Την Παρασκευή 22 Οκτωβρίου εγκαινιάζεται η έκθεση της Αγγελικής Λόη με τίτλο: “Can You Love Me”, στις ισόγειες προθήκες της Παροδίου Στοάς του Τμήματος Π.Ε.Δ.Δ στο Ε.Κ.Π.Α., επί των οδών Αιόλου, Κολοκοτρώνη και Βασιλικής.
Η Αγγελική Λόη σπούδασε ζωγραφική με δάσκαλο τον Γ. Ρόρρη και το 2015 αποφοίτησε από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (Α.Σ.Κ.Τ.) με δασκάλους τον Γ. Ψυχοπαίδη και Μ. Σπηλιόπουλο στην ζωγραφική, τον Ν. Τρανό στη γλυπτική και τον Μ. Μπαμπούση στη φωτογραφία.
Η έρευνά της απαντά σε ερωτήματα για την ανθρώπινη επικοινωνία στο αστεακό περιβάλλον, έχοντας σαν όχημα τη μνήμη και το βίωμα σε σχέση με τη φύση και το οικολογικό μας αποτύπωμα.
Η καλλιτεχνική της πρακτική περιλαμβάνει ζωγραφική και εγκαταστάσεις, με την τυχαιότητα, ως ανάγκη και συνθήκη για την υλοποίηση των έργων της. Στα ζωγραφικά της έργα χρησιμοποιεί τυπώματα και κολάζ με ποικίλους τρόπους και μέσα. Στις εγκαταστάσεις της συλλέγει θραύσματα από τα απορρίμματα των ανθρώπων της πόλης που κινείται, καθώς και ‘ξεβράσματα’ από το θαλάσσιο περιβάλλον, τα οποία μετασχηματίζει και νοηματοδοτεί.
Ατομικές εκθέσεις
- “Παρόδιος Στοά”, Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2019
- Εικαστικό event στο ιχθυοπωλείο Γρίπος, Ναύπακτος 2018
- Galerie ‘Karouzou’ Switzerland-Zurich, 2015
- Galerie ‘Anixis’ Switzerland-Baden, 2014
- ‘Φετιχιέ Τζαμί’ Ναύπακτος, 2012
μια διατομική στο Μουσείο Ηρακλειδών, 2020
καθώς και πολυάριθμες ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Πρόκειται για μια ατομική έκθεση, που κατά τον επιμελητή, ιστορικό και κριτικό της τέχνης Κωνσταντίνο Μπάσιο, «είναι . . . οι εικόνες των αντικειμένων, που χρησιμοποιεί η Λόη στις εγκαταστάσεις της, που στη συνέχεια γίνονται εικόνες της ζωής μας, της πόλης μας, της εποχής μας. Αντιστρέφοντας την κατεξοχήν αλλοτριωτική συνθήκη της μαζικοποίησης, όπως και της εμμονικής ομοιότητας, σε εικονολογικό πλαίσιο αναστοχασμού και ριζικής αμφισβήτησης».
Διάρκεια: 22/10/2021 – 15/12/2021
Ώρες επίσκεψης: Τα έργα της έκθεσης φαίνονται όλες τις μέρες και ώρες
Η Αναπαράσταση ως Υπόμνηση:
από τον καθημερινό και τον τετριμμένο στον κριτικό σχολιασμό
Η Αγγελική Λόη επανέρχεται στην ‘‘Παρόδιο Στοά’’ και συμπίπτει συμβολικά με το τέλος του δεύτερου κύκλου εγκλεισμού και περιορισμού.
Επίσης, δεν είναι τυχαίο ότι θεματοκεντρικά η έκθεση των έργων της Λόη σχετίζεται με αυτήν την πρωτοφανή κοινωνική αναταραχή, που ενώ αφορμάται από κάποια βασικά υγειονομικά πρωτόκολλα, που είναι καλό να τηρούνται, εν τούτοις, κατέληξε να επιδιαμορφώσει πολύ περισσότερο, από όσο κάποιος –στην αρχή– θα υποπτευόταν, την προσωπική, την οικογενειακή, τη συλλογική και την οικονομική μας συγκρότηση, χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη και κάποιες άλλες σαφείς πολιτικές επιλογές και στοχεύσεις, προκειμένου να προκύψουν οι επιθυμητές υφαρπαγές δικαιωμάτων και ελευθεριών.
Η καλλιτέχνις επιλέγει ένα μικτό σύστημα τεχνικών και τεχνοτροπιών, που αναδεικνύουν τη μορφοπλαστική της εκφραστικότητα, ίσως περισσότερο από κάθε άλλη φορά.
Το πρώτο επίπεδο κατανόησης αυτών των εγκαταστάσεων είναι το λεγόμενο προσωπικό, το οποίο, (ωστόσο και κυρίως) λόγω του ποιητικού λόγου, που αποφάσισε να χρησιμοποιήσει, επιτυγχάνει όχι μόνο να οριοθετήσει κυριαρχικά το νόημα των έργων της, αλλά ταυτόχρονα, να τα πολιτικοποιήσει, αφού πλέον όλοι υποφέρουμε όλα αυτά που η ίδια περιγράφει: μια δυστοπικά προσδιορισμένη συνθήκη, από την οποία δεν εξαιρούμεθα, αλλά αντιθέτως, όλοι συμμετέχουμε.
Αυτός ο έμμεσος τρόπος να μιλήσουμε, με αφορμή το εγώ, για τα εμείς, δημιουργεί ένα ασυνήθιστο αίσθημα συμπερίληψης και αλλόκοτης αλληλεγγύης, μέσω της υπόγειας ταύτισης, που έχει προκύψει. Διότι είναι αυτές οι εικόνες των αντικειμένων, που χρησιμοποιεί η Λόη στις εγκαταστάσεις της, που στη συνέχεια γίνονται εικόνες της ζωής μας, της πόλης μας, της εποχής μας. Αντιστρέφοντας την κατεξοχήν αλλοτριωτική συνθήκη της μαζικοποίησης, όπως και της εμμονικής ομοιότητας, σε εικονολογικό πλαίσιο αναστοχασμού και ριζικής αμφισβήτησης.
Κωνσταντίνος Μπάσιος
μέλος της A.I.C.A.