Νέα & Ανακοινώσεις

Πώς η ψηφιακή επανάσταση στην εκπαίδευση «ψαλιδίζει» τα οικογενειακά έξοδα | Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή Π. Πετράκη στο liberal.gr

Πώς η ψηφιακή επανάσταση στην εκπαίδευση «ψαλιδίζει» τα οικογενειακά έξοδα | Συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή Π. Πετράκη στο liberal.gr

Η συνέντευξη του Ομότιμου Καθηγητή Οικονομικών του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Ε.Κ.Π.Α. κ. Παναγιώτη Ε. Πετράκη με θέμα «Πώς η ψηφιακή επανάσταση στην εκπαίδευση “ψαλιδίζει” τα οικογενειακά έξοδα», που δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο liberal.gr στις 17 Μαΐου 2024, αναδημοσιεύτηκε στο InDeep Analysis.

Αναλυτικά, η δημοσίευση της συνέντευξης:

Το «ψηφιακό σχολείο» αποτελεί πραγματικότητα, ενώ όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας, κ. Πιερρακάκης, παρουσία του πρωθυπουργού, έρχεται και το «ψηφιακό φροντιστήριο». Τις μεγάλες αυτές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα σχολιάζει σε συνέντευξη στο Liberal και τον Νικόλα Ταμπακόπουλο, ο Παναγιώτης Πετράκης, Ομ. καθηγητής Οικονομικών Επιστημών στο Ε.Κ.Π.Α. Ο ίδιος χαρακτηρίζει ως «πολύ σημαντικές μεταρρυθμίσεις» τις δύο νέες πρωτοβουλίες και αναλύει τις επιπτώσεις τους στην εκπαιδευτική διαδικασία και στον οικογενειακό προϋπολογισμό. 

Πώς η ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης βοηθάει τους μαθητές;

Εδώ υπάρχουν δύο ζητήματα που πρέπει κανείς να προσέξει.Το ένα είναι η παιδαγωγική αποτελεσματικότητα των ψηφιακών μεθόδων και το δεύτερο είναι η εισοδηματική βοήθεια που δίνεται στις οικογένειες, εάν αυτό παίρνει τη μορφή του φροντιστηρίου και της ενισχυτικής διδασκαλίας. Η απάντηση στο δεύτερο είναι σαφής.

Διότι εάν γίνεται καλά, θα μειώσει τις ανάγκες και ιδιαίτερα των οικογενειών που έχουν λιγότερα μέσα στη διάθεσή τους να προσφέρουν στην ενισχυτική διδασκαλία. Το πρώτο θέμα, το παιδαγωγικό, δεν υπάρχει μία γενική συμφωνία, ότι η ψηφιακή εκπαίδευση μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης.

Διότι η δια ζώσης έχει και μια άλλη διάσταση, την έννοια ανθρώπινων κοινοτήτων, τη δημιουργία, την ανάπτυξη δεξιοτήτων στους ανθρώπους που τα ψηφιακά μέσα δεν τις εννοούν. Είναι χαρακτηριστικό ότι παρακολουθούσα χθες μία συνέντευξη του κ. Γιώργου Χρούσου και έλεγε ακριβώς ότι οι νεότερες γενεές εμφανίζουν ορισμένες πιο αδύναμες δεξιότητες, απ’ ό,τι οι παλαιότερες. Αυτό οφείλεται στη χρήση όλων των μέσων, συμπεριλαμβανομένων βέβαια των ψηφιακών στον τομέα της εκπαίδευσης.

Άρα το παιδαγωγικό μέρος είναι συζητήσιμο, αλλά ως συμπληρωματικό εργαλείο της κανονικής εκπαίδευσης, νομίζω ότι μόνο θετική διάσταση θα πρέπει να αντιλαμβανόμαστε ότι έχει. Μην μπερδεύουμε τη χρήση των ψηφιακών μέσων που γίνεται  για τη μόρφωση σε ενήλικες, με τη χρήση ψηφιακών μεθόδων για το σχολείο και το φροντιστήριο. Θέλει αρκετή προσοχή. Αλλά γενικά ως συμπληρωματική βοήθεια ως προς τους μαθητές νομίζω ότι είναι θεμιτό. Βεβαίως, ούτε στα πανεπιστήμια πλέον δεν θεωρούμε ότι η ψηφιακή εκπαίδευση μπορεί να αντικαθιστά τη ζωντανή, για πολλούς και διάφορους λόγους, νομίζω ότι τα δύο συστήματα πρέπει να αλληλοσυμπληρώνονται και όχι να αντικαθιστά το ένα το άλλο.

Αναφερθήκατε στην περιοκοπή δαπανών για τη μέση οικογένεια…

Το ψηφιακό φροντιστήριο είναι ενισχυτικής διδασκαλίας, δηλαδή εκεί που είναι αδύναμο το παιδί για παράδειγμα στα μαθηματικά, μπαίνει στο ψηφιακό φροντιστήριο και υποκαθιστά γνώσεις, κάνει ερωτήσεις, παίρνει απαντήσεις. Θα εξαρτηθεί σε σημαντικό βαθμό και από τον τρόπο που θα γίνονται τα μαθήματα, διότι υπάρχουν δύο τρόποι για την ψηφιακή μεθοδολογία.

Η μία είναι να δίνεις το υλικό, όπως δίνεις ένα βιβλίο, η άλλη είναι, αυτό που γίνεται στα πανεπιστήμια, δηλαδή να έχεις ανθρώπους οι οποίοι απαντούν σε ερωτήσεις. Στη δεύτερη εκδοχή είναι εξαιρετικά βοηθητικό και θα οδηγήσει σε μια βελτίωση του εισοδήματος των οικογενειών.

Από την ψηφιοποίηση του Δημοσίου, σε αυτήν της υγείας και τώρα της εκπαίδευσης. Ποια είναι η ευρωπαϊκή εμπειρία και πού βρισκόμαστε συγκριτικά με το μέσο όρο στην Ευρώπη;

Δεν γνωρίζω ακριβείς μετρήσεις για την ψηφιακή εκπαιδευτική εμπειρία, αλλά πρέπει να συμφωνήσουμε ότι η Ελλάδα βρίσκεται ακόμη πίσω και χρειάζεται την ψηφιοποίηση των λειτουργιών του κράτους και της χρήσης ψηφιακών μεθόδων από επιχειρήσεις. Αυτός ο δείκτης υστερεί. Το ζήτημα της εκπαίδευσης δεν τίθεται, νομίζω όμως ότι γενικά γίνεται χρήση αυτών των εργαλείων, όπως ακριβώς τα περιγράψαμε προηγουμένως. Η εμπειρία δείχνει ότι χρησιμοποιούνται ψηφιακά μέσα, αλλά ως βοηθητικά εργαλεία με την διά ζώσης εκπαίδευση.

Τέλος, το γεγονός ότι μειώνεται το κόστος ενισχυτικής διδασκαλίας για τη μέση οικογένεια, μπορεί να φέρει αντιδράσεις από ορισμένες ομάδες;

Ορισμένες πλευρές της συμπληρωματικής εκπαίδευσης πραγματικά προσφέρουν βοήθεια, ιδίως σε εξειδικευμένα θέματα στα οποία το σχολείο δεν μπορεί να προσφέρει αρκετή βοήθεια. Εκεί, αυτές οι ομάδες δεν θα θιγούν. Αντίθετα, θα ωφεληθούν ομάδες, οι οποίες αυτήν τη στιγμή δεν μπορούν να κάνουν χρήση αυτών των εργαλείων.

Νομίζω ότι αντιδράσεις δεν θα υπάρξουν και επαναλαμβάνω, αν κάπου υπάρχει ένα καλό φροντιστήριο, αυτό θα συνεχίσει να είναι καλό. Ξέρετε και στις άλλες χώρες υπάρχουν φροντιστήρια, αλλά όχι βέβαια στην έκταση που υπάρχουν στην Ελλάδα και στην έκταση που υπήρχαν στο παρελθόν στη χώρα μας. Αυτό που επιβάλλεται, παράλληλα με αυτά τα μέτρα, είναι -και νομίζω θα το δούμε- η αλλαγή εισόδου στα πανεπιστήμιο, με το γενικό απολυτήριο, έτσι ώστε να μην εξαρτώνται τα παιδιά από κάποιες ώρες στις οποίες γράφουν διαγώνισμα. Σε αυτήν την περίπτωση όλα αυτά τα εργαλεία θα έχουν βοηθητικό χαρακτήρα και δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να δημιουργηθούν σημαντικές αντιδράσεις.

Δείτε τη δημοσίευση: https://www.liberal.gr/synenteyxeis/pos-i-psifiaki-epanastasi-stin-ekpaideysi-psalidizei-ta-oikogeneiaka-exoda

Δείτε την αναδημοσίευση: http://indeepanalysis.gr/oikonomia/pos-h-psifiaki-ekpaideysi-psalidizei-ta-oikogeneiaka-exoda

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Eκδημία του Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ Παύλου Καλλιγά

Η Συνέλευση του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ εκφράζει τη βαθιά θλίψη της για την εκδημία του Ομότιμου Καθηγητή, και κορυφαίου μελετητή της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, Παύλου Καλλιγά. Ο Παύλος Καλλιγάς διετέλεσε επί πολλά έτη διευθυντής του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών. Ως διευθυντής ως το 2012 του φιλοσοφικού περιοδικού «Δευκαλίων», και ως […]

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Την επίδραση της παγκόσμιας οικονομίας στην καθημερινότητά μας, καθώς και τη σχέση μας με τον χρόνο και την αξία που επισυνάπτουμε στο παρόν σε σχέση με το μέλλον, εξετάζει σε δυο άρθρα του, που δημοσιεύτηκαν στα ΜΜΕ, ο Ομότιμος Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. 1. Η πώληση του μέλλοντος για την αγορά του παρόντος (Άρθρο στην […]

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Η Αττική «φλέγεται». Ο εξαντλητικός καύσωνας ενεργοποιεί τον «πυρετό» της πόλης που προκαλεί η υπερδόμηση. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι και η πραγματικότητα δραματική: η πρωτεύουσα θερμαίνεται όχι μόνο λόγω της κλιματικής αλλαγής αλλά και… εκ των έσω. Ο χάρτης του Λεκανοπεδίου «κοκκινίζει» από δεκάδες hot spots που αναδύουν καυτό αέρα σαν μικρά «ηφαίστεια» τσιμέντου. Η […]

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Πρόγραμμα «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» του ΕΚΠΑ

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Πρόγραμμα «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» του ΕΚΠΑ

Με απόλυτη επιτυχία και συγκινητική συμμετοχή της φορεών, εκπαιδευτικών και γονέων της τοπικής κοινωνίας πραγματοποιήθηκαν οι ενημερωτικές εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές δράσεις του προγράμματος «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» σε Αργοστόλι Κεφαλονιάς, Αρχαία Ολυμπία και Ζαχάρω Ηλείας, στα πλαίσια της ενημέρωσης και κατάρτισης των εκπαιδευτικών Α’βάθμιας Εκπαίδευσης για την προαγωγή της ψυχικής υγείας των παιδιών και […]

Νέες Παλαιοντολογικές Ανακαλύψεις στα Βατερά από το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών

Νέες Παλαιοντολογικές Ανακαλύψεις στα Βατερά από το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών

Τα Βατερά της Λέσβου, μια περιοχή γνωστή για τα εντυπωσιακά παλαιοντολογικά της ευρήματα, έρχονται και πάλι στο προσκήνιο της επιστημονικής επικαιρότητας, χάρη στις πρόσφατες ανακαλύψεις που ρίχνουν φως σε άγνωστες πτυχές στο γεωλογικό παρελθόν της περιοχής. Οι νέες παλαιοντολογικές έρευνες εμπλουτίζουν σημαντικά τη γνώση μας για τα ζώα που έζησαν εκεί πριν από εκατομμύρια χρόνια. […]

28 Ιουλίου: Παγκόσμια Ημέρα Ηπατίτιδας – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε

28 Ιουλίου: Παγκόσμια Ημέρα Ηπατίτιδας – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε

Η Παγκόσμια Ημέρα Ηπατίτιδας εορτάζεται από το 2008 κάθε χρόνο στις 28 Ιουλίου, ημέρα γέννησης του Baruch Blumberg που ανακάλυψε την Ηπατίτιδα Β και έλαβε το Νομπέλ για αυτήν την ανακάλυψη το 1976. Τι είναι ηπατίτιδα; Η Ηπατίτιδα είναι φλεγμονή του ήπατος, ενός οργάνου που είναι μεταβολικό εργαστήριο του οργανισμού μας και βοηθάει μεταξύ άλλων […]

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Άρθρα του Ομότιμου Καθηγητή Παναγιώτη Ε. Πετράκη στο ΒΗΜΑ και τη Real News

Την επίδραση της παγκόσμιας οικονομίας στην καθημερινότητά μας, καθώς και τη σχέση μας με τον χρόνο και την αξία που επισυνάπτουμε στο παρόν σε σχέση με το μέλλον, εξετάζει σε δυο άρθρα του, που δημοσιεύτηκαν στα ΜΜΕ, ο Ομότιμος Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Πετράκης. 1. Η πώληση του μέλλοντος για την αγορά του παρόντος (Άρθρο στην […]

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Το μπετόν καίει το Λεκανοπέδιο – Η μελέτη του ΕΚΠΑ για τα «ηφαίστεια τσιμέντου»

Η Αττική «φλέγεται». Ο εξαντλητικός καύσωνας ενεργοποιεί τον «πυρετό» της πόλης που προκαλεί η υπερδόμηση. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι και η πραγματικότητα δραματική: η πρωτεύουσα θερμαίνεται όχι μόνο λόγω της κλιματικής αλλαγής αλλά και… εκ των έσω. Ο χάρτης του Λεκανοπεδίου «κοκκινίζει» από δεκάδες hot spots που αναδύουν καυτό αέρα σαν μικρά «ηφαίστεια» τσιμέντου. Η […]

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Πρόγραμμα «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» του ΕΚΠΑ

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Πρόγραμμα «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» του ΕΚΠΑ

Με απόλυτη επιτυχία και συγκινητική συμμετοχή της φορεών, εκπαιδευτικών και γονέων της τοπικής κοινωνίας πραγματοποιήθηκαν οι ενημερωτικές εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές δράσεις του προγράμματος «Ας Μιλήσουμε για τα Παιδιά» σε Αργοστόλι Κεφαλονιάς, Αρχαία Ολυμπία και Ζαχάρω Ηλείας, στα πλαίσια της ενημέρωσης και κατάρτισης των εκπαιδευτικών Α’βάθμιας Εκπαίδευσης για την προαγωγή της ψυχικής υγείας των παιδιών και […]

Νέες Παλαιοντολογικές Ανακαλύψεις στα Βατερά από το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών

Νέες Παλαιοντολογικές Ανακαλύψεις στα Βατερά από το Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών

Τα Βατερά της Λέσβου, μια περιοχή γνωστή για τα εντυπωσιακά παλαιοντολογικά της ευρήματα, έρχονται και πάλι στο προσκήνιο της επιστημονικής επικαιρότητας, χάρη στις πρόσφατες ανακαλύψεις που ρίχνουν φως σε άγνωστες πτυχές στο γεωλογικό παρελθόν της περιοχής. Οι νέες παλαιοντολογικές έρευνες εμπλουτίζουν σημαντικά τη γνώση μας για τα ζώα που έζησαν εκεί πριν από εκατομμύρια χρόνια. […]

28 Ιουλίου: Παγκόσμια Ημέρα Ηπατίτιδας – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε

28 Ιουλίου: Παγκόσμια Ημέρα Ηπατίτιδας – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε

Η Παγκόσμια Ημέρα Ηπατίτιδας εορτάζεται από το 2008 κάθε χρόνο στις 28 Ιουλίου, ημέρα γέννησης του Baruch Blumberg που ανακάλυψε την Ηπατίτιδα Β και έλαβε το Νομπέλ για αυτήν την ανακάλυψη το 1976. Τι είναι ηπατίτιδα; Η Ηπατίτιδα είναι φλεγμονή του ήπατος, ενός οργάνου που είναι μεταβολικό εργαστήριο του οργανισμού μας και βοηθάει μεταξύ άλλων […]

Στην κορυφή των βάσεων η Ιατρική και η Νομική του ΕΚΠΑ

Στην κορυφή των βάσεων η Ιατρική και η Νομική του ΕΚΠΑ

Για άλλη μια χρονιά, η Ιατρική και η Νομική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών επιβεβαιώνουν τη σταθερή τους υπεροχή και ελκυστικότητα, καταλαμβάνοντας τις πρώτες θέσεις στις βάσεις εισαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Υψηλή ζήτηση καταγράφεται επίσης για τα Τμήματα Φαρμακευτικής, Οδοντιατρικής, Ψυχολογίας, Βιολογίας, Χημείας και Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, τα οποία συνεχίζουν να προσελκύουν αριστούχους […]

Επίσκεψη της Υπουργού Παιδείας, του Πρέσβη και Πρυτάνεων Πανεπιστημίων της Αρμενίας στο ΕΚΠΑ

Επίσκεψη της Υπουργού Παιδείας, του Πρέσβη και Πρυτάνεων Πανεπιστημίων της Αρμενίας στο ΕΚΠΑ

Τη Δευτέρα, 21 Ιουλίου 2025, το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών υποδέχθηκε αντιπροσωπεία από την Αρμενία, στο πλαίσιο ενίσχυσης των διμερών σχέσεων στον τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης και του πολιτισμού. Επικεφαλής της αντιπροσωπείας του ΕΚΠΑ ήταν ο Αντιπρύτανης Διοικητικών Υποθέσεων, Φοιτητικής Μέριμνας και Δια Βίου Μάθησης, Καθηγητής Χρήστος Καραγιάννης, συνοδευόμενος από τη νομική του σύμβουλο […]

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίου Αθηνών και Πανεπιστημίου Henan (Κίνα)

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίου Αθηνών και Πανεπιστημίου Henan (Κίνα)

Στις 16 Ιουλίου 2025 υπογράφηκε Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Henan. Το μνημόνιο υπέγραψαν, εκ μέρους του ΕΚΠΑ, η Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, Καθηγήτρια Σοφία Παπαϊωάννου, και, εκ μέρους του Πανεπιστημίου Henan, ο Αντιπρόεδρος του ιδρύματος, Καθηγητής Zhang Ligang, στην πόλη Zhengzhou της Κίνας, την έδρα […]

9o Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. [Απρίλιος- Ιούνιος 2025]

9o Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. [Απρίλιος- Ιούνιος 2025]

Παρακαλώ δείτε το Ένατο Ενημερωτικό Δελτίο (Απρίλιος-Ιούνιος 2025) του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, πατώντας εδώ. Newsletter 9 Λήψη Το αρχείο των προηγούμενων ενημερωτικών δελτίων είναι προσβάσιμο: https://www.phs.uoa.gr/drastiriotites/newsletter/.

Συμβουλές για τον καύσωνα από τον Πρύτανη του ΕΚΠΑ, Καθηγητή Καρδιολογίας Γεράσιμο Σιάσο – Τι πρέπει να προσέξουν οι καρδιοπαθείς και οι ευπαθείς ομάδες

Συμβουλές για τον καύσωνα από τον Πρύτανη του ΕΚΠΑ, Καθηγητή Καρδιολογίας Γεράσιμο Σιάσο – Τι πρέπει να προσέξουν οι καρδιοπαθείς και οι ευπαθείς ομάδες

O Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος ήταν προσκεκλημμένος στο κεντρικό δελτίο του τηλεοπτικού σταθμού Alpha με τη δημοσιογράφο Μαρία Νικόλτσιου όπου αναφέρθηκε στην θερμική καταπόνηση και τα μέτρα πρόληψης ιδιώς για τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού. Ενόψει του νέου κύματος καύσωνα ο κ. Σιάσος εξήγησε ποιες πληθυσμιακές ομάδες οφείλουν να είναι προσεκτικές και […]

Το Διδασκαλείο της Νέας Ελληνικής Γλώσσας του ΕΚΠΑ στη νέα εποχή

Το Διδασκαλείο της Νέας Ελληνικής Γλώσσας του ΕΚΠΑ στη νέα εποχή

Το ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ – ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΣ (ΔΝΕΓ-Π.Κ.) είναι γνωστό ως η μονάδα του ΕΚΠΑ που ασχολείται κατεξοχήν με τη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας. Πρόκειται για μια αυτόνομη μονάδα του Πανεπιστημίου, η οποία έχει μακρά και πλούσια παράδοση προσφοράς στον τομέα αυτόν. Διδάσκει τη νέα ελληνική γλώσσα σε αλλοδαπούς […]

Επίσκεψη της Υπουργού Παιδείας, του Πρέσβη και Πρυτάνεων Πανεπιστημίων της Αρμενίας στο ΕΚΠΑ

Επίσκεψη της Υπουργού Παιδείας, του Πρέσβη και Πρυτάνεων Πανεπιστημίων της Αρμενίας στο ΕΚΠΑ

Τη Δευτέρα, 21 Ιουλίου 2025, το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών υποδέχθηκε αντιπροσωπεία από την Αρμενία, στο πλαίσιο ενίσχυσης των διμερών σχέσεων στον τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης και του πολιτισμού. Επικεφαλής της αντιπροσωπείας του ΕΚΠΑ ήταν ο Αντιπρύτανης Διοικητικών Υποθέσεων, Φοιτητικής Μέριμνας και Δια Βίου Μάθησης, Καθηγητής Χρήστος Καραγιάννης, συνοδευόμενος από τη νομική του σύμβουλο […]

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίου Αθηνών και Πανεπιστημίου Henan (Κίνα)

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίου Αθηνών και Πανεπιστημίου Henan (Κίνα)

Στις 16 Ιουλίου 2025 υπογράφηκε Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Henan. Το μνημόνιο υπέγραψαν, εκ μέρους του ΕΚΠΑ, η Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, Καθηγήτρια Σοφία Παπαϊωάννου, και, εκ μέρους του Πανεπιστημίου Henan, ο Αντιπρόεδρος του ιδρύματος, Καθηγητής Zhang Ligang, στην πόλη Zhengzhou της Κίνας, την έδρα […]

9o Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. [Απρίλιος- Ιούνιος 2025]

9o Ενημερωτικό Δελτίο του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Ε.Κ.Π.Α. [Απρίλιος- Ιούνιος 2025]

Παρακαλώ δείτε το Ένατο Ενημερωτικό Δελτίο (Απρίλιος-Ιούνιος 2025) του Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, πατώντας εδώ. Newsletter 9 Λήψη Το αρχείο των προηγούμενων ενημερωτικών δελτίων είναι προσβάσιμο: https://www.phs.uoa.gr/drastiriotites/newsletter/.

Συμβουλές για τον καύσωνα από τον Πρύτανη του ΕΚΠΑ, Καθηγητή Καρδιολογίας Γεράσιμο Σιάσο – Τι πρέπει να προσέξουν οι καρδιοπαθείς και οι ευπαθείς ομάδες

Συμβουλές για τον καύσωνα από τον Πρύτανη του ΕΚΠΑ, Καθηγητή Καρδιολογίας Γεράσιμο Σιάσο – Τι πρέπει να προσέξουν οι καρδιοπαθείς και οι ευπαθείς ομάδες

O Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος ήταν προσκεκλημμένος στο κεντρικό δελτίο του τηλεοπτικού σταθμού Alpha με τη δημοσιογράφο Μαρία Νικόλτσιου όπου αναφέρθηκε στην θερμική καταπόνηση και τα μέτρα πρόληψης ιδιώς για τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού. Ενόψει του νέου κύματος καύσωνα ο κ. Σιάσος εξήγησε ποιες πληθυσμιακές ομάδες οφείλουν να είναι προσεκτικές και […]

Το Διδασκαλείο της Νέας Ελληνικής Γλώσσας του ΕΚΠΑ στη νέα εποχή

Το Διδασκαλείο της Νέας Ελληνικής Γλώσσας του ΕΚΠΑ στη νέα εποχή

Το ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ – ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΣ (ΔΝΕΓ-Π.Κ.) είναι γνωστό ως η μονάδα του ΕΚΠΑ που ασχολείται κατεξοχήν με τη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας. Πρόκειται για μια αυτόνομη μονάδα του Πανεπιστημίου, η οποία έχει μακρά και πλούσια παράδοση προσφοράς στον τομέα αυτόν. Διδάσκει τη νέα ελληνική γλώσσα σε αλλοδαπούς […]

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Ε.Κ.Π.Α. το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του 1837, αρχικά στεγάστηκε σε ένα ανακαινισμένο οθωμανικό κτήριο στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης, το οποίο στις μέρες μας έχει ανακαινιστεί και λειτουργεί ως Μουσείο του Πανεπιστημίου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό Πανεπιστήμιο» από το όνομα του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα και αποτελούνταν από 4 ακαδημαϊκά Τμήματα με 52 φοιτητές. Καθώς αποτελούσε το πρώτο Πανεπιστήμιο του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, αλλά και της ευρύτερης βαλκανικής και μεσογειακής περιοχής, απέκτησε σημαντικό κοινωνικο-ιστορικό ρόλο, ο οποίος υπήρξε καθοριστικός για την παραγωγή συγκεκριμένης γνώσης και πολιτισμού μέσα στη χώρα.

Stay Connected

Ακολουθήστε το hub.uoa.gr στα Social Media

Newsletter

Γραφτείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

closebutton
Μετάβαση στο περιεχόμενο