Νέα & Ανακοινώσεις

Χαρτογράφηση της μεθοδολογίας Service-Learning σε 5 πανεπιστήμια – μέλη της Συμμαχίας CIVIS

Χαρτογράφηση της μεθοδολογίας Service-Learning σε 5 πανεπιστήμια – μέλη της Συμμαχίας CIVIS

Χαρτογράφηση, σχεδιασμός δεδομένων και ανάλυση των τρεχουσών πρακτικών εφαρμογής της μεθοδολογίας Service-Learning στα συνεργαζόμενα πανεπιστήμια του προγράμματος (SL-ICP, Πακέτο Εργασίας 2)

Επιμέλεια εκδόσεων ερευνητικού προγράμματος: Μάρλεν Μούλιου (Ε.Κ.Π.Α.)

SL ICP

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Service-Learning: Intersectoral Collaboration Practices for the development of students’ soft skills and socially engaged universities” (SL-ICP) (όπως είναι ο πλήρης τίτλος του στην αγγλική γλώσσα) είναι ένα διετές έργο (15/11/2022-14/11/2024) που χρηματοδοτείται από τη Βασική Δράση 2 (Key Action 2) Σύμπραξη Συνεργασίας με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Σκοπός του είναι να ευαισθητοποιήσει τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια σχετικά με τo Service-Learning (SL) ως παιδαγωγική μεθοδολογία και να υποστηρίξει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ακαδημαϊκούς, φοιτητές και οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών) να δημιουργήσουν και να εδραιώσουν συστηματικές συνεργασίες μεταξύ των πανεπιστημίων και της κοινωνίας των πολιτών.

Οι καινοτόμες πρακτικές μάθησης και διδασκαλίας που εφαρμόζονται μέσω του Service-Learning είναι ιδανικές για τους φοιτητές που επιθυμούν να αποκτήσουν ποικίλες δεξιότητες, καθώς και επαγγελματικές εμπειρίες πεδίου που θα τους προετοιμάσουν για την αγορά εργασίας. Είναι μια καινοτόμος παιδαγωγική προσέγγιση που ενσωματώνει ουσιαστική κοινωνική υπηρεσία στο πρόγραμμα σπουδών και προσφέρει πιστωτικές μονάδες στους φοιτητές για τη μάθηση που προκύπτει από την ενεργό εμπλοκή τους στην κοινότητα και την ενασχόληση τους με ένα πραγματικό κοινωνικό πρόβλημα. Ο αναστοχασμός και οι στρατηγικές βιωματικής μάθησης στηρίζουν τη διαδικασία και η υπηρεσία συνδέεται άμεσα με τα εκάστοτε υπό μελέτη γνωστικά πεδία.

Στο έργο αυτό συμμετέχουν έξι εταίροι, πέντε πανεπιστήμια (όλα τους μέλη της Συμμαχίας CIVIS) και μία Μη-Κυβερνητική Οργάνωση (ΜΚΟ) που έχει τον συντονιστικό ρόλο.

  • Eurasia Net, Γαλλία: Υπεύθυνη για τη διαχείριση και τον συντονισμό του έργου.
  • Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.), Ελλάδα: Υπεύθυνο για τη χαρτογράφηση και την ανάλυση των υφιστάμενων πρακτικών SL στα Πανεπιστήμια του έργου.
  • Autonomous University of Madrid (UAM), Ισπανία: Υπεύθυνο για την κατάρτιση του ακαδημαϊκού προσωπικού των συνεργαζόμενων Πανεπιστημίων στη μεθοδολογία και την εφαρμογή του SL.
  • University of Aix-Marseille (AMU), Γαλλία: Υπεύθυνο για την προώθηση των έργων SL σε τοπικό και ευρωπαϊκό επίπεδο μέσω εκδηλώσεων στις οποίες συμμετέχουν οι ενδιαφερόμενοι φορείς.
  • University of Bucharest (UB), Ρουμανία: Υπεύθυνο για τη δημιουργία ενός Οδηγού για την υλοποίηση έργων SL και τη διοργάνωση ενός ευρωπαϊκού φόρουμ σχετικού με το θέμα τον Ιούνιο του 2024.
  • Sapienza University of Rome (SUR), Ιταλία: Υπεύθυνο για την επικοινωνία, τη διάδοση και την προώθηση της μεθοδολογίας SL.
EN V Co funded by the EU

Το έργο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και παρακολουθείται από τον εμπλεκόμενο οργανισμό Erasmus+: Εκπαίδευση και Κατάρτιση (με έδρα το Μπορντό).

Η χαρτογράφηση των υφιστάμενων πρακτικών στα Πανεπιστήμια ήταν το πρώτο βήμα στην ανάπτυξη του έργου, προκειμένου να συλλεχθούν ουσιαστικά ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην καλύτερη κατανόηση της παιδαγωγικής κουλτούρας των ιδρυμάτων όσον αφορά στην εφαρμογή της μεθοδολογίας SL. Η χαρτογράφηση θα επέτρεπε την άμεση κινητοποίηση των φοιτητών και των μελών του διδακτικού προσωπικού στα πεδία του SL. Η εργασία αυτή τέθηκε στο πλαίσιο των σκοπών και των στόχων του Πακέτου Εργασίας 2 (WP2) και συντονίστηκε από το Ε.Κ.Π.Α., το οποίο προετοίμασε και υλοποίησε όλα τα απαραίτητα βήματα και υλικά για τη συλλογή του απαιτούμενου ποιοτικού και ποσοτικού υλικού.

Το Πακέτο Εργασίας 2 σχεδιάστηκε εξαρχής ως ένα πολύ φιλόδοξο, ιδιαίτερα απαιτητικό ερευνητικό σκέλος του έργου SL-ICP. Οι βασικοί του στόχοι ήταν: i) να διερευνήσει την κατάσταση των πρακτικών SL στα πέντε συνεργαζόμενα Πανεπιστήμια, ii) να κατανοήσει εάν ακολουθούνται άλλες μεθοδολογίες παρόμοιες με το SL αλλά δεν αναγνωρίζονται ως SL, iii) να αξιολογήσει εάν η χρήση του SL είναι συστηματική, iv) να ανιχνεύσει πιθανές αλλαγές στη χρήση του SL, v) να ελέγξει τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ των Πανεπιστημίων κ.λπ.

Ο τρόπος χαρτογράφησης όλων των ερευνητικών ερωτημάτων σχεδιάστηκε μέσω ερωτηματολογίων έρευνας (για καθηγητές και φοιτητές), καλά δομημένων συναντήσεων ομάδων εστίασης, λεπτομερώς συντονισμένων συνεντεύξεων με φοιτητές, καθώς και χρήσιμων μελετών περιπτώσεων περιγεγραμμένων με βάση ένα καλά δομημένο πρότυπο. Η όλη έρευνα παρείχε άφθονα στοιχεία και πολύτιμο υλικό για περαιτέρω ανάλυση και δράση.

Το υλικό του Πακέτου Εργασίας 2 συγκροτεί ένα χρήσιμο εργαλείο έρευνας και ενημέρωσης για τα οφέλη της μεθοδολογίας SL και είναι ένα δημιουργικό εφαλτήριο για τα άλλα Πακέτα Εργασίας του έργου SL-ICP. Τα παραδοτέα του είναι αποθετήρια πρωτότυπων ερευνητικών δεδομένων τα οποία, έπειτα από την αναγκαία ανάλυση, έτυχαν περαιτέρω επεξεργασίας σε μορφή infographics.

Το Παραδοτέο 1 είναι η εκτεταμένη έκδοση της χαρτογράφησης και της σύνθεσης όλων των δεδομένων που συλλέχθηκαν, η οποία παρουσιάζεται σε 253 σελίδες. Το παραδοτέο 2 είναι η σύντομη έκδοση του ίδιου υλικού, η οποία παρουσιάζεται σε 35 σελίδες.

Επιμελήτρια και των δύο εκδόσεων είναι η Μάρλεν Μούλιου, Επίκουρη Καθηγήτρια Μουσειολογίας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Συντονίστρια του Πακέτου Εργασίας 2. Όλο το υλικό βασίζεται σε υλικό που συλλέχθηκε από συνεργάτες στα πέντε Πανεπιστήμια του έργου και την ΜΚΟ Eurasia Net. Η συμβολή όλων υπήρξε πολύτιμη.

Και οι δύο εκδόσεις είναι διαθέσιμες με ελεύθερη πρόσβαση στο διαδίκτυο:

SL_Mapping&DataDesign_(Εκτεταμένη έκδοση)
SL Mapping & Data Design (Σύντομη έκδοση)

Σημαντικοί σύνδεσμοι για το έργο:

https://eurasianet.eu/en/sl-icp-university-empowering-society/
https://web.uniroma1.it/memotef/sites/default/files/allegati/SL_Mapping%26DataDesign_Brief%20Version.pdf
https://web.uniroma1.it/memotef/sites/default/files/allegati/SL_Mapping%26DataDesign_Extended%20Version.pdf

Ολοκλήρωση μαθήματος CIVIS BIP Religion and Power in the Eastern Mediterranean in Late Antiquity and early Middle Ages

Ολοκλήρωση μαθήματος CIVIS BIP Religion and Power in the Eastern Mediterranean in Late Antiquity and early Middle Ages

Μεταξύ 30 Ιουνίου και 4 Ιουλίου έλαβε χώρα το τμήμα φυσικής κινητικότητας του Μικτού Εντατικού Μαθήματος (Blended Intensive Project, BIP) Religion and Power in the Eastern Mediterranean in Late Antiquity and early Middle Ages (“Θρησκεία και Εξουσία στην Ανατολική Μεσόγειο κατά την Ύστερη Αρχαιότητα και τον Πρώιμο Μεσαίωνα”) με συμμετέχοντες τα Πανεπιστήμια Τυβίγγης (Θεολογική Σχολή […]

«Το CIVIS χτίζει γέφυρες γνώσης και συνεργασίας: H εμπειρία από το Blended Intensive Program “Europe and the Rule of Law” στην Αθήνα

«Το CIVIS χτίζει γέφυρες γνώσης και συνεργασίας: H εμπειρία από το Blended Intensive Program “Europe and the Rule of Law” στην Αθήνα

Το Μικτό Εντατικό Πρόγραμμα (CIVIS Blended Intensive Program) με τίτλο “Europe and the Rule of Law” φιλοξενήθηκε με επιτυχία στη Νομική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών από τις 2 έως τις 6 Ιουνίου 2025. Την οργάνωση και τον συντονισμό ανέλαβε η επίκουρη καθηγήτρια Βασιλική Χρήστου σε συνεργασία με 10 ακαδημαϊκούς από 8 ακόμα […]

CIVIS Blended Intensive Program PostRacial Transmodernities: Afro-European Relations, Mediterranean Trajectories & Intercultural Reciprocities  – Μια ξεχωριστή διαπολιτισμική εμπειρία

CIVIS Blended Intensive Program PostRacial Transmodernities: Afro-European Relations, Mediterranean Trajectories & Intercultural Reciprocities – Μια ξεχωριστή διαπολιτισμική εμπειρία

Το Μικτό Εντατικό Πρόγραμμα (CIVIS Blended Intensive Program) με τίτλο PostRacial Transmodernities: Afro-European Relations, Mediterranean Trajectories & Intercultural Reciprocities φιλοξενήθηκε με επιτυχία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Την οργάνωση και τον συντονισμό ανέλαβε η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μίνα Καραβαντά σε συνεργασία με την Επίκουρη Καθηγήτρια Σταματίνα Δημακοπούλου του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Αξιοποιώντας την […]

Επιτυχής ολοκλήρωση του CIVIS BIP course «Interplay of Landscape, Tectonics and Climate Change in the Mediterranean context»

Επιτυχής ολοκλήρωση του CIVIS BIP course «Interplay of Landscape, Tectonics and Climate Change in the Mediterranean context»

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το εντατικό υβριδικό πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου CIVIS, με τίτλο «Interplay of Landscape, Tectonics and Climate Change in the Mediterranean context», το οποίο οργανώθηκε από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια του Βουκουρεστίου, της Στοκχόλμης, του Aix-Marseille, του Salzburg, καθώς και με το Γεωπάρκο Κεφαλονιάς – Ιθάκης. […]

Οι Βιβλιοθήκες του ΕΚΠΑ στα CIVIS Days – Rome 2025: Πρωταγωνιστές συμπερίληψης και καινοτομίας

Οι Βιβλιοθήκες του ΕΚΠΑ στα CIVIS Days – Rome 2025: Πρωταγωνιστές συμπερίληψης και καινοτομίας

Ενεργό συμμετοχή στην 20μελή ομάδα που εκπροσώπησε το ΕΚΠΑ στη φετινή εκδήλωση του Ευρωπαϊκού Πανεπιστήμιου CIVIS με τίτλο: “CIVIS Days”, με επικεφαλής την Αντιπρύτανι Ακαδημαϊκών, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας και επιστημονική υπεύθυνη του CIVIS στο Ε.Κ.Π.Α., Καθηγήτρια Λατινικής Φιλολογίας κα Σοφία Παπαϊωάννου, είχε και η Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης (ΒΚΠ) του ΕΚΠΑ. Η φετινή εκδήλωση, […]

Call for proposals – Πρόσκληση προς τους ακαδημαϊκούς για τη δημιουργία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στο πλαίσιο του CIVIS

Call for proposals – Πρόσκληση προς τους ακαδημαϊκούς για τη δημιουργία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στο πλαίσιο του CIVIS

H Συμμαχία των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων του CIVIS, στην οποία συμμετέχει το Ε.Κ.Π.Α., προσφέρει συνεχώς νέες ευκαιρίες για τους ακαδημαϊκούς των Πανεπιστημίων – μελών του, έτσι ώστε να διευρύνουν τη δικτύωσή τους, αναπτύσσοντας νέες συνεργασίες με συναδέλφους τους από άλλα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια της Συμμαχίας και να δημιουργήσουν νέες από κοινού εκπαιδευτικές δραστηριότητες ή να εμπλουτίσουν και […]

«Το CIVIS χτίζει γέφυρες γνώσης και συνεργασίας: H εμπειρία από το Blended Intensive Program “Europe and the Rule of Law” στην Αθήνα

«Το CIVIS χτίζει γέφυρες γνώσης και συνεργασίας: H εμπειρία από το Blended Intensive Program “Europe and the Rule of Law” στην Αθήνα

Το Μικτό Εντατικό Πρόγραμμα (CIVIS Blended Intensive Program) με τίτλο “Europe and the Rule of Law” φιλοξενήθηκε με επιτυχία στη Νομική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών από τις 2 έως τις 6 Ιουνίου 2025. Την οργάνωση και τον συντονισμό ανέλαβε η επίκουρη καθηγήτρια Βασιλική Χρήστου σε συνεργασία με 10 ακαδημαϊκούς από 8 ακόμα […]

CIVIS Blended Intensive Program PostRacial Transmodernities: Afro-European Relations, Mediterranean Trajectories & Intercultural Reciprocities  – Μια ξεχωριστή διαπολιτισμική εμπειρία

CIVIS Blended Intensive Program PostRacial Transmodernities: Afro-European Relations, Mediterranean Trajectories & Intercultural Reciprocities – Μια ξεχωριστή διαπολιτισμική εμπειρία

Το Μικτό Εντατικό Πρόγραμμα (CIVIS Blended Intensive Program) με τίτλο PostRacial Transmodernities: Afro-European Relations, Mediterranean Trajectories & Intercultural Reciprocities φιλοξενήθηκε με επιτυχία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Την οργάνωση και τον συντονισμό ανέλαβε η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μίνα Καραβαντά σε συνεργασία με την Επίκουρη Καθηγήτρια Σταματίνα Δημακοπούλου του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Αξιοποιώντας την […]

Επιτυχής ολοκλήρωση του CIVIS BIP course «Interplay of Landscape, Tectonics and Climate Change in the Mediterranean context»

Επιτυχής ολοκλήρωση του CIVIS BIP course «Interplay of Landscape, Tectonics and Climate Change in the Mediterranean context»

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το εντατικό υβριδικό πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου CIVIS, με τίτλο «Interplay of Landscape, Tectonics and Climate Change in the Mediterranean context», το οποίο οργανώθηκε από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια του Βουκουρεστίου, της Στοκχόλμης, του Aix-Marseille, του Salzburg, καθώς και με το Γεωπάρκο Κεφαλονιάς – Ιθάκης. […]

Οι Βιβλιοθήκες του ΕΚΠΑ στα CIVIS Days – Rome 2025: Πρωταγωνιστές συμπερίληψης και καινοτομίας

Οι Βιβλιοθήκες του ΕΚΠΑ στα CIVIS Days – Rome 2025: Πρωταγωνιστές συμπερίληψης και καινοτομίας

Ενεργό συμμετοχή στην 20μελή ομάδα που εκπροσώπησε το ΕΚΠΑ στη φετινή εκδήλωση του Ευρωπαϊκού Πανεπιστήμιου CIVIS με τίτλο: “CIVIS Days”, με επικεφαλής την Αντιπρύτανι Ακαδημαϊκών, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας και επιστημονική υπεύθυνη του CIVIS στο Ε.Κ.Π.Α., Καθηγήτρια Λατινικής Φιλολογίας κα Σοφία Παπαϊωάννου, είχε και η Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης (ΒΚΠ) του ΕΚΠΑ. Η φετινή εκδήλωση, […]

Call for proposals – Πρόσκληση προς τους ακαδημαϊκούς για τη δημιουργία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στο πλαίσιο του CIVIS

Call for proposals – Πρόσκληση προς τους ακαδημαϊκούς για τη δημιουργία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στο πλαίσιο του CIVIS

H Συμμαχία των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων του CIVIS, στην οποία συμμετέχει το Ε.Κ.Π.Α., προσφέρει συνεχώς νέες ευκαιρίες για τους ακαδημαϊκούς των Πανεπιστημίων – μελών του, έτσι ώστε να διευρύνουν τη δικτύωσή τους, αναπτύσσοντας νέες συνεργασίες με συναδέλφους τους από άλλα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια της Συμμαχίας και να δημιουργήσουν νέες από κοινού εκπαιδευτικές δραστηριότητες ή να εμπλουτίσουν και […]

Συμμετοχή του Καθηγητή Δημήτρη Καινούργιου στο 7ο Newsletter της doValue Greece

Συμμετοχή του Καθηγητή Δημήτρη Καινούργιου στο 7ο Newsletter της doValue Greece

Ο Καθηγητής Χρηματοοικονομικής, Μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης του ΕΚΠΑ,  Διευθυντής του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Εσωτερικός Έλεγχος, Διαχείριση Κινδύνων & Κανονιστική Συμμόρφωση», του University of Athens MBA και του Κέντρου Μελετών & Εκπαίδευσης Χρηματοοικονομικής  κ. Δημήτρης Καινούργιος, συμμετέχει με άρθρο του στη νέα έκδοση του Newsletter του Κέντρου Χρηματοοικονομικής Υπευθυνότητας της doValue Greece. Στη στήλη Opinion του 7ου τεύχους (Σεπτέμβριος 2025), […]

Δύο εισηγήσεις για τη σύγχρονη εκπαίδευση: Από τα χαρισματικά παιδιά έως τις σχέσεις εκπαιδευτικών και τα ζητήματα ψυχικής τους υγείας

Δύο εισηγήσεις για τη σύγχρονη εκπαίδευση: Από τα χαρισματικά παιδιά έως τις σχέσεις εκπαιδευτικών και τα ζητήματα ψυχικής τους υγείας

Πραγματοποιήθηκαν δύο εισηγήσεις από τον καθηγητή Αλέξανδρο Σταμάτιο Αντωνίου σε επιμορφωτικές εκδηλώσεις που διοργάνωσαν την περασμένη εβδομάδα (8/9 & 10/9) η Διεύθυνση Π.Ε. Αν. Αττικής (επόπτρια ποιότητας εκπαίδευσης Δρ. Βασιλική Παπαδοπούλου) και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας (σύμβουλοι Δρ. Αγγελική Μπαστέα και Δρ. Ευθύμιος Σταμούλης). Η πρώτη εισήγηση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα Jacqueline de Romilly […]

Συνάντηση εργασίας της Αντιπρυτάνεως του Ε.Κ.Π.Α. Σοφίας Παπαϊωάννου με θέμα την Συνεργασία ΕΚΠΑ – Columbia Journalism School

Συνάντηση εργασίας της Αντιπρυτάνεως του Ε.Κ.Π.Α. Σοφίας Παπαϊωάννου με θέμα την Συνεργασία ΕΚΠΑ – Columbia Journalism School

Τη Δευτέρα, 8 Σεπτεμβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας μεταξύ φορέων του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και της Σχολής Δημοσιογραφίας του πανεπιστημίου Columbia στη Νέα Υόρκη (Columbia Journalism School), με στόχο τον σχεδιασμό ενός κοινού μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών στον τομέα της Υπολογιστικής Δημοσιογραφίας και της Τεχνητής Νοημοσύνης. Στην συνάντηση συμμετείχαν η Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών Θεμάτων, […]

16 Σεπτεμβρίου: Παγκόσμια Hμέρα Επεμβατικής Καρδιολογίας

16 Σεπτεμβρίου: Παγκόσμια Hμέρα Επεμβατικής Καρδιολογίας

Από τον Σεπτέμβριο του 2022 με ψήφισμα των Ηνωμένων Εθνών καθιερώθηκε η 16η Σεπτεμβρίου ως διεθνής ημέρα Επεμβατικής Καρδιολογίας προκειμένου να συμβάλει στην ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τις καρδιαγγειακές παθήσεις, τις σχετικές επιπλοκές αυτών καθώς και την ανάγκη πρόληψης και κατάλληλης αντιμετώπισής τους. Με το ίδιο ψήφισμα αναγνωρίζεται ο σημαντικός αντίκτυπος της επεμβατικής καρδιολογίας […]

ΕΚΠΑ: Ανοιχτές οι αιτήσεις για 5 τμήματα του παραρτήματος στην Κύπρο

ΕΚΠΑ: Ανοιχτές οι αιτήσεις για 5 τμήματα του παραρτήματος στην Κύπρο

Ανοιχτές είναι οι αιτήσεις μέχρι και την Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου για πέντε τμήματα του παραρτήματος του ΕΚΠΑ στην Κύπρο. Τα προπτυχιακά προγράμματα των τμημάτων της Ιατρικής, Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών, Οικονομικών Επιστημών και Νοσηλευτικής αρχίζουν τον Οκτώβριο του 2025. Για πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες: https://cy.uoa.gr/ https://www.uoa.gr/ Τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τις αιτήσεις […]

Κέα: Μια σπουδαία ερευνητική αποστολή στο σπήλαιο «Τρυποσπηλιές»

Κέα: Μια σπουδαία ερευνητική αποστολή στο σπήλαιο «Τρυποσπηλιές»

Η Κέα, από την 1η έως και την 5η Σεπτεμβρίου 2025, βρέθηκε στο επίκεντρο μιας σημαντικής επιστημονικής δράσης. Ερευνητική ομάδα από το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του ΕΚΠΑ επισκέφθηκε το νησί και ξεκίνησε την πρώτη φάση της μελέτης για την αποτύπωση και ανάδειξη του σπηλαίου «Τρυποσπηλιές». Σύμφωνα με το kea.gr, η ερευνητική ομάδα, με επικεφαλής […]

Δύο εισηγήσεις για τη σύγχρονη εκπαίδευση: Από τα χαρισματικά παιδιά έως τις σχέσεις εκπαιδευτικών και τα ζητήματα ψυχικής τους υγείας

Δύο εισηγήσεις για τη σύγχρονη εκπαίδευση: Από τα χαρισματικά παιδιά έως τις σχέσεις εκπαιδευτικών και τα ζητήματα ψυχικής τους υγείας

Πραγματοποιήθηκαν δύο εισηγήσεις από τον καθηγητή Αλέξανδρο Σταμάτιο Αντωνίου σε επιμορφωτικές εκδηλώσεις που διοργάνωσαν την περασμένη εβδομάδα (8/9 & 10/9) η Διεύθυνση Π.Ε. Αν. Αττικής (επόπτρια ποιότητας εκπαίδευσης Δρ. Βασιλική Παπαδοπούλου) και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας (σύμβουλοι Δρ. Αγγελική Μπαστέα και Δρ. Ευθύμιος Σταμούλης). Η πρώτη εισήγηση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα Jacqueline de Romilly […]

Συνάντηση εργασίας της Αντιπρυτάνεως του Ε.Κ.Π.Α. Σοφίας Παπαϊωάννου με θέμα την Συνεργασία ΕΚΠΑ – Columbia Journalism School

Συνάντηση εργασίας της Αντιπρυτάνεως του Ε.Κ.Π.Α. Σοφίας Παπαϊωάννου με θέμα την Συνεργασία ΕΚΠΑ – Columbia Journalism School

Τη Δευτέρα, 8 Σεπτεμβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας μεταξύ φορέων του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και της Σχολής Δημοσιογραφίας του πανεπιστημίου Columbia στη Νέα Υόρκη (Columbia Journalism School), με στόχο τον σχεδιασμό ενός κοινού μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών στον τομέα της Υπολογιστικής Δημοσιογραφίας και της Τεχνητής Νοημοσύνης. Στην συνάντηση συμμετείχαν η Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών Θεμάτων, […]

16 Σεπτεμβρίου: Παγκόσμια Hμέρα Επεμβατικής Καρδιολογίας

16 Σεπτεμβρίου: Παγκόσμια Hμέρα Επεμβατικής Καρδιολογίας

Από τον Σεπτέμβριο του 2022 με ψήφισμα των Ηνωμένων Εθνών καθιερώθηκε η 16η Σεπτεμβρίου ως διεθνής ημέρα Επεμβατικής Καρδιολογίας προκειμένου να συμβάλει στην ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τις καρδιαγγειακές παθήσεις, τις σχετικές επιπλοκές αυτών καθώς και την ανάγκη πρόληψης και κατάλληλης αντιμετώπισής τους. Με το ίδιο ψήφισμα αναγνωρίζεται ο σημαντικός αντίκτυπος της επεμβατικής καρδιολογίας […]

ΕΚΠΑ: Ανοιχτές οι αιτήσεις για 5 τμήματα του παραρτήματος στην Κύπρο

ΕΚΠΑ: Ανοιχτές οι αιτήσεις για 5 τμήματα του παραρτήματος στην Κύπρο

Ανοιχτές είναι οι αιτήσεις μέχρι και την Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου για πέντε τμήματα του παραρτήματος του ΕΚΠΑ στην Κύπρο. Τα προπτυχιακά προγράμματα των τμημάτων της Ιατρικής, Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών, Οικονομικών Επιστημών και Νοσηλευτικής αρχίζουν τον Οκτώβριο του 2025. Για πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες: https://cy.uoa.gr/ https://www.uoa.gr/ Τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τις αιτήσεις […]

Κέα: Μια σπουδαία ερευνητική αποστολή στο σπήλαιο «Τρυποσπηλιές»

Κέα: Μια σπουδαία ερευνητική αποστολή στο σπήλαιο «Τρυποσπηλιές»

Η Κέα, από την 1η έως και την 5η Σεπτεμβρίου 2025, βρέθηκε στο επίκεντρο μιας σημαντικής επιστημονικής δράσης. Ερευνητική ομάδα από το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του ΕΚΠΑ επισκέφθηκε το νησί και ξεκίνησε την πρώτη φάση της μελέτης για την αποτύπωση και ανάδειξη του σπηλαίου «Τρυποσπηλιές». Σύμφωνα με το kea.gr, η ερευνητική ομάδα, με επικεφαλής […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο