Το Πανεπιστήμιο Αθηνών ξεκινά μαθήματα σε 8.500 δημόσιους υπαλλήλους που θα συμβάλουν τόσο στην επαγγελματική και προσωπική τους ανάπτυξη όσο και στην ποιότητα της δημόσιας διοίκησης.
Οι δημόσιοι υπάλληλοι επανεκπαιδεύονται! 8.500 δημόσιοι υπάλληλοι θα συμμετάσχουν σε ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με σκοπό τη συνο λική αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης μέσω ασύγχρονων μεθόδων εκπαίδευσης μετά από συμφωνία μεταξύ του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ).
Το πρόγραμμα, με τίτλο «Ανάπτυξη Δεξιοτήτων μέσω Βασικών Αρχών Mentoring», στοχεύει στην πλήρη αναμόρφωση του δημόσιου τομέα και των λειτουργών του, με στόχο (και ελπίδα) την καλλιέργεια κουλτούρας συνεχούς μάθησης και επαγγελματικής ανάπτυξης. Εντάσσεται, δε, στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων του Ν. 4940/2022, ο οποίος έθεσε τις βάσεις για τη συστηματική ανάπτυξη δεξιοτήτων και την προώθηση της επαγγελματικής εξέλιξης των στελεχών του δημόσιου τομέα. Οπως αναφέρουν οι εκπρόσωποι του προγράμματος, ο προσανατολισμός στον πολίτη, η ομαδικότητα, η ηγετικότητα, η διαχείριση γνώσης, η προσαρμοστικότητα και η επίλυση προβλημάτων συμπεριλαμβάνονται στις 9 βασικές δεξιότητες του Ενιαίου Πλαισίου Δεξιοτήτων (όπως ορίζονται από τον Ν. 4940/2022). Το πρόγραμμα υλοποιείται από το Πανεπιστήμιο Αθηνών μέσω της πλατφόρμας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης e-Learning και έχει ως κεντρικό άξονα την εισαγωγή της μεθόδου mentoring στην εκπαιδευτική διαδικασία. Για πρώτη φορά οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό (διαδραστικά βίντεο, εργαλεία αυτοαξιολόγησης, μελέτη περίπτωσης και πρακτικών εφαρμογών, οδηγίες και καθοδήγηση από εξειδικευμένους μέντορες) με ευελιξία, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας. Ετσι, το πρόγραμμα θα προσφέρει στους δημόσιους υπαλλήλους σημαντικές γνώσεις και δεξιότητες που θα συμβάλουν στην επαγγελματική και προσωπική τους ανάπτυξη, βαθύτερη κατανόηση του κανονιστικού πλαισίου, των διαδικασιών και των πολιτικών του δημόσιου τομέα, ενδυνάμωση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων των συμμετεχόντων και ενίσχυση της επαγγελματικής τους αποτελεσματικότητας, της παραγωγικότητας και της ποιότητας της δημόσιας διοίκησης. Να σημειώσουμε ότι είναι ιδιαίτερα σημαντική η ασύγχρονη φύση του προγράμματος, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευόμενους να διαμορφώνουν τον ρυθμό μάθησής τους, διασφαλίζοντας έτσι την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικών και προσωπικών υποχρεώσεων.
Η σχετική προγραμματική συμφωνία υπογράφηκε πριν από λίγες μέρες μεταξύ του πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών, καθηγητή Γεράσιμου Σιάσου, και του προέδρου του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης Βασιλείου Έξαρχου, παρουσία της υφυπουργού Εσωτερικών Βιβής Χαραλαμπογιάνvn. Την προγραμματική σύμβαση συνυπέγραψαν από το Πανεπιστήμιο Αθηνών ο Αντιπρύτανης καθηγητής Ευστάθιος Ευσταθόπουλος και ο επιστημονικός υπεύθυνος και «αρχιτέκτονας» του προγράμματος e-Learning του Ιδρύματος, ομότιμος καθηγητής Παναγιώτης Πετράκης. Στόχος των παραπάνω είναι η πλήρης ενίσχυση της δημόσιας διοίκησης και η δυνατότητα πολύπλευρης αναβάθμισης των δεξιοτήτων των λειτουργών της, ειδικά δε εκείνων που κατέχουν θέσεις ευθύνης, ώστε να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τις σύγχρονες προκλήσεις του κράτους και τις ανάγκες που προκύπτουν από τη λειτουργία του. Το μεγάλο «στοίχημα» για τους εμπνευστές του προγράμματτος είναι να βελτιωθεί συνολικά η εικόνα του δημόσιου τομέα και η εξυπηρέτηση των πολιτών να γίνει πιο εύκολη και αποτελεσματική, καθώς στο παρελθόν τα παράπονα που εκφράζονταν στον συγκεκριμένο τομέα ήταν πολλά.
Πηγή: Βήμα της Κυριακής, 26/01/2025
Της Ιφιγένειας Βιρβιδάκη