εφαρμογής της μεθοδολογίας Service-Learning στα συνεργαζόμενα πανεπιστήμια του προγράμματος (SL-ICP, Πακέτο Εργασίας 2)

Επιμέλεια εκδόσεων ερευνητικού προγράμματος: Μάρλεν Μούλιου (Ε.Κ.Π.Α.)

SL ICP

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Service-Learning: Intersectoral Collaboration Practices for the development of students’ soft skills and socially engaged universities” (SL-ICP) (όπως είναι ο πλήρης τίτλος του στην αγγλική γλώσσα) είναι ένα διετές έργο (15/11/2022-14/11/2024) που χρηματοδοτείται από τη Βασική Δράση 2 (Key Action 2) Σύμπραξη Συνεργασίας με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Σκοπός του είναι να ευαισθητοποιήσει τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια σχετικά με τo Service-Learning (SL) ως παιδαγωγική μεθοδολογία και να υποστηρίξει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ακαδημαϊκούς, φοιτητές και οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών) να δημιουργήσουν και να εδραιώσουν συστηματικές συνεργασίες μεταξύ των πανεπιστημίων και της κοινωνίας των πολιτών.

Οι καινοτόμες πρακτικές μάθησης και διδασκαλίας που εφαρμόζονται μέσω του Service-Learning είναι ιδανικές για τους φοιτητές που επιθυμούν να αποκτήσουν ποικίλες δεξιότητες, καθώς και επαγγελματικές εμπειρίες πεδίου που θα τους προετοιμάσουν για την αγορά εργασίας. Είναι μια καινοτόμος παιδαγωγική προσέγγιση που ενσωματώνει ουσιαστική κοινωνική υπηρεσία στο πρόγραμμα σπουδών και προσφέρει πιστωτικές μονάδες στους φοιτητές για τη μάθηση που προκύπτει από την ενεργό εμπλοκή τους στην κοινότητα και την ενασχόληση τους με ένα πραγματικό κοινωνικό πρόβλημα. Ο αναστοχασμός και οι στρατηγικές βιωματικής μάθησης στηρίζουν τη διαδικασία και η υπηρεσία συνδέεται άμεσα με τα εκάστοτε υπό μελέτη γνωστικά πεδία.

Στο έργο αυτό συμμετέχουν έξι εταίροι, πέντε πανεπιστήμια (όλα τους μέλη της Συμμαχίας CIVIS) και μία Μη-Κυβερνητική Οργάνωση (ΜΚΟ) που έχει τον συντονιστικό ρόλο.

  • Eurasia Net, Γαλλία: Υπεύθυνη για τη διαχείριση και τον συντονισμό του έργου.
  • Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.), Ελλάδα: Υπεύθυνο για τη χαρτογράφηση και την ανάλυση των υφιστάμενων πρακτικών SL στα Πανεπιστήμια του έργου.
  • Autonomous University of Madrid (UAM), Ισπανία: Υπεύθυνο για την κατάρτιση του ακαδημαϊκού προσωπικού των συνεργαζόμενων Πανεπιστημίων στη μεθοδολογία και την εφαρμογή του SL.
  • University of Aix-Marseille (AMU), Γαλλία: Υπεύθυνο για την προώθηση των έργων SL σε τοπικό και ευρωπαϊκό επίπεδο μέσω εκδηλώσεων στις οποίες συμμετέχουν οι ενδιαφερόμενοι φορείς.
  • University of Bucharest (UB), Ρουμανία: Υπεύθυνο για τη δημιουργία ενός Οδηγού για την υλοποίηση έργων SL και τη διοργάνωση ενός ευρωπαϊκού φόρουμ σχετικού με το θέμα τον Ιούνιο του 2024.
  • Sapienza University of Rome (SUR), Ιταλία: Υπεύθυνο για την επικοινωνία, τη διάδοση και την προώθηση της μεθοδολογίας SL.
EN V Co funded by the EU

Το έργο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και παρακολουθείται από τον εμπλεκόμενο οργανισμό Erasmus+: Εκπαίδευση και Κατάρτιση (με έδρα το Μπορντό).

Η χαρτογράφηση των υφιστάμενων πρακτικών στα Πανεπιστήμια ήταν το πρώτο βήμα στην ανάπτυξη του έργου, προκειμένου να συλλεχθούν ουσιαστικά ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην καλύτερη κατανόηση της παιδαγωγικής κουλτούρας των ιδρυμάτων όσον αφορά στην εφαρμογή της μεθοδολογίας SL. Η χαρτογράφηση θα επέτρεπε την άμεση κινητοποίηση των φοιτητών και των μελών του διδακτικού προσωπικού στα πεδία του SL. Η εργασία αυτή τέθηκε στο πλαίσιο των σκοπών και των στόχων του Πακέτου Εργασίας 2 (WP2) και συντονίστηκε από το Ε.Κ.Π.Α., το οποίο προετοίμασε και υλοποίησε όλα τα απαραίτητα βήματα και υλικά για τη συλλογή του απαιτούμενου ποιοτικού και ποσοτικού υλικού.

Το Πακέτο Εργασίας 2 σχεδιάστηκε εξαρχής ως ένα πολύ φιλόδοξο, ιδιαίτερα απαιτητικό ερευνητικό σκέλος του έργου SL-ICP. Οι βασικοί του στόχοι ήταν: i) να διερευνήσει την κατάσταση των πρακτικών SL στα πέντε συνεργαζόμενα Πανεπιστήμια, ii) να κατανοήσει εάν ακολουθούνται άλλες μεθοδολογίες παρόμοιες με το SL αλλά δεν αναγνωρίζονται ως SL, iii) να αξιολογήσει εάν η χρήση του SL είναι συστηματική, iv) να ανιχνεύσει πιθανές αλλαγές στη χρήση του SL, v) να ελέγξει τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ των Πανεπιστημίων κ.λπ.

Ο τρόπος χαρτογράφησης όλων των ερευνητικών ερωτημάτων σχεδιάστηκε μέσω ερωτηματολογίων έρευνας (για καθηγητές και φοιτητές), καλά δομημένων συναντήσεων ομάδων εστίασης, λεπτομερώς συντονισμένων συνεντεύξεων με φοιτητές, καθώς και χρήσιμων μελετών περιπτώσεων περιγεγραμμένων με βάση ένα καλά δομημένο πρότυπο. Η όλη έρευνα παρείχε άφθονα στοιχεία και πολύτιμο υλικό για περαιτέρω ανάλυση και δράση.

Το υλικό του Πακέτου Εργασίας 2 συγκροτεί ένα χρήσιμο εργαλείο έρευνας και ενημέρωσης για τα οφέλη της μεθοδολογίας SL και είναι ένα δημιουργικό εφαλτήριο για τα άλλα Πακέτα Εργασίας του έργου SL-ICP. Τα παραδοτέα του είναι αποθετήρια πρωτότυπων ερευνητικών δεδομένων τα οποία, έπειτα από την αναγκαία ανάλυση, έτυχαν περαιτέρω επεξεργασίας σε μορφή infographics.

Το Παραδοτέο 1 είναι η εκτεταμένη έκδοση της χαρτογράφησης και της σύνθεσης όλων των δεδομένων που συλλέχθηκαν, η οποία παρουσιάζεται σε 253 σελίδες. Το παραδοτέο 2 είναι η σύντομη έκδοση του ίδιου υλικού, η οποία παρουσιάζεται σε 35 σελίδες.

Επιμελήτρια και των δύο εκδόσεων είναι η Μάρλεν Μούλιου, Επίκουρη Καθηγήτρια Μουσειολογίας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Συντονίστρια του Πακέτου Εργασίας 2. Όλο το υλικό βασίζεται σε υλικό που συλλέχθηκε από συνεργάτες στα πέντε Πανεπιστήμια του έργου και την ΜΚΟ Eurasia Net. Η συμβολή όλων υπήρξε πολύτιμη.

Και οι δύο εκδόσεις είναι διαθέσιμες με ελεύθερη πρόσβαση στο διαδίκτυο:

SL_Mapping&DataDesign_(Εκτεταμένη έκδοση)
SL Mapping & Data Design (Σύντομη έκδοση)

Σημαντικοί σύνδεσμοι για το έργο:

https://eurasianet.eu/en/sl-icp-university-empowering-society/
https://web.uniroma1.it/memotef/sites/default/files/allegati/SL_Mapping%26DataDesign_Brief%20Version.pdf
https://web.uniroma1.it/memotef/sites/default/files/allegati/SL_Mapping%26DataDesign_Extended%20Version.pdf

Συμμετοχή του ΕΚΠΑ σε επιμορφωτική δράση του CIVIS στη Μαδρίτη

Συμμετοχή του ΕΚΠΑ σε επιμορφωτική δράση του CIVIS στη Μαδρίτη

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η συμμετοχή του ΕΚΠΑ στο CIVIS Staff Week “Modular Futures: Rethinking Learning through Micro-credentials” που διοργανώθηκε 11-14 Νοεμβρίου από το Αυτόνομο Πανεπιστήμιο της Μαδρίτης στην ομώνυμη πόλη της Ισπανίας. Το πρόγραμμα συγκέντρωσε ακαδημαϊκούς και διοικητικά στελέχη από όλα τα πανεπιστήμια του CIVIS με στόχο την ανάπτυξη ικανοτήτων για τον σχεδιασμό, την εφαρμογή […]

Πρόσκληση σε διαδικτυακό σεμινάριο CIVIS – EKΠA Open Lab “Intergenerational Communities”

Πρόσκληση σε διαδικτυακό σεμινάριο CIVIS – EKΠA Open Lab “Intergenerational Communities”

Στο πλαίσιο των δράσεων του Open Lab ‘Intergenerational Communities’ του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου CIVIS, σας προσκαλούμε στο πρώτο διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα: “Intergenerational Learning: From Theory to Practice”. Το εν λόγω σεμινάριο πραγματοποιείται στο πλαίσιο των δράσεων του CIVIS Open Lab @ΕΚΠΑ και αποσκοπεί στην προώθηση της διαγενεακής αλληλεπίδρασης και την καταπολέμηση των στερεοτύπων και διακρίσεων λόγω ηλικίας. To […]

Blended Intensive Programme (BIP) CIVIS στη Νίσυρο: “Active Volcanoes and Climate Hotspots – An Interdisciplinary Exploration on Nisyros”

Blended Intensive Programme (BIP) CIVIS στη Νίσυρο: “Active Volcanoes and Climate Hotspots – An Interdisciplinary Exploration on Nisyros”

Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία στη Νίσυρο, από τις 20 έως τις 24 Οκτωβρίου 2025, τα δια ζώσης μαθήματα του Blended Intensive Programme (BIP) με τίτλο «Active Volcanoes and Climate Hotspots – An Interdisciplinary Exploration on Nisyros», στο πλαίσιο της Europe’s Civic University Alliance (CIVIS) σε συνεργασία με το Υποψήφιο Γεωπάρκο UNESCO Νισύρου. Στο θερινό σχολείο συμμετείχαν […]

Το ΕΚΠΑ υποδέχεται στην Αθήνα το 2026 το Blended Intensive Program του CIVIS: “Social Sciences and Humanities Going Public: Research and Practice with, in and for the Society”

Το ΕΚΠΑ υποδέχεται στην Αθήνα το 2026 το Blended Intensive Program του CIVIS: “Social Sciences and Humanities Going Public: Research and Practice with, in and for the Society”

Το πρόγραμμα “Social Sciences and Humanities Going Public: Research and Practice with, in and for the Society” του CIVIS προσφέρει στους φοιτητές και τις φοιτήτριες την ευκαιρία να συνδυάσουν θεωρία και δράση, εστιάζοντας στην επιστημονική έρευνα που βγαίνει έξω από τα ακαδημαϊκά αμφιθέατρα και έρχεται σε επαφή με την κοινωνία. Η διεπιστημονική προσέγγιση και η […]

CIVIS Master’s in Transdisciplinary Studies of Climate, Environment, and Energy (TRACEE) – Διαδικτυακή Ενημερωτική Εκδήλωση [13 Νοεμβρίου 2025]

CIVIS Master’s in Transdisciplinary Studies of Climate, Environment, and Energy (TRACEE) – Διαδικτυακή Ενημερωτική Εκδήλωση [13 Νοεμβρίου 2025]

Διοργανώνεται στις 13 Νοεμβρίου 2025 10:00-12:00 CET (11:00–13:00 ώρα Ελλάδος), διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση ανοιχτή προς φοιτήτριες και φοιτητές όλων των γνωστικών αντικειμένων, αφιερωμένη στο νέο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του CIVIS Master’s in Transdisciplinary Studies of Climate, Environment, and Energy (TRACEE). Το εν λόγω καινοτόμο πρόγραμμα, που προσφέρεται από όλα τα Πανεπιστήμια-μέλη του CIVIS, προετοιμάζει τους συμμετέχοντες να κατανοήσουν σε βάθος […]

European Student Assembly 2026- Δυνατότητα συμμετοχής των φοιτητών του Ε.Κ.Π.Α. στο Ευρωπαϊκό Φοιτητικό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο 20 – 22 Απριλίου 2026

European Student Assembly 2026- Δυνατότητα συμμετοχής των φοιτητών του Ε.Κ.Π.Α. στο Ευρωπαϊκό Φοιτητικό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο 20 – 22 Απριλίου 2026

Αγαπητές μας φοιτήτριες, αγαπητοί μας φοιτητές, Η κοινότητα του θεσμού των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων <http://www.euc-initiative.com> εγκαινιάζει την πέμπτη έκδοση του Ευρωπαϊκού Φοιτητικού Κοινοβουλίου [#ESA26]!    Το Ευρωπαϊκό Φοιτητικό Κοινοβούλιο (ESA) πραγματοποιείται μία φορά το χρόνο την άνοιξη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο. Συγκεντρώνει μια ομάδα περισσότερων από 250 ταλαντούχων φοιτητών από διάφορες Συμμαχίες Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων (EUAs) σε όλη την Ευρώπη για να […]

Πρόσκληση σε διαδικτυακό σεμινάριο CIVIS – EKΠA Open Lab “Intergenerational Communities”

Πρόσκληση σε διαδικτυακό σεμινάριο CIVIS – EKΠA Open Lab “Intergenerational Communities”

Στο πλαίσιο των δράσεων του Open Lab ‘Intergenerational Communities’ του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου CIVIS, σας προσκαλούμε στο πρώτο διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα: “Intergenerational Learning: From Theory to Practice”. Το εν λόγω σεμινάριο πραγματοποιείται στο πλαίσιο των δράσεων του CIVIS Open Lab @ΕΚΠΑ και αποσκοπεί στην προώθηση της διαγενεακής αλληλεπίδρασης και την καταπολέμηση των στερεοτύπων και διακρίσεων λόγω ηλικίας. To […]

Blended Intensive Programme (BIP) CIVIS στη Νίσυρο: “Active Volcanoes and Climate Hotspots – An Interdisciplinary Exploration on Nisyros”

Blended Intensive Programme (BIP) CIVIS στη Νίσυρο: “Active Volcanoes and Climate Hotspots – An Interdisciplinary Exploration on Nisyros”

Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία στη Νίσυρο, από τις 20 έως τις 24 Οκτωβρίου 2025, τα δια ζώσης μαθήματα του Blended Intensive Programme (BIP) με τίτλο «Active Volcanoes and Climate Hotspots – An Interdisciplinary Exploration on Nisyros», στο πλαίσιο της Europe’s Civic University Alliance (CIVIS) σε συνεργασία με το Υποψήφιο Γεωπάρκο UNESCO Νισύρου. Στο θερινό σχολείο συμμετείχαν […]

Το ΕΚΠΑ υποδέχεται στην Αθήνα το 2026 το Blended Intensive Program του CIVIS: “Social Sciences and Humanities Going Public: Research and Practice with, in and for the Society”

Το ΕΚΠΑ υποδέχεται στην Αθήνα το 2026 το Blended Intensive Program του CIVIS: “Social Sciences and Humanities Going Public: Research and Practice with, in and for the Society”

Το πρόγραμμα “Social Sciences and Humanities Going Public: Research and Practice with, in and for the Society” του CIVIS προσφέρει στους φοιτητές και τις φοιτήτριες την ευκαιρία να συνδυάσουν θεωρία και δράση, εστιάζοντας στην επιστημονική έρευνα που βγαίνει έξω από τα ακαδημαϊκά αμφιθέατρα και έρχεται σε επαφή με την κοινωνία. Η διεπιστημονική προσέγγιση και η […]

CIVIS Master’s in Transdisciplinary Studies of Climate, Environment, and Energy (TRACEE) – Διαδικτυακή Ενημερωτική Εκδήλωση [13 Νοεμβρίου 2025]

CIVIS Master’s in Transdisciplinary Studies of Climate, Environment, and Energy (TRACEE) – Διαδικτυακή Ενημερωτική Εκδήλωση [13 Νοεμβρίου 2025]

Διοργανώνεται στις 13 Νοεμβρίου 2025 10:00-12:00 CET (11:00–13:00 ώρα Ελλάδος), διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση ανοιχτή προς φοιτήτριες και φοιτητές όλων των γνωστικών αντικειμένων, αφιερωμένη στο νέο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του CIVIS Master’s in Transdisciplinary Studies of Climate, Environment, and Energy (TRACEE). Το εν λόγω καινοτόμο πρόγραμμα, που προσφέρεται από όλα τα Πανεπιστήμια-μέλη του CIVIS, προετοιμάζει τους συμμετέχοντες να κατανοήσουν σε βάθος […]

European Student Assembly 2026- Δυνατότητα συμμετοχής των φοιτητών του Ε.Κ.Π.Α. στο Ευρωπαϊκό Φοιτητικό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο 20 – 22 Απριλίου 2026

European Student Assembly 2026- Δυνατότητα συμμετοχής των φοιτητών του Ε.Κ.Π.Α. στο Ευρωπαϊκό Φοιτητικό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο 20 – 22 Απριλίου 2026

Αγαπητές μας φοιτήτριες, αγαπητοί μας φοιτητές, Η κοινότητα του θεσμού των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων <http://www.euc-initiative.com> εγκαινιάζει την πέμπτη έκδοση του Ευρωπαϊκού Φοιτητικού Κοινοβουλίου [#ESA26]!    Το Ευρωπαϊκό Φοιτητικό Κοινοβούλιο (ESA) πραγματοποιείται μία φορά το χρόνο την άνοιξη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο. Συγκεντρώνει μια ομάδα περισσότερων από 250 ταλαντούχων φοιτητών από διάφορες Συμμαχίες Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων (EUAs) σε όλη την Ευρώπη για να […]

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία 3 Δεκεμβρίου 2025

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία 3 Δεκεμβρίου 2025

Το θέμα της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) των Ηνωμένων Εθνών «Ενίσχυση κοινωνιών χωρίς αποκλεισμούς για άτομα με αναπηρία για την προώθηση της κοινωνικής προόδου» δεν είναι απλώς επίκαιρο, αλλά είναι και απολύτως απαραίτητο για να διασφαλιστεί ότι τα ΑμεΑ γίνονται ορατά, ακούγονται και συμπεριλαμβάνονται ισότιμα. Στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), […]

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;»  Στρογγυλό τραπέζι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;» Στρογγυλό τραπέζι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;» ήταν το κεντρικό ερώτημα στο πολύ επιτυχημένο στρογγυλό τραπέζι που διεξήχθη στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου στο συνεδριακό Κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας. Και πώς διδάσκεται το ντοκιμαντέρ στα σεμινάρια, workshops, Φεστιβάλ, σχολεία, θερινά σχολεία, ιδιωτικές σχολές κινηματογράφου, κολλέγια και δημόσια πανεπιστήμια; Συζήτησαν, εκπροσωπώντας αντιπροσωπευτικά τους φορείς τους, η […]

Οι κινήσεις Πούτιν και ο παράγων Ουκρανία

Οι κινήσεις Πούτιν και ο παράγων Ουκρανία

*Γράφει ο Θάνος Βερέμης, Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Η Σοβιετική Ένωση ακολούθησε την παραίτηση του Μιχαήλ Γκορμπατσόφ από Γενικού Γραμματέα της ΕΣΣΔ το 1991 και την εκλογή του Μπόρις Γέλτσιν ως Προέδρου της Ρωσίας. Το 1992 υπογράφτηκε η Συνθήκη που επέτρεψε […]

Το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας  στις σύγχρονες προκλήσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης

Το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας στις σύγχρονες προκλήσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης

Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε τη συνεργασία του Εργαστηρίου Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας του ΕΚΠΑ με το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου στη διοργάνωση του Συνεδρίου Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής, με κεντρικό θέμα: «Σύγχρονες Προκλήσεις και Προοπτικές στη Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας, τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό και την Ένταξη στην Αγορά Εργασίας: Τεχνητή Νοημοσύνη και Ανάπτυξη Δεξιοτήτων σε Νέους». Το […]

Δημοσίευση της Παιδοψυχιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ στο Journal of Child and Adolescent Trauma για τις ψυχικές επιπτώσεις από τη μεγάλη πυρκαγιά στο Μάτι το 2018 σε παιδιά και εφήβους

Δημοσίευση της Παιδοψυχιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ στο Journal of Child and Adolescent Trauma για τις ψυχικές επιπτώσεις από τη μεγάλη πυρκαγιά στο Μάτι το 2018 σε παιδιά και εφήβους

H πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου 2018 στο Νέο Βουτζά και στο Μάτι είναι η φονικότερη στην ιστορία του σύγχρονου ελληνικού κράτους και η δεύτερη πιο φονική πυρκαγιά παγκοσμίως κατά τον 21ο αιώνα, μετά τις πυρκαγιές στην Αυστραλία (2009) με 180 νεκρούς. Οι φυσικές καταστροφές αφήνουν συχνά πίσω τους σωματικές και ψυχικές επιπτώσεις στους νέους, που […]

Ο Τραμπ και οι νέες επισφάλειες

Ο Τραμπ και οι νέες επισφάλειες

*Γράφει ο Παναγιώτης Τσάκωνας, Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Βιώνοντας παράλληλα τάσεις «απο-παγκοσμιοποίησης», σύνθετης (οικονομικής, στρατιωτικής, πολιτισμικής και κοινωνικής) αλληλεξάρτησης σε ένα περιβάλλον επιβαρυμένο από νέες ασύμμετρες απειλές και πρωτόγνωρες υγειονομικές κρίσεις (πανδημίες) ο κόσμος είχε καταστεί δυστοπικός ήδη αρκετό […]

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;»  Στρογγυλό τραπέζι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;» Στρογγυλό τραπέζι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου

«Διδάσκεται το ντοκιμαντέρ;» ήταν το κεντρικό ερώτημα στο πολύ επιτυχημένο στρογγυλό τραπέζι που διεξήχθη στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου στο συνεδριακό Κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας. Και πώς διδάσκεται το ντοκιμαντέρ στα σεμινάρια, workshops, Φεστιβάλ, σχολεία, θερινά σχολεία, ιδιωτικές σχολές κινηματογράφου, κολλέγια και δημόσια πανεπιστήμια; Συζήτησαν, εκπροσωπώντας αντιπροσωπευτικά τους φορείς τους, η […]

Οι κινήσεις Πούτιν και ο παράγων Ουκρανία

Οι κινήσεις Πούτιν και ο παράγων Ουκρανία

*Γράφει ο Θάνος Βερέμης, Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Η Σοβιετική Ένωση ακολούθησε την παραίτηση του Μιχαήλ Γκορμπατσόφ από Γενικού Γραμματέα της ΕΣΣΔ το 1991 και την εκλογή του Μπόρις Γέλτσιν ως Προέδρου της Ρωσίας. Το 1992 υπογράφτηκε η Συνθήκη που επέτρεψε […]

Το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας  στις σύγχρονες προκλήσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης

Το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας στις σύγχρονες προκλήσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης

Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε τη συνεργασία του Εργαστηρίου Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας του ΕΚΠΑ με το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου στη διοργάνωση του Συνεδρίου Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής, με κεντρικό θέμα: «Σύγχρονες Προκλήσεις και Προοπτικές στη Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας, τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό και την Ένταξη στην Αγορά Εργασίας: Τεχνητή Νοημοσύνη και Ανάπτυξη Δεξιοτήτων σε Νέους». Το […]

Δημοσίευση της Παιδοψυχιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ στο Journal of Child and Adolescent Trauma για τις ψυχικές επιπτώσεις από τη μεγάλη πυρκαγιά στο Μάτι το 2018 σε παιδιά και εφήβους

Δημοσίευση της Παιδοψυχιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ στο Journal of Child and Adolescent Trauma για τις ψυχικές επιπτώσεις από τη μεγάλη πυρκαγιά στο Μάτι το 2018 σε παιδιά και εφήβους

H πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου 2018 στο Νέο Βουτζά και στο Μάτι είναι η φονικότερη στην ιστορία του σύγχρονου ελληνικού κράτους και η δεύτερη πιο φονική πυρκαγιά παγκοσμίως κατά τον 21ο αιώνα, μετά τις πυρκαγιές στην Αυστραλία (2009) με 180 νεκρούς. Οι φυσικές καταστροφές αφήνουν συχνά πίσω τους σωματικές και ψυχικές επιπτώσεις στους νέους, που […]

Ο Τραμπ και οι νέες επισφάλειες

Ο Τραμπ και οι νέες επισφάλειες

*Γράφει ο Παναγιώτης Τσάκωνας, Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εφημερίδα «Πανεπιστήμιο Αθηνών», Φύλλο 5, κυκλοφόρησε με «Το Βήμα της Κυριακής» 23 Νοεμβρίου 2025. Βιώνοντας παράλληλα τάσεις «απο-παγκοσμιοποίησης», σύνθετης (οικονομικής, στρατιωτικής, πολιτισμικής και κοινωνικής) αλληλεξάρτησης σε ένα περιβάλλον επιβαρυμένο από νέες ασύμμετρες απειλές και πρωτόγνωρες υγειονομικές κρίσεις (πανδημίες) ο κόσμος είχε καταστεί δυστοπικός ήδη αρκετό […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο